![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Jeg tror sannsynligheten her er stor for at man vil se en lik utvikling som på ARN og det ikke går veldig mange sesonger før Qater etterhvert setter inn 330 på CPH
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Da blir det i tilfelle spennende å se hva Emirates gjør med planene for Kastrup.
Blir begge operatører med stort meetall fra kastrup, er SAS i deep shit!
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#24 | |
Qwerty
|
![]() Quote:
Trevligt med QR på CPH. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ja jeg tror også dem der vælger alternativer til SAS allerede har gjort det. Er ikke sikker på det vil få de store konsekvenser for SAS.
Men uanset, så er det godt for pax at QR kommer til CPH
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Det vil etter min mening være svært naivt å tro at ikke SAS vil merke dette. Svært få av disse reisende har emiratene som slutt destinasjon. Qatar og Emirates er av den ypperste klasse hva selskap og service angår. De er verdensledende på å trekke business reisende gjemmom sine hub's. Blir det et tilfelle hvor begge står med wide på kastrup, vil det bli et prisrace for å fylle flyene som garantert vil komme business reisende tilgode. Å tro at det bare er Finnair og KLM som taper på dette og at SAS vil stå uberørt, har jeg liten tro på! SAS har overhode ikke ha finansiell styrke til å ta opp kampen med disse om å beholde reisende på godt betalende klasser over en lengre periode. Det er også så mye prestisje knyttet til operasjonene av disse selskapene at de neppe vil trekke seg raskt ut i en etableringsfase. Kastrup er utvilsomt den største utenriks flyplassen fra Skandinavia med det største markedspotensiale. Desverre er ikke markedet umettelig og en slik etablering vil nødvendig vis gå på bekostning av andre selskaper sitt markedsgrunnlag. Derfor håper jeg virkelig for SAS IC sin fremtids skyld, at dette ikke vil skje med det første!
![]() |
![]() |
#27 |
SVG/ENZV
|
![]()
Jeg så nettopp at på Global English med Qatar Airways så fikk jeg frem både OSL og SVG så kansje Norge får 1 av de 3 gjennværende europeiske destinasjonene??
Dog prøvde jeg å søke til MNL fra både SVG og OSL men fikk opp en error greie.. Når jeg søkte CPL til MNL i july 2010 med +- 3 dager variabel, fikk jeg bare transit flights mellom større europeiske hubber med Qatar. De brukte blandt annet LH og BA på en eller annen coshare greie.
![]() |
#28 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hva slags trafikk er det på en rute til Qatar ?
Jeg kan vel ikke helt se Qatar som den store slutt destinasjonen, så jeg tipper det er mest transfer reisende til og fra regionen: Sudan, Pakistan, Iran, Jemen etc ? Eller er det kanskje noen som reiser til å fra Asia ? Kan tenke meg en del lokal business i midtøsten, og en del ferie / familie reisende, til og fra Sverige / Skandinavia. Last edited by basejumper; 29-12-2009 at 07:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg tror heller ikke SAS merker mye til dette, men litt vil de selvsakt merke.
Kan virke som om Qatar satser tungt på India, ellers går de vel stort sett hvor pengene finnes. En perfekt strategisk plassering midt mellom Asia og Europa er jo et fortrinn. Alltid hyggelig med konkurranse for bedre service / pris. Last edited by basejumper; 29-12-2009 at 08:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Athen Frankfurt Istanbul London LHR London LGW Manchester Milano München Paris Rom Wien Zürich
![]() |
![]() |
#33 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Du kan ikke finde DOH-CPH ruten i reservationssystemerne, da schedule for ruten endnu ikke er loaded.
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg har forhørt mig lidt rundt omkring - og hvad jeg hører så får Qatar på CPH ingen betydning for Emirates planer om at åbne DXB-CPH. Planlægningen af CPH ruten fortsætter som hidtil og man har ingen bekymringer med at gå head-to- head med QR på det skandinaviske marked.
![]() |
#35 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Og Etihad har jo faatt fem nye fly levert hittil i desember, saa vi skal vel ikke se helt bort fra at de ogsaa dukker opp paa nordlige breddegrader i loepet av hoesten til neste aar.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Qatar har endelig uploaded schedule for CPH ruten - der bliver flyvning tirsdag, fredag, lørdag og søndag med følgende schedule:
DOH-CPH QR097 01:20-07:15 x2xxx6x A319 DOH-CPH QR085 08:00-13:45 xxxx5x7 A319 CPH-DOH QR098 12:05-19:20 x2xxx6x A319 CPH-DOH QR086 16:20-23:40 xxxx5x7 A319
![]() |
#37 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Qatar Airways indviede i dag deres rute til CPH, som blev fløjet af A319 A7-CJB.
Lad os satse på succes for denne rute og at vi snart får en upgrade til A330 at se...
![]() |
#38 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#39 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#40 | |
FinalCall.travel/no
|
![]() Quote:
Kommer til et bildeforum nær deg snart! hehe! BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
CPH 9. marts 2013 | johanfrc | Bilder & foto | 9 | 12-03-2013 16:24 |
Brukbart tilbud med Qatar til østen fra CPH | C-klasse | Reiseforum | 1 | 24-05-2011 23:07 |
Cimber trafik marts 2010 | Jan | Flyforum | 4 | 09-04-2010 18:54 |
Germanwings planlægger flyvninger til CPH fra 2010 | PP | Flyforum | 0 | 11-03-2009 19:57 |
CPH marts 2006: +6,5% | PP | Flyforum | 19 | 17-04-2006 12:51 |