Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 15-12-2009, 22:31   #161
LN-TDK
Hva skal det stå her?
 
LN-TDK's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Location: Sandefjord, ENTO
Posts: 64
Default Re: Boeing 787' first flight

Fantastisk oppsett boeing har gjort. Blir visstnok en sein kveld her :-D
__________________
LN-TDK is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2009, 22:33   #162
LN-TDK
Hva skal det stå her?
 
LN-TDK's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Location: Sandefjord, ENTO
Posts: 64
Default Re: Boeing 787' first flight

sinnsyk flex på de vingene :-D
__________________
LN-TDK is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2009, 22:34   #163
Henshaw
ScanFlyer Dusty
 
Henshaw's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 4,240
Default Re: Boeing 787' first flight

Touchdown!
__________________

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2009, 22:34   #164
Concorde
BA Concorde Sep 1998
 
Concorde's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
Default Re: Boeing 787' first flight

Touch down
Concorde is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2009, 22:35   #165
LN-TDK
Hva skal det stå her?
 
LN-TDK's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Location: Sandefjord, ENTO
Posts: 64
Default Re: Boeing 787' first flight

perfekt landing!
__________________
LN-TDK is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2009, 22:43   #166
LN-VGT
ScanFlyer Blue
 
LN-VGT's Avatar
 
Join Date: May 2009
Posts: 286
Default Re: Boeing 787' first flight

Hvorfor landet de på Boeing field og ikke på Renton ?

Gratulerer Boeing!
LN-VGT is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2009, 22:43   #167
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,898
Default Re: Boeing 787' first flight

Quote:
Originally Posted by LN-TDK View Post
perfekt landing!
....Mike Carriker - Pilot in Command i dag - har hatt en annen slikemyk landing i naerheten av BFI....meningen var at de skulle lande paa BFI, men i 2002 endte Stratolineren opp i Elliot Bay - Mike Carriker var 2nd Pilot den gangen....

...absolutt ikke dagen aa ligge hjemme i senga.....
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2009, 22:45   #168
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,477
Default Re: Boeing 787' first flight

Quote:
Originally Posted by LN-VGT View Post
Hvorfor landet de på Boeing field og ikke på Renton ?
Testsenteret er på BFI. Renton har heller ikke mulighet til å ta ned fly av denne størrelsen.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2009, 22:45   #169
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,898
Default Re: Boeing 787' first flight

Quote:
Originally Posted by LN-VGT View Post
Hvorfor landet de på Boeing field og ikke på Renton ?

Gratulerer Boeing!
Renton er en enveis flyplass...flyene flyr fra Renton....sjelden til Fra spoek til alvor....BFI er "test flyplassen" til Boeing....og naar det gjelder 787 er Renton ikke involvert overhodet....787 testingen vil foregaa fra BFI og Everett...
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2009, 22:46   #170
Polaris
Free Luigi
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,272
Default Re: Boeing 787' first flight

Når dere snakker om silkemykt, er det dermed meningen at vingene skal "flapse" opp og ned når de lander? Eller var det bare øynene mine som trodde de flapset litt opp og ned? Er det bare en effekt av "wing-flexen" - som naturlig gir en (større eller mindre) "recoil"?

("heavy" bruk av "gåsetegn" og engelske ord her... )
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2009, 22:51   #171
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,116
Default Re: Boeing 787' first flight

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Er det bare en effekt av "wing-flexen" - som naturlig gir en (større eller mindre) "recoil"?
Men har 787 så mye mer wingflex enn andre fly? Hvordan er en karbonvinge iforhold til en av aluminum? Om mye av den "opplevde" wing flex'en her skyldes vel at vingene er langt mer dihedrale enn andre vinger?
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2009, 22:51   #172
LN-TDK
Hva skal det stå her?
 
LN-TDK's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Location: Sandefjord, ENTO
Posts: 64
Default Re: Boeing 787' first flight

800+ fly som er bestillt, det kommer til å ta tid før alle de er "servert", når tenker de at den første til ANA er i drift? Hørte at det var en 9 måneders test tid først?!
__________________
LN-TDK is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2009, 22:54   #173
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,898
Default Re: Boeing 787' first flight

Den opprinnelige planen var aa bygge maskiner pararellt med testingen....og ha 40 maskiner klare naar sertifiseringen var over....naa er det nok endret og mye gaar vel pa aa klargjoere produksjons linjen(e)....offesilet snakkes det ennaa om foerste leveranse i slutten av 2010.....
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2009, 23:04   #174
LN-TDK
Hva skal det stå her?
 
