![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ukens vintips kommer igjen fra Italia. Passer godt til årstiden...
NOK 99,90 på Vinmonopolet. Les her hva "ekspertene" eller de som nyter livet i DN skriver: Har du ennå ikke kastet deg på Italia-bølgen må du prøve Beneventano Rosso og Bianco. Dette er italienske viner til under hundre kroner som oser av kompromissløst italiensk særpreg og 3000 år gammel vinhistorie. Italia produserer mer spennende viner enn noe annet vinland for tiden. Problemet er naturligvis prisen. Er kvaliteten høy så er prisen det også. Disse to billigbombene er et unntak. Vinene er merket med navnet Vigna Ottieri, men det er produsenten Feudi di San Gregorio fra Campania som står bak vinene. Dette er en helt eventyrlig god vin til prisen. Her får du en vin med klar Campania-karakter til under 100 kroner. Dette dufter påfallende komplekst og rikt av blåbær, jordbær, oliven, pepper og treverk. Smaken er robust, stoffrik og intens med lang stram finish. Dette er en av de få rimelige rødvinene i markedet som har nok substans og tørrhet til å takle smaksrik italiensk mat. Bravo! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Og har noen lyst til å abbonere på vinforum, så verver jeg gjerne. Send meg en pm om du vil!
Det beste er nyhetsbrev hver gang polet lanserer nyheter, der alle vinene blir anmeldt, både for umiddelbart konsum og lagring. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
www.lch78.net
|
![]()
koster det noe da?
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ja
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
EB.. när kommer ditt tips för Vin Rosé de France? Sommaren drjöjer sig fortfarande kvar här nere.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Rosevin er ikke min største favoritt... Men på turen til Nice sist måned så skal jeg innrømme at det smakte godt med kald rosevin på stranden... Kom gjerne med forslag i en pm.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Savipix!
I USA har de en "blush" variant som smaker veldig godt. Men den krever en litt varmere tempratur enn det vi er vant til her i Norge. Produksjonen av blush og Rose er vel heller ikke helt lik - men det ligner! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Andre som har sine favoritter? Send PM...og som SV sier i programmet sitt: Del godene...(...så lenge andre betaler for dem!!!)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Rosèvin,yuk.
![]() Får meg til å huske konformasjonen min og det er lenge siden det. ![]() Prøver meg på chilensk for tiden. Ikke verst det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Flytter vintipset opp og frem... Neste uke blir det med egen logo også. Neste ukes tips blir kanskje noe vi kan drikke på treffet mandag 18. oktober...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Bare vi graver frem FBU4EVER igjen - så kommer det nok italienere for en hver smak...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ÜberScanFlyer
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
1983...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ta vintesten.
Jeg bommet på nr 14. http://www.dinside.no/php/art.php?id=27488 |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hmmm, "middels", bommet mye i begynnelsen gitt, men det tok seg opp.
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
12 rette...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Godt valg;EB.Men jeg hadde faktisk denne vinen som ukens anbefaling for et par (tre?) uker siden.En god vin kan ikke anbefales for ofte!
![]() Noen som skrev at Masi var favorittrødvinen;Masi er en produsent som lager et vidt spektrum av hvite og røde viner,bl.a. Valpolicella.Det er vel den du mener,ikke sant? Rosévin er godt hvis det er kvalitetsprodusenter som står bak.Blush (Zinfandel,f.eks.) og rosé er laget på samme måte=samme type vin.Når vi først er inne på Feudi di San Gregorio,så har de en utmerket rosévin som heter Rosaura.Tilgjengelig på de fleste velassorterte pol her i landet.Verdens kanskje beste rosévin er "Il Mimo" fra Piemonte i Italia,laget av 100% Nebbiolodruer.Det er Moestue Grape Selections som står for importen.Ta kontakt med dem for info om når neste års levering kommer i salg.Den blir svært fort utsolgt,nemlig!
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det minner meg om da jeg besøkte noen gamle tanter og en onkel i bygda hvor familien har hytte. De kunne fortelle at denne Arcus var en god vin.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
EB gir deg ukens vintips på Scanair.no | EB | Flyforum | 0 | 15-06-2005 18:35 |
EB gir deg ukens vintips på Scanair.no: | EB | Flyforum | 2 | 16-12-2004 06:02 |
EB gir deg ukens vintips på Scanair.no | EB | Flyforum | 2 | 26-11-2004 06:21 |
EB gir deg ukens vintips på Scanair.no: | EB | Flyforum | 0 | 10-11-2004 18:41 |
EB gir deg ukens vintips på Scanair.no: | EB | Flyforum | 7 | 22-09-2004 10:38 |