![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Bare å gratulere SAS. Her har Norwegian noe å lære!
![]() |
#22 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]()
Gratulerer til SAS med god punktlighet. Man får feire det man kan feire. Men det er jo et problem og det er at SAS ikke tjener noen penger på denne punktligheten sin. Kundene virker ikke å ville betale for punktligheten.
Så kan man diskutere hvordan SAS oppnår denne punktligheten og slik jeg ser det gjør man det på to måter: 1. Lav flåteutnyttelse 2. God organisering/fokus i organisasjonenen. Punkt 1 er et kostbart virkemiddel, hva ville det bettyd for SAS hvis de hadde kjørt enda hardere med en mindre flåte? Jo økt lønsomhet, men litt større utfordringer med punktlighet. Samtidig vil det grunnlaget og den kompetansen de har som følge av punkt 2gjøre at man ikke blir så hardt rammet som andre. Jeg vil påstå at SAS kunne kjørt flyene sine like hardt som NAS og hatt høyere punktlighet. Da ville de trolig også vært nærmere en god økonomi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Selvfølgelig har SAS en fordel av mange fly, kontra Norwegian med for få fly. Og SAS med for mange ansatte, mot Norwegian for få ansatte. Uansett, så har jeg respekt for SAS Norge som så vidt jeg vet driver med overskudd. Bare så utrolig synd at dette overskudd går med på å drifte ulønnsomme IC ruter fra Danmark og Sverge, og ikke til å gjøre tilbudet bedre i Norge. IC ruter som er med på å blokkere Norge som turist destinasjon, da de gjør det vanskeligere for andre selskaper å etablere nye ruter til Oslo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Punklighet er ikke noe man får betalt for med en gang, men må se på som en langsiktig investering. Et godt rykte tar lang tid å bygge opp og det tar også tid før det gir avkastning
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Akkurat nå mistenker jeg SAS for å mangle lang tid. De trenger å snu skuten nå, ikke om to år, da det fort ikke er noe mer SAS å snu da.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
critical mind
|
![]()
Gratulerer SAS med dette. Dette er hard jobba og fortjener respekt, siden ingen her nede er i nærheten av dette.
Som sagt før, så må man nå endelig snu den dødelige yield-trengen. Rett nå er ingen kunde villige a betale noe ekstra for en meget punklig selskap, dette er den klare budskap som traffiktallene fra Oktober, November og Desember viser. Jeg håper SAS klarer seg a finne veien tilbake til sunn økonomi. En god punklighet alene er ikke god nok. Kombinere dette med en konkurranse-verdig Business Class produkt så har SAS en klar vinner og CoreSAS vil begynne a virke. Ellers vil SAS går konk som verdens mest punklige selskap...
![]() |
#28 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Av de tre på verdenstoppen så er det to som sliter hardt finansielt. Er det noen sammenheng?
![]() |
#30 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
SAS er som bekendt et af de selskaber i hele verden, som er bedst til at at få flyene af sted til tiden .
Det var der et indslag på TV2 Lorry tirsdag aften...Det er CDR Per Schrøder det handler om , se her http://www.tv2regionerne.dk/?id=523654&r=5 Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Eurobonus Diamond
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|