Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 22-01-2010, 21:19   #281
Jens W
ScanFlyer Crusty

Default Re: Nytt norsk flyselskap på trappene - Feel Air

Quote:
Originally Posted by rampen View Post
Hadde f.eks Color Air kommet 5-7 år senere hadde f.eks Norwegian neppe eksistert i dag, og man ser hvordan Norwegian går i dag.
Nå svinger vi litt ut fra tema her, men om Color Air hadde kommet 5-7 år senere, så hadde Norwegian allerede hatt 1-3 år i lufta.
Jens W is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2010, 21:33   #282
rampen
ScanFlyer Silver

Mulig du har riktig med årene der, jeg tok vel litt hardt i.. men det jeg mener er at man ikke bør holde tommelen ned før de har forsøkt seg.
rampen is offline   Reply With Quote
Old 23-01-2010, 08:40   #283
basejumper
ScanFlyer Blue

Dette er et svar på et innlegg som har blitt fjernet.

Jeg vil helst ikke se SAS med IC fra Norge. Problemet er at SAS går med knusende underskudd med sine få IC avganger selv fra ARL, og CPH, vist man da i tillegg skal starte fra OSL et det en meget lite bærekraftig butikk.
Hadde derimot SAS lagt ned sine IC flyvninger helt, ville det mest sannsynligvis kommet en hel del IC muligheter fra Norge. Norwegian hadde vært der tidlig, Feel hadde kanskje hatt en mulighet, men ikke minst, store internasjonale selskaper hadde kommet med langt flere IC ruter til både ARL, CPH, OSL.
Det er i hvertfall mitt synspunkt, en litt smertefull penicillinkur er det som skal til, det kunne ha stoppet trafikkflukten til de andre store i Europa.
Av og til kan store statlige institusjoner være meget store bremseklosser

Last edited by basejumper; 23-01-2010 at 09:31.
basejumper is offline   Reply With Quote
Old 23-01-2010, 08:55   #284
Mørebas
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by rampen View Post
Hadde f.eks Color Air kommet 5-7 år senere hadde f.eks Norwegian neppe eksistert i dag, og man ser hvordan Norwegian går i dag.
Kanskje Norwegian også har kjørt en bedre taktikk enn det ColorAir gjorde?

Lederen i ColorAir var fra Ålesundskanten og prioriterte ruter til den destinasjonen som noe av det første, synes å huske at første turen gikk nettopp til Ålesund.
Mens Norwegian konsentrerte seg og de største norske byene pluss de mest traffikerte utenlandsdestinasjonene og bygde seg opp med de rutene før de begynte på mer sekundære destinasjoner som Ålesund, Molde eller Kristiansand.

Men at ColorAir hadde både BU og SK som konkurrenter hadde selvf. også mye å si her.

Last edited by Mørebas; 23-01-2010 at 08:55. Reason: skriveleif
Mørebas is offline   Reply With Quote
Old 23-01-2010, 08:59   #285
basejumper
ScanFlyer Blue

Kan vel ellers legge til at Thai airways har lært oss hvordan nye IC ruter til Norge gir Norge Netto Netto Netto turister. Da snakker jeg om turister som aldri hadde rotet seg opp i hjørne av Europa under noen omstendigheter, hadde det ikke vært for en massiv markedsføringskampanje i Asia. Dette for å holde disse rutene i live året rundt.
Så effekten av flere IC ruter direkte til Norge er enorm. Da er det jo trist at det faktisk finnes bremseklosser der ute som hindrer dette. Jeg sier bare, la markedet regulere seg selv, det er mye sunnere.
Old 23-01-2010, 09:23   #286
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Moderatormelding: Så holder vi oss til Feel Air her. (Rydding har vært foretatt)

Old 23-01-2010, 09:50   #287
HMWK
ScanFlyer Molded

HMWK's Avatar

Kommer Feel Air til å starte før sommeren til Bangkok, kommer jeg til å teste de ut. Ellers blir det Thai.
HMWK is offline   Reply With Quote
Old 23-01-2010, 11:23   #288
B767
ScanFlyer Gold

