![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Folkens,
Tradisjonen tro, kommer jeg også i år, til å tilbringe bursdagen min utenlands, og siden datoen (24/9) begynner å nærme seg (ok, egentlig ikke..), har div. ferieplaner kvernet rundt i hodet mitt en god stund. Lurte rett og slett på om noen hadde noen gode forslag. Kunne i utganspunktet tenkt meg noe ala turen jeg hadde i fjor, hvor jeg egentlig skulle til LIS, men endte opp med to nettter i LIS, en natt i AMS i mellom, samt en natt i LON til slutt. Altså, en to-tre byer, med en eller to netter på hvert sted. er også åpen for nye flytyper/selskaper, samt nye flyplasser/byer. Tenkte i utgangspunktet på å få sett litt mer av Europa, som jeg strengt tatt ikke har sett så mye av, men om en skal være borte en tre-fire netter, er ikke USA utelukket heller. Det som kan nevnes, er at jeg har status både innen OW og *A, samt tilgang til lounger om jeg velger OW. Jeg har også nok miles til å kunne oppgradere meg til business både hos BA og CO, dog forutsetter det en dyrere billett hos BA (WT+, som gjerne kan være femsifret), og at en tur i biz hos en av disse på selve dagen, er en tanke jeg også leker litt med. Jeg snakker da om langdistanse-biz. Er heller ikke fremmed for å ta tog.. Så? Forslag? Forøvrig er dette noe som ikke kommer til å bookes før jeg er ferdig med den kommende New York-turen, så det er ingenting som haster ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg vil virkelig anbefale deg en tur til Mauritius hvis du ikke har vært der!
Selvom det kanskje kan bli en reise i det lengst laget, er det virkelig fantastisk! Har selv tilbragt flere bursdager, ferier og andre helligdager der! Prisene kan diskuteres, men overkommelige! ![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Hvis han skal reiste alene, som han har gjort tidligere, så blir Mauritius litt kjedelig tror jeg. Og mistenker at Martin heller har sett for seg byferie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ser at OSL-MRU er litt for "ny" her til å ha fått med seg mine forrige "bursdags"turer
![]() For å forklare litt av "tradisjonen": Da jeg begynte å jobbe på FedEx, endte jeg tilfeldigvis opp med å reise en tur til emn kompis i TRD på selve dagen. Året etter endte jeg opp i Stockholm med min søster, og året etter var vi i London. Jeg er kanskje litt sær på akkurat det der, men når jeg først har lagt meg til den vanen med å være borte på dagen, klarer jeg ikke slutte. De to siste årene har jeg midlertid reist alene, først en tur tiil London og Cardiff i 2008, og i 2009 ble det Lisboa, Amsterdam, Lisboa igjen, og London. Det har mao. blitt en tur for meg, der jeg reiser helt på egnenhånd, og gjør akkurat hva jeg selv vil, uten å være "forpliktet" til noen andre. og da har jeg funnet ut, speiselt etter fjorårets tur, at det å bare reise mellom byer, og ikke nødvendigvis være så lenge på hvert sted, er akkurat sånn jeg liker å reise. I så måte blir Mauritius kanskje litt "upraktisk", i og med at man ikke kan slå det sammen med noen andre steder. Forøvrig, så er steder som er kjent for strender, ikke min greie. Asia blir vel også kanskje litt "voldsomt", bl.a. med tanke på at jeg ikke har vært der før. Ser mer for meg Europa eller USA, om jeg bare skal være der noen få dager.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Berlin og Praha er to fine byer, som fint kan kombineres med tog imellom. Det er mitt første forslag..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hva med Krakow, Berlin og Praha
![]() Og samtidig koster gjerne første klasse på tog her i reigonen omkring 200 - 250 kr,-.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Så lenge det er en destinasjon som huser minst 1 stk. Hard Rock Café så er du vel tilbøyelig for å reise dit?
![]()
![]() |
#9 |
Ute på tur
|
![]()
Singapore! One night in Bangkok?
-A |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
I Europa ville jeg i september lagt in Athen....
![]() Edit:Lagt inn IST, ikke så langt unna.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hva med Wien, Bratislava og Praha? (Tog/buss mellom Wien og Bratislava)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Warszawa og Kiev.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Saken er grei.. Ta hele 3-4 dageren i ATH.. Kan gi deg mye tips, er de rnesten hvert år de siste årene. BA eller LH iflg. dine kort..
Her er Hard Rock, kanskje Status Quo kommer ? http://www.hardrock.com/locations/ca...cationdropdown |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||||||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
![]() Har forøvrig en kamerat som var så "snill" at han kjøpte med t-skjorte til meg fra HRC i PRG, så nå "må" jeg dit, sånn at jeg faktisk kan gå med den. Har forresten en t-skjorte fra HRC i Tokyo også, fra samme kamerat... Ja! Sangtittelen erhvertfall på plass ![]() Quote:
![]() Quote:
![]() Quote:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Doodlebugger
|
![]()
Hei,
Hva med en tur til Istanbul og ta lokalbuss fra et kontinent til et annet. Eders Knut Erik |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ingen som har noen tips til noen trivelige plasser vest for Grønland som jeg ikke har vært før (altså USA/Canada)?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hva med Grønland, Nuuk?!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvor skal jeg reise i Asia? | Hypern | Reiseforum | 19 | 09-08-2013 23:30 |
PINS - hvor for jeg tak i dette til min samling. | ATC-flyradar | Samlerhjørnet | 1 | 07-07-2013 22:47 |
Hvor skal jeg spotte? | flyBG | Flyspotting | 11 | 23-06-2013 11:21 |
Hvor i verden feire nyttår? | Roxman | Reiseforum | 6 | 20-04-2010 20:19 |
Hvor skal jeg på ferie? | tosfreight | Flyforum | 14 | 24-03-2005 23:47 |