![]() |
|
![]() |
#21 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,896
|
![]() Quote:
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kongsberg
Posts: 4,013
|
![]()
BA hadde noen få 777 maskiner som var konfigrert med 3-4-3 for noen år siden. Disse gikk på de karibiske øyer. Om disse finnes ennå vet jeg ikke. Etter BA kuttet ut papirutgavene av tidtallen så har jeg mistet oversikt om de har de maskinene fremdeles.
__________________
Upcoming flights: OSL-ARN-ALC (jun 25), ALC-OSL (jun 25) |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
BA har tre konfigurasjoner på sine T7, men jeg tror alle har 3-3-3
Derimot har Emirates faktisk 2-3-2 på biz i 332. De har vel også 3-4-3 bak i sine T7. Problem med fuktigheten som DC8 skriver om er noe som ofte har vært oppe. Det hadde vært moro å se tall på det. Jeg selv har hatt samme følelsen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,324
|
![]()
Thai har vel også fortsatt noen 777 med 2-4-2 i business og 3-4-3 i økonomi.
(Er vel planer om å endre dette så vidt jeg har forstått). Disse går vel ikke på de lengste rutene, men likevel... http://www.thaiair.com/Travel_Destin...ps/B7722_l.htm
__________________
Bare en passasjer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,916
|
![]()
Jeg reiste med 777 over dammen med AF. Det virker som at setene helt bakerst i kabinen er smalere en de som er litt lengre forran(flykroppen er smalere). Synes ikke de AF setene var så god! Skal reise med AF 340-300 Tirsdag, så da skal eg komme tilbake til hva som er best. Viva la France!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
|
![]()
LN-SEK
Quote:
Dag
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Langt ut på landet
Posts: 1,434
|
![]()
Jeg så dette på en diskusjon på A-net. Problemet var at når du må regne med motorbortfall ved takeoff så mister jo 777 50% thrust, mens A340 mister 25 %.
Tviler ikke ett øyeblikk på at 777 med begge motorer running er mye spekere ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Det har vært skrevet mye om dette på a-net. Grunnen til at KLM sin MD11 har gjort en mellomlanding før kursen settes mot AMS er at 70-80% av passasjerene skal til den andre destinasjonen (husker ikke navnet i farten)
AF sin 343 går med null cargo, og SXM-CDG er 6500km, så det går akkurat med tørr rullebane. Ved et tilfelle begynte det å regne, uanmeldt, og 20 passasjerer måtte av flyet før det kunne ta av. At 744 ikke klarer SXM-CDG med full passasjerlast stiller jeg meg litt tvilende. Thrust/weight forholdet til en 744 er meget bra, det beste av alle 4-motors widebodies i trafikk i dag. Edit: Leif |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Langt ut på landet
Posts: 1,434
|
![]()
Det med MD-11 er jeg ikke sikker på, mulig du har rett. Den "andre plassen" er forøverig Curacao.
Men 2300 meter bane er vel kort for en 744 med mye last? Det blir vel omtrent samme lengde som FBU hadde, og vi husker jo at de fleste widebody returer til US gikk via andre plasser (unntatt DC-8 og 767). I tillegg har SXM denne åsen. På alle filmer og bilder jeg har sett har AF 340 alltid svingt brått til høyre før denne åsen. Mens KLM 744 stiger krafig rett fram. Det er mulig den har problemer med en så skarp sving så lavt ? http://www.airliners.net/open.file/728649/L/ http://www.airliners.net/open.file/638925/L/ Mitt poeng er at A340 ikke er en så dårlig performer (i praksis) som mange skal ha det til.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
|
![]()
Hei igjen LN-SEK...