B767's Avatar

Trenger me virkelig FeelAir ??? synes e bedre om Norwegian har langrutene.... fordi de har godt med feederruter... det har ikke Feel Air.. også Norwegian er mer kjent flyselskap bland folk flest..
01.9.12 VIE-FRA LH1243 B737-300
01.9.12 FRA-SVG LH878 CRJ700
07.9.12 SVG-OSL DY B738
09.9.12 OSL-SVG DY B733(?)
B767 is offline   Reply With Quote
Old 23-01-2010, 11:33   #289
SQ321
ScanFlyer Gold

SQ321's Avatar

Poster denne i to tråder, DY IC og Feel Air;
Det er postet en tråd på Airliners der de skriver at MIA får 3 nye europeiske ruter i løpet av 2010 der i blant en "low cost European airline" som skal operere helårs. Det er en "MIA official" som sier dette så er nok ikke bare løse rykter. Skal absolutt ikke overraske meg om dette er enten DY eller kanskje Feel.. Jeg er skråsikker på at det er marked for noen ukentlige maskiner fra Skandinavia.

Her er tråden:
http://www.airliners.net/aviation-fo....main/4686043/
SQ321 is offline   Reply With Quote
Old 23-01-2010, 13:47   #290
MartinL
ScanFlyer Dusty

MartinL's Avatar

Ja det er ikke umulig. Det refereres jo til Air Berlin/LTU i en annen tråd, men de flyr jo allerede til Miami. Da er det ikke mange andre igjen

Jeg leste et sted at nordmenn stod for den største trafikken av de skandinaviske landene inn til Miami. Spesielt i forbindelse med cruise trafikken der norske reisende er høyt frekventert. Skal Feel få dette til, tror jeg de må gå i avtale med RCCL i Norge og andre lignende selskap.

Forøvrig tror jeg at en annen aktør er mer aktiv i dette spillet enn mange skulle tro

Last edited by MartinL; 23-01-2010 at 17:33.
MartinL is offline   Reply With Quote
Old 23-01-2010, 18:21   #291
LN-AØR
ScanFlyer Crusty

LN-AØR's Avatar

Quote:
Originally Posted by MartinL View Post
Ja det er ikke umulig. Det refereres jo til Air Berlin/LTU i en annen tråd, men de flyr jo allerede til Miami. Da er det ikke mange andre igjen

Jeg leste et sted at nordmenn stod for den største trafikken av de skandinaviske landene inn til Miami. Spesielt i forbindelse med cruise trafikken der norske reisende er høyt frekventert. Skal Feel få dette til, tror jeg de må gå i avtale med RCCL i Norge og andre lignende selskap.

Forøvrig tror jeg at en annen aktør er mer aktiv i dette spillet enn mange skulle tro
Dersom det er FEEL må jo det isåfall bety at de heller velger MIA enn JFK...? Hva vet du nå da Martin?
LN-AØR is offline   Reply With Quote
Old 23-01-2010, 18:28   #292
HMWK
ScanFlyer Molded

HMWK's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-AØR View Post
Dersom det er FEEL må jo det isåfall bety at de heller velger MIA enn JFK...? Hva vet du nå da Martin?
Var det ikke en her som komenterete at JFK skulle ha omfattende arbeid på den ene rullebanen i en periode? Slots var ikke tilgjenglig.
HMWK is offline   Reply With Quote
Old 23-01-2010, 22:24   #293
O_K_
ScanFlyer Silver

Om jeg hadde fløyet med feel, ja om de hadde hatt et produkt og en pris som tilltalte meg. For meg hadde et tillbud tillsvarende SAS Y+ vært veldig fristende. Jeg må ikke snu og vende på hver krone for å fly, men biz blir i de fleste tillfeller for dyrt for meg. Om man ser den enorme forskjellen i comfort mellom eco og biz i de fleste sellskaper så mener jeg det er rom for en klasse midt mellom, som vil kunne fylles i en stor grad med passasjerer som i dag flyr eco. Håper feel satser på en premiumklasse, mener det har vært skissert i planene deres i alle fall.
Old 23-01-2010, 22:59   #294
basejumper
ScanFlyer Blue

Håper selvsagt det beste for Feel air, men må innrømme at jeg anser
muligheten for at de skal realisere dette konseptet som lik null så lenge
Norwegian har samme planer. Det kan umulig være plass til begge.
Men samtidig kan det jo være en bitteliten mulighet for at noen investorer er så dristige å satser på dette nå,
samt at Norwegian ikke tør før i 2011, dermed kan der jo være en knøttliten mulighet for at den kan klare seg, å få et viktig forsprang.

