![]() |
|
![]() |
#141 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2009
Posts: 218
|
![]()
Pervers flex på vingene. Ser jo snålt ut. Lurer på hvordan det vil se ut med litt heftig turbulens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,680
|
![]()
Jeg syntes det er litt rart at første flight varer i 4 timer.. ville det ikke vært lurt med en kortere flight for så å inspisere flyet på bakken etterpå?? det ville jeg gjort om jeg bygde fly selv
![]() Edit, følge flyet: http://flightaware.com/live/flight/BOE1
__________________
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS Last edited by STARSHIP 2; 15-12-2009 at 20:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,185
|
![]()
I motsetning til oss har Boeing bygget noen fly før (-:
__________________
Man small - why fall? Skies call - that's all! |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Røyneberg/Sola
Posts: 6,308
|
![]()
Gratla med Dagen, Boeing
Dette var stort, gikk kaldt nedover ryggen min i det den løfta seg ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2005
Location: Bergen
Posts: 711
|
![]()
Nei, jeg har bestemt meg; 787 er ikke fin verken på bakken eller i luften!
Men first flight var spennende å se på! Liker flexen i det minste ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,564
|
![]()
Royal King var først på a.net - akkurat da hjulene slapp.
http://www.airliners.net/photo/Boein...ner/1626145/L/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,285
|
![]() Quote:
![]() Her satt jeg og så på tv2nyhetene (med lyden av), plutselig kommer det et klipp av 787 som takser nedover rullebanen. "Åja" tenker jeg, "de viser klippet av taksingen og nesen som var en tur oppe i lufta". Nesen løfter seg - og plutselig var ræva med også! Hehehe, skal tro jeg så litt stor ut i øynene da ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
hadde glemt hele greia - var opptatt med å lage ny look på m.sas.no (gjelder først for iPhone og andre smart-phones, for andre kommer det i morgen), men dette gikk da strålende. FOR en vingeflex! Ser jo helt sykt ut! Grattis Boeing! Nå er det bare å få de andre i lufta og levert!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,566
|
![]()
Gratulerer Boeing! Her er en til fra YouTube, også med litt kommentarer.
http://www.youtube.com/watch?v=5idKdPRaTc0
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Handelsreisende
![]() Join Date: Apr 2008
Location: Haugesund
Posts: 498
|
![]()
Hvordan er vekta på slike flyginger? Er flyet så lett som mulig på en first flight, eller har man stuet inn vanndunker for å simulere passasjerer osv..
__________________
" At 270 km/h , what you see in front of you is already history " |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,282
|
![]()
La merke til at maskinen løftet med forholdsvis lav pitch, ikke helt ulikt hva man kan se på A380. Hva er det som regulerer/avgjør dette? Vekt? Vingen? Avstanden mellom nose gear og main gear? Eller noe annet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,782
|
![]()
Mange testrigger som veier en del vil jeg tro.
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
|
![]()
Nå skal den være på vei tilbake til BFI. Været gjør at man velger å kutte flighten litt før tiden. Ser KIRO har rigget seg til over BFI allerede:
http://www.kirotv.com/video/21972903/index.html Flightblogger har litt om saken: http://www.ustream.tv/recorded/3135882
__________________
Upcoming Flights: |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,707
|
![]()
Flott syn og endelig har den komt i luften.
![]()
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net! |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: Tromsø
Posts: 2,942
|
![]()
Flott at de endelig fikk den i lufta! Ser jo egentlig ikke så dum ut den der nei. Må vel gratulere Boeing med dette!
![]()
__________________
Mad dog... |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
BA Concorde Sep 1998
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
|
![]()
Ca 10 minutter til den lander-
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
BA Concorde Sep 1998
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
|
![]()
Der kommer den!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,389
|
![]()
Liker virkelig designet på den, selv om den kanskje er litt stutt, hvilket jeg tror vil bedre seg når -9 kommer. De svært dihedrale vingene tar seg svært godt ut
Last edited by Someone; 15-12-2009 at 22:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,285
|
![]()
"Where is that sucker?!"
"oh oh wait there it is, right over the smoke ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Boeing 787 Dreamliner | Barracuda | Bilder & foto | 4 | 02-05-2012 18:00 |
Boeing 787 over UK now | scanhorse | Register- og ATC-Forum | 9 | 20-08-2011 11:27 |
Boeing 787-822 eller 787-224 Dreamliner? | SE-SAM | Samlerhjørnet | 4 | 08-01-2011 14:57 |
DY og Boeing 787 ?? | MartinL | Flyforum | 167 | 02-04-2010 16:23 |