![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Spørs hvor godt Kompakt kameraet er. EN kan ikke alltid bare redigere. Det er en av fordelen med å ha speilrefleks. Det er ikke alltid nødvendig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Har du sett hvor gode nådagens kompakt kamera er? 12 megapixel er ikke så veldig lite. Bare fordi speilrefleks kameraer tar gode bilder, betyr ikke det at et bilde fra et kompakt kamera ikke kan bli bedre. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() Men det kan være det samme, jeg syns at kompakt-bilder blir like fine som speilrefleks-bilder hvis du legger til litt arbeid med dem ![]() Tilbake til tema fra min side . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() Last edited by svgspotter; 27-12-2009 at 21:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Short story; du kan ha så mye speilrefleks eller kompakt du bare vil, er du ikke halvgod til å ta bilder så blir det ikke bra resultat på bildene.
Det er her de fleste brenner seg - kjøper speilrefleks og tror automatisk at de er verdens beste fotografer bare fordi de har dyrt kamera. "Alle" bilder som er tatt med digitalkamera, speilrefleks eller kompakt, må redigeres. Det er synd at du automatisk gikk i selvforsvarsmodus, svgspotter, for jeg prøvde opprinnelig bare å komme med litt konstruktiv kritikk, no du er avhenging av for å kunne bli en bedre fotograf og for å bli bedre på å redigere bilder du har tatt. Vi har alle startet ett sted og sakte men sikkert krabbet oss videre til der vi er nå. (Og derfra krabber vi nok videre, *ingen* er ferdig utlært) Men, jeg kan være helt ærlig og si at jeg ikke synes bildene du tok var noe særlig - jeg kan til og med våge meg til å si at jeg synes de var direkte ufine. Jeg følte at jeg kanskje ikke ordlegge meg så "sterk" til å begynne med, men valgte heller å komme med de korte linjene jeg kom med, rett og slett fordi jeg følte det var nok. Jeg vil håper også at du er mann nok til å ta imot den konstruktive kritikken med åpne armer, for ellers så vil du nok desverre ha langt å gå om du skal bli flinkere på det du gjør, det være seg flybilder, spille gitar eller male elger i solnedganger. Dette blir også en liten appell til deg om ikke å tolke det værste utav det folk sier, noe jeg desverre har sett at du har en tendens til å gjøre - ingen/veldig få av oss mener noe vondt med det vi sier, så prøv heller å se litt positiv på det! ![]() Om vi da skrur oss tilbake til der vi orginalt befant oss, så kan jeg også si, som sagt allerede, at det er vanskelig å vite hvordan du skal få bukt på komprimeringsproblemet uten å vite hva slags program du bruker. Om det er Photoshop så kan jeg alltids lage en liten miniguide om du eller noen andre vil ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Megapixels spiller en meget liten rolle når det kommer til bildekvalitet. Med mindre du har planer om å lage en reklameplakat trenger du neppe mer enn 8-10 megapixels. Forøvrig ligger det meste av bilderesultatet i optikken på et speilrefleks, og ikke i selve kamerahuset. (40% kamera, 60% Optikk, er det ikke det som blir sagt?)
Last edited by Novair; 27-12-2009 at 21:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Foto redigering | sk931 | Bilder & foto | 1 | 16-04-2014 20:44 |
Mimring og redigering | inger | Bilder & foto | 2 | 04-08-2012 22:37 |
Redigering | sk931 | Bilder & foto | 3 | 22-01-2010 14:16 |
Redigering av bilder - BILDETEKST | LN-DAG | Bilder & foto | 13 | 12-01-2010 21:06 |