![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,296
|
![]()
Vet ikke om jeg hadde for store forhåpninger til min første tur med Southwest - uansett så ble de ikke oppfyllt. Innsjekk gikk greit - men Southwest er tøffe på at bagasjen ikke må veie for mye. Jeg kunne ha hatt tre kofferter av 30 kilo hver - men min ene på 32 kostet meg 25 USD ekstra. Ikke all verden - men heller ikke så logisk!
Det bl ny design på vår 737-300 - men den hadde da selvfølgelig ikke WL . Vi var innsjekket som pax nummer 48 og 49 og det ga oss plass i "B" køen. Førstombord fra B-løen ga oss vindusplass på 3. siste rad (første rad ledig) Gode seter - mykt skinn - men møkkete seter og møkkete på gulvet. Rundt våre stoler lå innholdet av en pose med M&M som smeltet i en varm kabin... All annonsering var standard og kjedelig. Ingen humor - ingen smil i stemmene. Brysk betjening som ga klar melding til eldre passasjerer om å forte seg - de hadde flere flyvninger igjen av dagen!!! Uniform - Nei det har de ikke! Ingen hadde i allefall lik og ingen hadde like slips (som brukte slips hadde alt fra amerikanske flagg, til tegneserier til Southwest eget...) Servering - et glass mineralvann og en pose peanøtter... Avgang og ankomst på tid - BRA! Dette var ikke hva jeg hadde ventet eller håpet på. Det finnes mye mere sjarme hos de andre amerikanske selskapene (CO, AS, NW og US) Selv betjeningen på frokostrestauranten Denny`s har bedre humør og serviceinnstilling enn det jeg opplevde på Southwest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
Vanligvis blir WN passasjerer positivt overrasket. Fordi de ikke har noen forhåpninger i det hele tatt, bortsett fra å komme seg fra A til B. Kanskje var du uheldig? Kanskje var dette en helt standard WN flight. Ikke vet jeg, har ikke flydd med selskapet enda, og har ingen konkrete planer om det heller.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Deleted user
Join Date: Sep 2004
Posts: 865
|
![]()
Jeg har flydd en del med de hittil, og du var nok bare uheldig denne gangen
![]() (Ellers så er jo alt mye triveligere mye her i vest! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,296
|
![]()
PSSST! Den kom fra vest... Routingen er Las Vegas, Phoenix, Chicago til Manchester...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Deleted user
Join Date: Sep 2004
Posts: 865
|
![]()
Ja da ble de naturligvis i dårlig humør siden de måtte østover!
![]() Joke aside, det er ikke hver gang jeg har fløyet med de at det har vært bare spøk og latter heller, men selv når de er temmelige seriøse i kabinen så har det ikke vært noe som skulle tale imot god service, punklighet, hyppige frekvenser, billige billetter, lett å finne de billigste billettene etc. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Deleted user
Join Date: Sep 2004
Posts: 865
|
![]() Quote:
Uniformen er der fortsatt, selv om den i kabinen er av laidback stil. Denne gode beskrivelsen er fra www.jasonpettus.com/poetry/uniform.htm: And the coolest part of the coolness which is SWA flight attendants is the uniforms. The SWA staff wardrobe is like a hipper, goofier version of the Gap--high school cardigan sweaters with "SWA" stitched on the pocket like a cheerleader's varsity letter. Tommy-Hilfingeresque polo-shirt-khaki-shorts combos, perfect for jumping off the plane and spending a leisurable day at the beachhouse. And the pilots all wear these cool-ass shiny leather bombadeer jackets, as if their next assignment was to go blow hell out of Nazis instead of schlupping us poor bastards to business meetings and parent's houses and drunken insurance conventions. I look at the staff of Southwest and they look like they're having fun, for the love of Pete. They look like, God forbid, they actually enjoy their jobs. It's like we're all on this tin machine of death and looking at each other and we're all shouting, "Isn't it so goddamned great we're on this plane and flying somewhere fun and exciting and running away from home for once?" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,296
|
![]()
Prisen var i allefall i utgangspunktet billig...men så ble det overvekt pluss transport fra i en time fordi de ikke flyr på Boston...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Deleted user
Join Date: Sep 2004
Posts: 865
|
![]()
Når kommer test av Blazer?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,296
|
![]()
Det ble Ford Explorer...Blazer var vel for liten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Deleted user
Join Date: Sep 2004
Posts: 865
|
![]()
Vet ikke, den var kanskje det?
Alfa og Ford.... ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,296
|
![]()
Ja jeg skal si det var godt å komme hjem...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Deleted user
Join Date: Sep 2004
Posts: 865
|
![]()
Blazer går dessverre ut i år ja.. Men Trailblazer er en liten storebror, mellom Blazer og Tahoe, som kom for en tre-fire år siden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,296
|
![]()
Men ellers var du ikke helt på jordet med sammenligningen mellom Alfa og Ford. Alfa har lisensprodusert den første Mustangen i Brasil. Der kjørte de rundt med Alfa Mustang...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,296
|
![]()
Blir jo ikke flere selskaper på meg hvis jeg skal fly Southwest igjen...(...men de ga meg jo ikke så mange gode grunner til å fly de igjen heller!) Neste gang håper jeg på jetBlue, AirTran og/eller Frontier...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Southwest - best i klassen | LN-MOW | Flyforum | 0 | 02-07-2008 04:01 |
Southwest på FaceBook | CK | Flyforum | 0 | 02-05-2007 14:55 |
Southwest | AirbusTrond | Flyforum | 0 | 15-12-2006 11:49 |