![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Det er mye som er galt med SAS, men mangel på First Class er ikke en av de. Etterspørselen etter First til og fra Norden er minimal av mange forskjellige grunner, inkludert kulturelle. Ja, SAS bør forbedre business produktet sitt, men å drive med First for SAS vil være renspikka idioti.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
I tillegg er forvirringen maks med dagens SAS produkt. Folk som ikke har vanvittig med kunnskap skjønner ikke hvorfor man får frokost her og ikke der, kaffe her og ikke der etc. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Hva angår SK sitt produkt så har det etterhvert sunket inn hos meg at frokost får man på SK i NO før kl. 0900, gratis kaffe/te får man innenriks i Norge, men ikke utenriks fra Norge (forstå det den som vil....). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Endelig datt poletten ned! Takk TOS!
![]() |
#25 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
For meg som flyr mellom EVE og SVG er valget mellom SK og DY ganske enkelt: Pga at det er få avganger fra EVE er korrespondansen på OSL avgjørende. Hvis jeg bare skal bytte fly er det nesten alltid best med SAS, særlig nedover er det håpløst å få det til å passe med DY. Oppover noe lettere. Jeg gjør imidlertid ofte stopp i Oslo pga familie og en samboer som jobber der for øyeblikket, og i de tilfellene er det hipp som happ hva jeg flyr med. Jeg trenger fleksibiliteten i å kunne bytte dager og avganger, men jeg trenger ikke at det er så tett at jeg må ha frekvensene til SAS mellom OSL og SVG. Og de fleksbillettene koster hos DY vanligvis maks ca 2/3 av hva SAS krever.
De fleste flightene er i jobbsammenheng, bestilt via reisebyrået på nett, og derfor slipper jeg klikke-mellom-gebyrene-helvete. Av den grunn bruker jeg faktisk jobbens reisebyrå til å bestille private reiser (men betaler dem bare selv når amexregninga kommer) de gangene det bare er jeg som flyr. Hvis jeg tvinges til å bestille på selskapenes egne nettsider når vi er fler som reiser forbanner jeg gebyrene og alt deres vesen. I de tilfellene foretrekker jeg SAS fordi det er enklere (så lenge prisforskjellen ikke er for stor). En annen grunn til å velge SAS er finger-ID, slipper å sjonglere med papir og kort ved gate, men det er dessverre ikke verdt en forskjell på 600 kroner mellom OSL og SVG å slippe det. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS med bagasjegebyr på GO light | CaptainMorgan | Flyforum | 121 | 25-05-2016 16:27 |
Ving innfører bagasjegebyr på pakkereiser | Glenn | Småprat | 2 | 11-04-2016 22:56 |
Ving med bagasjegebyr | Boeing_fan | Småprat | 9 | 06-12-2013 18:14 |
Estonian Air innfører bagasjegebyr | FlightDeck | Småprat | 2 | 04-10-2011 08:59 |
Bagasjegebyr FlyNordic/Norwegian | jb1 | Flyforum | 3 | 27-12-2007 19:47 |