![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Qatar har netop annonceret at CPH bliver ny rute fra marts 2010 - fire gange ugentlig.
Qatar Airways reveals Copenhagen and Barcelona routes
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Da ble det Kastrup som landet Qatar sin airbus 319.
Quote:
Synd for Osl og Landvetter som lenge knivet om denne. Vi gratulerer uansett Kastrup med enda en nye rute!
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
.. og da fikk vi vel også bekreftet at Ankara ligger i Asia ....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
God fortsättning ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Fantastisk. Dette åbner mange nye muligheder for one-stop forbindelser til Asien, Mellemøsten, Afrika og Oz.
Forhåbentlig bliver det på sigt med bedre equipment end 319LR |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Det lå vel litt i kortene. Ingen tvil om at potensialet for denne ruten er størst fra CPH nå som flyplassen foreløpig ikke er dekket av andre arabere.
Spørsmålet er om dette holder Emirates ute dersom Qatar ender opp med flytype og frekvens som Arlanda? Hva med Etihad som også har vært innom skandinavia den siste tiden?
Lufta er for alle! Last edited by MartinL; 27-12-2009 at 17:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Med tanke på EK kommande intåg på CPH. Vilka städer i Europa flyger både EK och QR ? Finns det marknad för båda i Öresund ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Var det 2 ukentlige de begynte med fra ARN?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Med både SAS, Qatar og Emirates blir jo CPH svært godt dekket til midtøsten, hvilken må gi seg først?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Men når man kigger på kvalitet og komfort hos konkurrenterne, så skal der godt nok meget til før jeg kommer til at vælge DY i 737 med BOB og minimal benplads til mellemøsten - og her taler i MANGE tusind kroners forskel...
Tror DY får det yderst svært i denne konkurrence... Medmindre de dumper priserne til under kostpris, men det er der jo ingen der kan leve af på sigt.
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Som skrevet i en anden tråd ser det dog ud til at Emirates nu først planlægger CPH fra 2011, hvilket jeg netop i dag har fået oplyst af en kilde - om dette har noget med QR at gøre melder historien intet om. Spørgsmålet er naturligvis om der er plads til begge på CPH. Umiddelbart er min holdning at "first one in gets the market", men måske der er plads til begge. Specielt da QR starter blødt med 4x ugentlig med A319, hvilket for nuværende burde give råderum til en anden aktør - hvis jeg var Emirates ville jeg satse på en CPH opstart i efteråret 2010, da QR stadig på dette tidspunkt med al sandsynlighed stadig flyver med A319 og begrænset kapacitet fra CPH. Hvad angår Etihad ser jeg nu dem som udelukket hvad angår CPH - så det burde evt. give muligheder for en rute til OSL, men Etihad har ikke mulighed for at starte blødt ud med en A319 som QR, hvilket evt. kunne være en udfordring i forhold til OSL, men lad os se hvad tiden bringer...
![]() |
![]() |
#15 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Har en tysk kamerat som har flytt QR mye mellom FRA og BKK via DOH og han skryter veldig av servicen og komforten ombord på biz class. Spørsmålet er jo om hvordan komforten på en A319 kontra 777/A330?
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Nej, men alene tanken om at flyve "single aisle" mere end 3-4 timer virker klaustrofobisk på mig. Jeg burde måske have skrevet "større" isf. "bedre" end 319LR.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Qatars A319 har ingen AVOD i noen av klassene, samt 30" pitch i Economy og 60" nesten-lie-flat seter i Business/First. Komforten er betydelig bedre i de større flyene hvor stolene og benplassen er bedre samt at det er AVOD...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Dette er min subjektive vurdering av 2 flighter - for all del - så jeg skal ikke forherlige QR A319LR som en oase av luksus. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Så er nyheden også lagt ud på cph.dk - en nyhed lufthavnen naturligvis er glad for.
Qatar Airways åbner rute mellem København og Doha
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
CPH 9. marts 2013 | johanfrc | Bilder & foto | 9 | 12-03-2013 16:24 |
Brukbart tilbud med Qatar til østen fra CPH | C-klasse | Reiseforum | 1 | 24-05-2011 23:07 |
Cimber trafik marts 2010 | Jan | Flyforum | 4 | 09-04-2010 18:54 |
Germanwings planlægger flyvninger til CPH fra 2010 | PP | Flyforum | 0 | 11-03-2009 19:57 |
CPH marts 2006: +6,5% | PP | Flyforum | 19 | 17-04-2006 12:51 |