![]() |
|
![]() |
#281 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
|
![]()
Nå svinger vi litt ut fra tema her, men om Color Air hadde kommet 5-7 år senere, så hadde Norwegian allerede hatt 1-3 år i lufta.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2006
Posts: 992
|
![]()
Mulig du har riktig med årene der, jeg tok vel litt hardt i.. men det jeg mener er at man ikke bør holde tommelen ned før de har forsøkt seg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2009
Posts: 372
|
![]()
Dette er et svar på et innlegg som har blitt fjernet.
Jeg vil helst ikke se SAS med IC fra Norge. Problemet er at SAS går med knusende underskudd med sine få IC avganger selv fra ARL, og CPH, vist man da i tillegg skal starte fra OSL et det en meget lite bærekraftig butikk. Hadde derimot SAS lagt ned sine IC flyvninger helt, ville det mest sannsynligvis kommet en hel del IC muligheter fra Norge. Norwegian hadde vært der tidlig, Feel hadde kanskje hatt en mulighet, men ikke minst, store internasjonale selskaper hadde kommet med langt flere IC ruter til både ARL, CPH, OSL. Det er i hvertfall mitt synspunkt, en litt smertefull penicillinkur er det som skal til, det kunne ha stoppet trafikkflukten til de andre store i Europa. Av og til kan store statlige institusjoner være meget store bremseklosser ![]() Last edited by basejumper; 23-01-2010 at 09:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2009
Location: Møre
Posts: 112
|
![]() Quote:
Lederen i ColorAir var fra Ålesundskanten og prioriterte ruter til den destinasjonen som noe av det første, synes å huske at første turen gikk nettopp til Ålesund. Mens Norwegian konsentrerte seg og de største norske byene pluss de mest traffikerte utenlandsdestinasjonene og bygde seg opp med de rutene før de begynte på mer sekundære destinasjoner som Ålesund, Molde eller Kristiansand. Men at ColorAir hadde både BU og SK som konkurrenter hadde selvf. også mye å si her. Last edited by Mørebas; 23-01-2010 at 08:55. Reason: skriveleif |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2009
Posts: 372
|
![]()
Kan vel ellers legge til at Thai airways har lært oss hvordan nye IC ruter til Norge gir Norge Netto Netto Netto turister. Da snakker jeg om turister som aldri hadde rotet seg opp i hjørne av Europa under noen omstendigheter, hadde det ikke vært for en massiv markedsføringskampanje i Asia. Dette for å holde disse rutene i live året rundt.
Så effekten av flere IC ruter direkte til Norge er enorm. Da er det jo trist at det faktisk finnes bremseklosser der ute som hindrer dette. Jeg sier bare, la markedet regulere seg selv, det er mye sunnere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,715
|
![]()
Moderatormelding: Så holder vi oss til Feel Air her.
![]()
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
|
![]()
Kommer Feel Air til å starte før sommeren til Bangkok, kommer jeg til å teste de ut. Ellers blir det Thai.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,660
|
![]()
Trenger me virkelig FeelAir ??? synes e bedre om Norwegian har langrutene.... fordi de har godt med feederruter... det har ikke Feel Air.. også Norwegian er mer kjent flyselskap bland folk flest..
