![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Finnair er i desperat jakt etter inntekter og vurderer nå å innføre avgift for baggasje og servering om bord.
Quote:
__________________
Lufta er for alle! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Og da er Finnair på full fart til å bli en legacy-carrier som leverer et lcc-produkt.
![]()
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Lufta er for alle! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
![]()
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,304
|
![]()
Kunne de ikke heller ha økt prisene sine med 50-100 kr per person da?
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Argumentene du trekker frem er helt riktig, men det var ikke dette jeg mente å si noe om. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
![]() Men utover det er jeg helt enig med det, på den måten er sammenlikninga med SK relevant. ![]()
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
Det kommer nok hos de andre også etterhvert. Ingen ting er som før, da ingen betalte for mat og kaffe ombord. Hvor man fikk gratis aviser hos alle fordi man skulle fly. Og hvor de aller fleste slapp unna med adskillige kilo overvekt uten å betale ri krone. Det er andre tider nå, og for de som ikke har sett det, så vil virkeligheten møte de. Før eller senere. Jeg tror før.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]() Quote:
__________________
Lufta er for alle! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Men Finnair har fortsatt gratis servering i Economy Class i Europa?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]() Quote:
Ja, der er vi enige. Jeg får si som jeg pleier: Det er ikke noe problem å selge Mercedes til Mercedes-pris. Og jeg er ikke i tvil om at det er et marked for annet enn LCC og nesten-LCC. Men slik som jeg tror situasjonen er, oppfatter den alminnelig reisende (på økonomiklasse) ikke en flytur med et nettverksselskap som å kjøre en tur med en Mercedes. De er derfor ikke villige til å betale mye ekstra. Nettverksselskapenes trumfkort er gjennomgående billetter. Men de må også tilby mer enn dette for å skille seg fra de billigere alternativene. Enten må de tilnærme seg LCC mer, for eksempel ved å øke inntektene med gebyrer (og samtidig senker de da drivstoff forbruket, og kostnader ved bakkehåndtering), eller så må de distansere seg mer fra LCC selskapene. Jeg ser tilnærmingen er der allerede, og da er gebyrer en naturlig ting å ta. IMM |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Helt enig med mesteparten her, IMM. Litt av utfordringen her er for legacy-carriers å distansere produktet sitt fra LCC - og å kopiere gebyrkaoset er neppe måten å gjøre det på. Finnair bør (i likhet med SAS på endel områder) bestemme seg for hva de egentlig er, begge deler i form av legacy-priser og lcc-oppførsel blir det sjelden noe greie på. Men begynner Finnair dette ballet, så er jeg dessverre redd for at flere følger etter.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,353
|
![]()
Men Finnair har jo nesten ingen direkte konkuuranse fra LCC selskaper - jeg er som Trety enig i at her kunne AY tjent på å legge på billettprisene. Men ellers er det stilig at andre selskaper hjelper SAS til å fremstå som en tilbyder av et bedre og bedre produkt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer King
Join Date: Oct 2009
Location: Drammen
Posts: 231
|
![]()
Man tar sauene som går bakerst - de svakeste.
I dette tilfellet bagasje og servering. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Rykte: SAS vil bytte ut 737 med A32x | FBI2012 | Flyforum | 105 | 22-09-2015 22:47 |
Lufthansa vil "tvinge" Cimber Sterling til å innføre Business Class | FlightDeck | Småprat | 16 | 17-02-2012 17:24 |
Israel vil innføre nytt sikkerhetssystem for ankommende fly - Møter sterk motstand | Herlov | Flyforum | 1 | 19-08-2010 22:30 |
Finnair vil innføre kredittkort-tilegg | MartinL | Flyforum | 17 | 28-01-2010 09:55 |
Trenger hjelp med savnet baggasje hos Finnair | putzmeister | Reiseforum | 4 | 02-01-2010 15:58 |