LN-TDK's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Location: Sandefjord, ENTO
Posts: 64
Default Re: Boeing 787' first flight

ja norwegian nå er det bare å løpe å kjøpe ;-P
__________________
LN-TDK is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2009, 23:07   #175
LN-VGT
ScanFlyer Blue
 
LN-VGT's Avatar
 
Join Date: May 2009
Posts: 286
Default Re: Boeing 787' first flight

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Renton er en enveis flyplass...flyene flyr fra Renton....sjelden til Fra spoek til alvor....BFI er "test flyplassen" til Boeing....og naar det gjelder 787 er Renton ikke involvert overhodet....787 testingen vil foregaa fra BFI og Everett...
Ok. Takk for svar. Jeg klarte på gå i fellen igjen med å blande de tre flyplassene... Boeing Field, Everett og Renton. Må bare huske at Renton bare er fødestedet til 737.
LN-VGT is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2009, 23:07   #176
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,898
Default Re: Boeing 787' first flight

...kanskje de har loept allt....og bare venter paa resultat tavla skal lyse opp ;-)
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2009, 23:15   #177
paaln
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 51
Default Re: Boeing 787' first flight

post-flight pressekonferanse nå, samme link som i stad.
paaln is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2009, 23:21   #178
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,709
Default Re: Boeing 787' first flight

Høres ut som gutta som fløy er meget fornøyde med flyet. Godt de endelig har fått den i lufta.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2009, 23:24   #179
LN-TDK
Hva skal det stå her?
 
LN-TDK's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Location: Sandefjord, ENTO
Posts: 64
Default Re: Boeing 787' first flight

tror pilotene har kost seg tross det dårlige været!
__________________
LN-TDK is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2009, 23:36   #180
brendas
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
Default Re: 15 Desember 10:00AM - Paine field

Quote:
Originally Posted by LN-TDK View Post
hva er maks antall pax denne maskinen kan ha ombord egentlig?
Med de dørene som maskinen har kan en ha 440 pax.

Quote:
Originally Posted by ClassOne View Post
Hvordan er vekta på slike flyginger? Er flyet så lett som mulig på en first flight, eller har man stuet inn vanndunker for å simulere passasjerer osv..
Flyet er ikke nødvendigvis så lett som mulig, de hadde fuel til ca 6 timer, og i tillegg er det adskillige tonn med testutstyr ombord. For å gi en pekepinn på vekt så mener jeg at A380 hadde en TOW på 440 tonn på første flyvning.

Quote:
Originally Posted by Blubird View Post
La merke til at maskinen løftet med forholdsvis lav pitch, ikke helt ulikt hva man kan se på A380. Hva er det som regulerer/avgjør dette? Vekt? Vingen? Avstanden mellom nose gear og main gear? Eller noe annet?
Forsiktighet, de klatrer ikke med 15 graders stigning på første flight

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Men har 787 så mye mer wingflex enn andre fly? Hvordan er en karbonvinge iforhold til en av aluminum? Om mye av den "opplevde" wing flex'en her skyldes vel at vingene er langt mer dihedrale enn andre vinger?
I forhold til vingespennet, så ja, de flexer noe mer. Vingene er tynnere og noe mer fleksible.

Quote:
Originally Posted by LN-TDK View Post
800+ fly som er bestillt, det kommer til å ta tid før alle de er "servert", når tenker de at den første til ANA er i drift? Hørte at det var en 9 måneders test tid først?!
Ja, om ca. ni måneder skal første maskin være klar.

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Den opprinnelige planen var aa bygge maskiner pararellt med testingen....og ha 40 maskiner klare naar sertifiseringen var over....naa er det nok endret og mye gaar vel pa aa klargjoere produksjons linjen(e)....offesilet snakkes det ennaa om foerste leveranse i slutten av 2010.....
Tre maskiner som ikke tar del i testprogrammet er allerede klare, den siste av de tre blir nå malt. I de neste månedene vil en halvannen maskin bli klar per måneder, før det øker til to i måneden litt utover i neste år. Jeg vil tro at litt i overkant av 20 maskiner er klare til levering rundt september-oktober neste år.
brendas is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Boeing 787 Dreamliner Barracuda Bilder & foto 4 02-05-2012 18:00
Boeing 787 over UK now scanhorse Register- og ATC-Forum 9 20-08-2011 11:27
Boeing 787-822 eller 787-224 Dreamliner? SE-SAM Samlerhjørnet 4 08-01-2011 14:57
DY og Boeing 787 ?? MartinL Flyforum 167 02-04-2010 16:23


All times are GMT +2. The time now is 23:51.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.