__________________
01.7.12 OSL-SVG DY544 B737 29.8.12 SVG-FRA LH875 B737-500 29.8.12 FRA-VIE LH1242 A320 01.9.12 VIE-FRA LH1243 B737-300 01.9.12 FRA-SVG LH878 CRJ700 07.9.12 SVG-OSL DY B738 09.9.12 OSL-SVG DY B733(?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]()
Poster denne i to tråder, DY IC og Feel Air;
Det er postet en tråd på Airliners der de skriver at MIA får 3 nye europeiske ruter i løpet av 2010 der i blant en "low cost European airline" som skal operere helårs. Det er en "MIA official" som sier dette så er nok ikke bare løse rykter. Skal absolutt ikke overraske meg om dette er enten DY eller kanskje Feel.. Jeg er skråsikker på at det er marked for noen ukentlige maskiner fra Skandinavia. Her er tråden: http://www.airliners.net/aviation-fo....main/4686043/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Ja det er ikke umulig. Det refereres jo til Air Berlin/LTU i en annen tråd, men de flyr jo allerede til Miami. Da er det ikke mange andre igjen
![]() Jeg leste et sted at nordmenn stod for den største trafikken av de skandinaviske landene inn til Miami. Spesielt i forbindelse med cruise trafikken der norske reisende er høyt frekventert. Skal Feel få dette til, tror jeg de må gå i avtale med RCCL i Norge og andre lignende selskap. Forøvrig tror jeg at en annen aktør er mer aktiv i dette spillet enn mange skulle tro ![]()
__________________
Lufta er for alle! Last edited by MartinL; 23-01-2010 at 17:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2008
Posts: 890
|
![]()
Om jeg hadde fløyet med feel, ja om de hadde hatt et produkt og en pris som tilltalte meg. For meg hadde et tillbud tillsvarende SAS Y+ vært veldig fristende. Jeg må ikke snu og vende på hver krone for å fly, men biz blir i de fleste tillfeller for dyrt for meg. Om man ser den enorme forskjellen i comfort mellom eco og biz i de fleste sellskaper så mener jeg det er rom for en klasse midt mellom, som vil kunne fylles i en stor grad med passasjerer som i dag flyr eco. Håper feel satser på en premiumklasse, mener det har vært skissert i planene deres i alle fall.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2009
Posts: 372
|
![]()
Håper selvsagt det beste for Feel air, men må innrømme at jeg anser
muligheten for at de skal realisere dette konseptet som lik null så lenge Norwegian har samme planer. Det kan umulig være plass til begge. Men samtidig kan det jo være en bitteliten mulighet for at noen investorer er så dristige å satser på dette nå, samt at Norwegian ikke tør før i 2011, dermed kan der jo være en knøttliten mulighet for at den kan klare seg, å få et viktig forsprang. Den gode nyheten er jo at her kommer det til å skje noe meget snart, enten med den ene, eller den andre. Ellers synes jeg MIA hadde vært perfekt destinasjon, mye bedre en JFK. Vist Norwegian kan fylle fly til alle mulige små destinasjoner, må det da være mulig å få til noe her, ikke minst med RCCL. Jeg sitter på til MIA, men ikke JFK.
__________________
Fly your dreams. Last edited by basejumper; 24-01-2010 at 02:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2008
Posts: 185
|
![]() Quote:
Last edited by KrisFlyer; 23-01-2010 at 23:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2009
Posts: 372
|
![]() Quote:
__________________
Fly your dreams. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]()
I følge samme tråd på Airliners er det en som nå påstår at airport management fra MIA har sagt det er Feel i samarbeid med DY som lanserer ruta til sommeren...
Med tanke på planene som både DY og Feel har så er det helt naturlig at det ikke er plass til de begge og at et samarbeid før eller siden er løsningen. Dette blir spennede og kanskje vi får vite noe da DY legger frem Q4 resultater. Last edited by SQ321; 24-01-2010 at 11:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2009
Posts: 372
|
![]()
Kanskje derfor det plutselig har havnet en 787 på hjemmesidene til Feel ?
Uansett det hadde vært en lykkelig vinn vinn situasjon for begge. Jeg har allerede pakket kofferten for cruise til Karibien.
__________________
Fly your dreams. |
![]() |
![]() |
![]() |
#299 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]()
Feel har jo ønsket samarbeid med DY fra dag 1 - men DY/Kjos har ihvertfall frem til nå ønsket å starte egen operasjon - hvor smart det er er jo en annen sak...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Newcomer
Join Date: Aug 2009
Posts: 1
|
![]()
Hei
Min første post her. Vet ikke om det er foreslått før men hva hvis de slår seg sammen og kaller det "Feel Norwegian" Meny som følger. Forrett: Rakefisk eller brunost. Hovedrett: Lutefisk eller Smalahove. Dessert: Multekrem. Det serveres selvfølgelig med Mack øl og Akevitt. Musikkvalg som følger. Grieg, Røyksopp, Gåte eller Dimmu Borgir. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nytt flyselskap: Nigeria Air | LN-MOW | Flyforum | 18 | 01-06-2024 01:03 |
Nytt norsk flyselskap: «Flyr» (Erik G. Braathen) | Discus | Flyforum | 1487 | 31-01-2023 19:20 |
Skal Noreg få eit nytt Feel-Air? | wf145 | Flyforum | 19 | 21-06-2011 17:12 |
Flydirect.no er navnet et nytt norsk flyselskap med base på Rygge | Herlov | Flyforum | 3 | 25-01-2008 13:56 |