Flyprat

Go Back   Flyprat > Samlerhjørnet
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 29-01-2010, 08:40   #1
Olebno
ScanFlyer Gold

Olebno's Avatar

Default Nytt snadder på vei.

For de som samler 1:200 og har noe igjen i lommeboken. Small World kommer med disse to sjeldenhetene. Prisen er ukl 149,90 pr stk.
og kan bestilles her: http://www.aviationretaildirect.co.uk.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	20028_imgStandard.jpg
Views:	400
Size:	17.4 KB
ID:	25518   Click image for larger version

Name:	20032_imgStandard.jpg
Views:	394
Size:	15.2 KB
ID:	25519  

Last edited by Olebno; 29-01-2010 at 08:44.
Olebno is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2010, 09:19   #2
putzmeister
ScanFlyer Dusty

putzmeister's Avatar

Default Re: Nytt snadder på vei.

Virkelig lekkre modeller, da er det bare å tømme modellsparebørsa... igjen

http://www.flickr.com/photos/56123975@N05/

Det finnes alltid en god grunn til å se på fly
putzmeister is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2010, 04:14   #3
BU767
På Norske Vinger

BU767's Avatar

Quote:
Originally Posted by putzmeister View Post
Virkelig lekkre modeller, da er det bare å tømme modellsparebørsa... igjen
Nei, det trenges ikke før det kommer noen Braathens SAFE modeller. Vi har nok SK modeller som det er......
Old 30-01-2010, 11:42   #4
Olebno
ScanFlyer Gold

Olebno's Avatar

Quote:
Originally Posted by BU767 View Post
Nei, det trenges ikke før det kommer noen Braathens SAFE modeller. Vi har nok SK modeller som det er......
Skulle gjerne hatt BU modeller i 1:400. Får håpe Aeroclassics kommer opp med noe etterhvert. Imidlertid, nok SK blir det ikke før alle typene er i 1:400. Da er jeg fornøyd. Du får trøste deg med denne så langt: Her er det Small World igjen. I 1:200.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	7469_imgStandard.jpg
Views:	349
Size:	19.5 KB
ID:	25545  
Old 31-01-2010, 17:56   #5
safir
ScanFlyer Blue

Sjekket for moro skyld prisen inn i heimen i 2007 på min BU DC-6 LN_SUB fra Small World , ca. kr.2600,. Det er nesten flatskjermpris, men den er jo et håndlaget smykke til daglig glede. Får vi oppleve Friendship eller Fellowship i BU drakt og diecast noen gang ? Antar at "kravet" forlengst er sendt .
safir is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2010, 21:04   #6
BU767
På Norske Vinger

BU767's Avatar

Quote:
Originally Posted by Olebno View Post
Skulle gjerne hatt BU modeller i 1:400. Får håpe Aeroclassics kommer opp med noe etterhvert. Imidlertid, nok SK blir det ikke før alle typene er i 1:400. Da er jeg fornøyd. Du får trøste deg med denne så langt: Her er det Small World igjen. I 1:200.
Da tror jeg du kommer til å vente lenge ja. Har ikke noe imot SK modeller, men vi trenger BU modeller mer enn hva vi trenger flere SK modeller. Det blir så kjedelig når SAS er alt som blir utgitt. Tross alt, opp gjennom tidene har flere flyselskap flydd i Skandinavia bortsett av SAS. Gi oss noe annet for ei gangs skyld.

Quote:
Originally Posted by safir View Post
Sjekket for moro skyld prisen inn i heimen i 2007 på min BU DC-6 LN_SUB fra Small World , ca. kr.2600,. Det er nesten flatskjermpris, men den er jo et håndlaget smykke til daglig glede. Får vi oppleve Friendship eller Fellowship i BU drakt og diecast noen gang ? Antar at "kravet" forlengst er sendt .
Ja, den DC-6 modellen er ei perle, og alle perler er dyre.

Jeg har krevd Braathens SAFE modeller siden jeg begynte å samle 1/400 modeller 10 år siden. Har vel skrevet email til så og si alle disse produsentene, har kun fått svar fra Brian fra Jet-X, som har sakt ja faktisk. Men hvor lang tid det skal ta vet jeg ikke, men det er på tida.
Old 01-02-2010, 11:49   #7
Olebno
ScanFlyer Gold

Olebno's Avatar

Quote:
Originally Posted by BU767 View Post
Da tror jeg du kommer til å vente lenge ja. Har ikke noe imot SK modeller, men vi trenger BU modeller mer enn hva vi trenger flere SK modeller. Det blir så kjedelig når SAS er alt som blir utgitt. Tross alt, opp gjennom tidene har flere flyselskap flydd i Skandinavia bortsett av SAS. Gi oss noe annet for ei gangs skyld.
For det første, jeg er vant til å vente. Tok nærmere 5 år fra Andrew Klein første gang nevnte SE-DAZ (CV-990) i en mail til meg, til den kom på markedet. CV-440'en ble faktisk nevnt i samme mail, så her snakker vi om 6-7 år. For det andre får du ha meg unskyldt når det gjelder MIN forkjærlighet for SAS modeller. Mitt forhold til SAS startet i 1962, og jeg er fremdeles i konsernet (WF). Når det gjelder modeller av BU og andre nordiske selskap, så er det nok ingen motsettninger i vår oppfattning av behovet. Jeg har for lengst tydelig gitt uttrykk for behovet for BU (igjen i mail til AK). Aeroclassics er nok den produsent som ligger nærmest til å tilfredsstille vårt behov, men som du riktig antyder kan det ta tid. For ekte samlere er det nødvendig med en STOR porsjon tålmodighet.

Last edited by LN-MOW; 01-02-2010 at 12:56. Reason: fixet quote
Olebno is offline   Reply With Quote
Old 01-02-2010, 15:59   #8
BU767
På Norske Vinger

BU767's Avatar

Quote:
For det første, jeg er vant til å vente. Tok nærmere 5 år fra Andrew Klein første gang nevnte SE-DAZ (CV-990) i en mail til meg, til den kom på markedet. CV-440'en ble faktisk nevnt i samme mail, så her snakker vi om 6-7 år. For det andre får du ha meg unskyldt når det gjelder MIN forkjærlighet for SAS modeller. Mitt forhold til SAS startet i 1962, og jeg er fremdeles i konsernet (WF). Når det gjelder modeller av BU og andre nordiske selskap, så er det nok ingen motsettninger i vår oppfattning av behovet. Jeg har for lengst tydelig gitt uttrykk for behovet for BU (igjen i mail til AK). Aeroclassics er nok den produsent som ligger nærmest til å tilfredsstille vårt behov, men som du riktig antyder kan det ta tid. For ekte samlere er det nødvendig med en STOR porsjon tålmodighet.
Som de sier; gode ting kommer til dem som venter.

Jeg har ikke gitt opp håpet om BU modeller, og jeg er godt smørt med tålmodighet. Som jeg sa, har jeg ingenting imot SAS modeller, og jeg forstår at vi alle har litt forskjellige samle interesser. Siden du fremdeles er knyttet til SAS er det vel helt naturlig at SAS modeller er på listen din. Jeg vokste opp rundt Braathens SAFE (min far jobbet i BU på Kjevik), og er derfor mer interessert i BU enn SK. Jeg, som flesteparten av oss, er interessert i Skandinavisk luft-fart, men ikke kun Scandinavian Airline Systems.........

I farta kommer jo også disse inn på tankene: Braathens, Busy Bee, Widerøe, Norway Airlines, Norwegian, Norwegian Air Shuttle, Norsk Air, Coast Air, Nor-Ving, Maersk, Sterling, Cimber, DAT, Conair (Danmark), Jet Time, Linjeflyg, Malmo Aviation, FlyNordic, Viking Airlines, Falcon Air (FlyMe)
Old 01-02-2010, 21:52   #9
Olebno
ScanFlyer Gold

Olebno's Avatar

Jamen da er vi egentlig enige da. Mer Norsk/Skandiavisk !!! Forresten, tror nok din far (kanskje du og) og jeg har felles bekjent i KRS. Min meget gode venn der nede var vaktsjef i BU. Sier initialene B.B. deg noe ???
Old 01-02-2010, 23:20   #10
LCH
ScanFlyer Crusty

LCH's Avatar

Quote:
For de som samler 1:200 og har noe igjen i lommeboken. Small World kommer med disse to sjeldenhetene. Prisen er ukl 149,90 pr stk.
og kan bestilles her: http://www.aviationretaildirect.co.uk.
Jøss, hadde glemt at SAS i det hele tatt hadde disse, men det demrer for meg at jeg så tegninger av dem på noen matbokser på nittitallet.
Old 01-02-2010, 23:35   #11
BU767
På Norske Vinger

BU767's Avatar

Quote:
Jamen da er vi egentlig enige da. Mer Norsk/Skandiavisk !!! Forresten, tror nok din far (kanskje du og) og jeg har felles bekjent i KRS. Min meget gode venn der nede var vaktsjef i BU. Sier initialene B.B. deg noe ???
Det kan vel godt hende det ja. B.B. er vel kanskje Bjørn Bærntsen, og han har min far jobbet sammen med ja. Husker han var i ei utrolig stugg bil-ulykke i Timenes krysset tar jeg ikke helt feil.

Last edited by BU767; 01-02-2010 at 23:38.
BU767 is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2010, 08:28   #12
Olebno
ScanFlyer Gold

Olebno's Avatar

Det stemmer. Et under at det gikk bra.
Old 03-02-2010, 03:12   #13
BU767
På Norske Vinger

BU767's Avatar

Quote:
Det stemmer. Et under at det gikk bra.
Ja, takk og lov for det.

Har du andre bekjentskaper fra Kjevik?
Old 03-02-2010, 09:01   #14
Olebno
ScanFlyer Gold

Olebno's Avatar

Ikke nå lengre. De jeg kjente og hadde en liten smule kontakt med er pensjonister nå (AFP). Selv går jeg i nov i år (ikke AFP).
Old 04-02-2010, 03:14   #15
BU767
På Norske Vinger

BU767's Avatar

Tida den flyr sin vei den ja. Det er ikke mange jeg kjenner der fremdeles heller, er vel bare min far og ett par tre stykker som er igjen fra de gode 'gamle dager'. Lykke til i november.

Posting Rules