![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2009
Posts: 1,523
|
![]()
Nå vet jeg intet om denne DY-delay'en.
Men nå er det sånn at dersom man ikke har standbycrew liggende på Kanariøyene, så ryker dette opplegget ganske elegant ved større forsinkelser. Jeg VET at noen selskaper ikke har back-up crew liggende på LPA / TFS, av kostnadsmessig hensyn. Vet ikke om dette gjelder DY. Noen som vet? Har selv operert Kanariøyene i 13 år, og man vet av erfaring at slike snøperioder som vi nå er inne i GARANTERT gir delay's, og dermed har selskapet vårt crewchange der nede + back up i form av standbycrew (crewstop med hotell). På den måten tåler man mange timers delay uten at det ytterligere skaper forsinkelser hjemover. At DY - maskinen flyr OSL - LPA - LONDON kan tyde på crewchange først på sistnevnte sted (JAR Subpart Q tjenestetidsbestemmelser muliggjør denne strekningen - uten forsinkelser!), noe som følgelig er besparende for selskapet. I det hele tatt - Kanariøyene ligger i grensesonen for å utnytte JAR fullt ut, og tåler ikke delays, hvis man ikke har back-up crew / crewchange der nede! Dette er noe alle selskaper må forholde seg til. Tally-Ho Last edited by Tally-Ho; 27-12-2009 at 10:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2007
Posts: 918
|
![]()
jeg mener da at DY har night stops på LPA, eller de pleide å ha iallefall.
__________________
Upcoming flights; mange! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]() Quote:
![]() Men uh, for å være litt seriøs så har Norwegian så vidt meg bekjent ikke noe stand-by crew der nede. Men det gjelder vel mange selskaper det. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2009
Posts: 1,523
|
![]() Quote:
Oppfattet du spørsmålet som "useriøst"? Jeg tror alle charterselskaper (i alle fall Thomas Cook) har standbydekning og/eller crewchange der nede. De har lært dette "the hard way" - det nytter ikke å improvisere når man sitter der med problemene i fanget. SK og DY kjenner jeg ikke noe til, men ville tro at de har crewchange der nå, selv om de har forsøkt div. varianter., Tally-Ho |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,480
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]()
Overhodet ikke, det var din utheving "jeg VET ..." som jeg syns var litt komisk, akkurat som du avslørte en stor hemlighet.
![]() Jeg vet at også Novair har crew der nede. SK er jeg veldig usikker på men de sender med teknikere i tilfelle noe skulle skje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2007
Posts: 479
|
![]()
Noen fligter er satt opp med crewchange.
Last edited by tiemand; 29-12-2009 at 16:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2009
Posts: 1,523
|
![]() Quote:
Helt enig i dette. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nydelig tur med SAS fra CPH til LPA | EspenRR | Bilder & foto | 0 | 24-10-2014 09:53 |
DK 5736 fra LPA til BGO i morgen | 737-405 | Register- og ATC-Forum | 2 | 12-10-2013 10:47 |
DY 1817, LPA-OSL på lørdag 2/2-13 | TKDahl | Register- og ATC-Forum | 4 | 02-02-2013 11:16 |
Novair med problemer på LPA i dag (15/1-2011) | Tertit54 | Flyforum | 6 | 16-01-2011 23:11 |
Nisseflyet fra HAU til LPA | stistens | Bilder & foto | 1 | 24-12-2010 11:27 |