Quote:
![]() BTW... Fine bilder selv om det ser litt mere "dramatisk" ut fra denne vinkelen med zoom linse... ![]() Dag
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,916
|
![]()
Etter å ha sammenlignet Air France A340 og 777 på min siste USA tur, ble resultatet slik:
B777: SØLV A340: BRONSE Den mest behagelige flyturen jeg hadde i USA var med DELTA MD-88, Orlando til Cincinnati!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Du hadde en fin tur tilbake? Savner ikke 33 grader og bra fuktighet i DAB?
Om 12 timer er jeg på vei til Orlando, da blir det narrowbody over dammen for første gang. Jeg er helt enig angående MD80, det er snadder på høyt nivå! Servicen hos Delta innenriks er derimot ikke noe å rope høyt om, ikke engang på 1.kl. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,471
|
![]()
Nuvel ... MD80 er ikke BARE snadder ..Alaska's MD80'er er rimelig ukomfortable .. setene de har installert er direkte vonde.
Og DL's fysta klasse har jeg nettopp samplet ... en vei raevva, en vei OK .. og setene .. til foersteklasseseter aa vaere, er de annenklasses .. men det gjelder jo generelt for foerste klasse innenriks paa alle selskaper. Ingen fotstoetter, daarlig recline og middels avstand. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Hva slags seter et selskap har vel ikke så mye med flytypen å gjøre? Jeg sikter mer til støynivå (fra vingen og fremover) og oppførsel i turbulens.
Har ikke prøvd mer enn 2 selskaper på 1.klasse her borte, og Delta sine seter var desidert dårligst. I morgen blir det CO 738. 1.kl seter her borte er dessuten mye bedre enn det man får i Europa. Et standard økonomisete med ledig midtsete på biz-klasse. En vits! |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,916
|
![]()
God tur over dammen
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Hmm, jeg fant akkurat ut at jeg har glemt å ta med jakke. Har ikke brukt den på 4 mnd, så den var bortgjemt i skapet.
Trenger kanskje ikke sånt i Norge i juli? Takk forresten |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,916
|
![]()
Flighten med Delta MD-88 var behagelig. Setene var gode og beinplassen bra (bedre en AF). Kabinpersonalet var hyggelig, og serveringen var lik som på de fleste flyselskap (Chips og brus)
Dette var Kapteinens siste flight etter 36 år i Delta, så alle passasjerene klappet for han, og håndhilste ved utgangen!!! (Fremdeles litt glamorøst å være pilot ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
|
![]()
Heisann Dag... du får ha en god tur og god sommer...
![]() Kunne godt tenkt meg et par uker i Norge akkurat nå... med temperatur bortimot 100F strot sett hver dag her i Texas... eller nærmere 40 grader for dere som snakker Celsius... ![]() Dag
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets! |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
|
![]()
Her i Oslo sentrum sier termometeren 25C, eller 77F for dere over der. Og varmere enn det vill jeg faktisk ikke ha i et land uten A/C som standard innendørs!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() Takker Dag Det ble en flott tur, bizfirst var meget bra. Narrowbody kontra wide spiller INGEN rolle når man sitter foran. Rapporten kommer i det andre forumet så snart jeg får litt bedre tid. Hadde meg en liten prat med styrmann også. Det ble ikke winglets, jeg så to 757 med det på EWR, en gikk til ARN og den andre vet jeg ikke helt. Tempen i Oslo er perfekt. Fortsatt shortsvær, men det går an å sove med vinduet åpent. Vi snakkes vel på Oskosh! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS Airbus 330 og 340 | Fysikeren | Flyteknisk forum | 11 | 20-09-2010 17:49 |
Flytypebytte 330/MD11/777 | VIVALDI | Flyforum | 3 | 20-06-2010 13:23 |
A-330 og A 340 OSL 19 april 2010 | JanSev | Bilder & foto | 12 | 20-04-2010 16:06 |
Airbus 330/340 nr 1000 levert | Someone | Flyforum | 0 | 01-08-2009 12:14 |
SAS 330/340 mellom CPH og LHR | Someone | Flyforum | 47 | 30-11-2007 10:31 |