Den gode nyheten er jo at her kommer det til å skje noe meget snart, enten med den ene, eller den andre.

Ellers synes jeg MIA hadde vært perfekt destinasjon, mye bedre en JFK. Vist Norwegian kan
fylle fly til alle mulige små destinasjoner, må det da være mulig å få til
noe her, ikke minst med RCCL.
Jeg sitter på til MIA, men ikke JFK.

Last edited by basejumper; 24-01-2010 at 02:13.
Old 23-01-2010, 23:10   #295
KrisFlyer
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by basejumper View Post
Ellers synes jeg MIA hadde vært perfekt destinasjon, mye bedre en JFK. Jeg sitter på til MIA, men ikke JFK.
Jeg har tro på ruter fra OSL til destinasjoner som MIA. Det eksisterer allerede gode muligheter for å fly fra OSL direkte til New York, og med Continental med i Star Alliance, tror jeg mange nordmenn (spesielt forretningsreisende) vil foretrekke de mot en LCC -enten det er Feel Air, Norwegian eller andre. Sats på turistdestinasjoner som LTU/Air Berlin har gjort, så er nok dette en formel for suksess. MIA vil kunne generere en del trafikk fra OSL. Det samme vil San Francisco eller LA gjøre tror jeg.

Last edited by KrisFlyer; 23-01-2010 at 23:16.
KrisFlyer is offline   Reply With Quote
Old 23-01-2010, 23:21   #296
basejumper
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by KrisFlyer View Post
Jeg har tro på ruter fra OSL til destinasjoner som MIA. Det eksisterer allerede gode muligheter for å fly fra OSL direkte til New York, og med Continental med i Star Alliance, tror jeg mange nordmenn (spesielt forretningsreisende) vil foretrekke de mot en LCC -enten det er Feel Air, Norwegian eller andre. Sats på turistdestinasjoner som LTU/Air Berlin har gjort, så er nok dette en formel for suksess. MIA vil kunne generere en del trafikk fra OSL. Det samme vil San Francisco eller LA gjøre tror jeg.
Ja kan ikke bli mere enig, mange forretningsreisende foretrekker sikkert med tradisjonelle flyselskap, mens Feel eller Norwegian helt klart burde kunne fly til turistmål. Det er da ingen forskjell på Florida en Grand Canaria.
Old 24-01-2010, 11:19   #297
SQ321
ScanFlyer Gold

SQ321's Avatar

I følge samme tråd på Airliners er det en som nå påstår at airport management fra MIA har sagt det er Feel i samarbeid med DY som lanserer ruta til sommeren...

Med tanke på planene som både DY og Feel har så er det helt naturlig at det ikke er plass til de begge og at et samarbeid før eller siden er løsningen.

Dette blir spennede og kanskje vi får vite noe da DY legger frem Q4 resultater.

Last edited by SQ321; 24-01-2010 at 11:22.
SQ321 is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2010, 12:21   #298
basejumper
ScanFlyer Blue

Kanskje derfor det plutselig har havnet en 787 på hjemmesidene til Feel ?
Uansett det hadde vært en lykkelig vinn vinn situasjon for begge.
Jeg har allerede pakket kofferten for cruise til Karibien.
Old 24-01-2010, 12:32   #299
JoeW
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by uppercut View Post
Med tanke på planene som både DY og Feel har så er det helt naturlig at det ikke er plass til de begge og at et samarbeid før eller siden er løsningen.
Feel har jo ønsket samarbeid med DY fra dag 1 - men DY/Kjos har ihvertfall frem til nå ønsket å starte egen operasjon - hvor smart det er er jo en annen sak...
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2010, 13:29   #300
AF493
Newcomer

BU-flagg Re: Nytt norsk flyselskap på trappene - Feel Air

Hei

Min første post her.

Vet ikke om det er foreslått før men hva hvis de slår seg sammen og kaller det

"Feel Norwegian"

Meny som følger.

Forrett:
Rakefisk eller brunost.

Hovedrett:
Lutefisk eller Smalahove.

Dessert:
Multekrem.

Det serveres selvfølgelig med Mack øl og Akevitt.

Musikkvalg som følger.

Grieg, Røyksopp, Gåte eller Dimmu Borgir.
AF493 is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules