![]() |
|
|
![]() |
#1 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hotellet hadde en deilig takterasse med svømmebasseng og bar!
![]() Vi tok siste natta i Bangkok før vi dro hjemover. Avgangen gikk natt til søndag. SAS har avg 0025, så vi dro fra hotellet 2110. 30 min senere var vi på BKK og fant fremt til SAS sin innsjekk: ![]() ![]() En nyhet var at SAS hadde sørget for at biz pax og EBG's fikk tilgang til fast track. Heldigvis ikke TG sin da denne ofte har lang kø. SAS hadde tydeligvis kjøpt seg inn hos dem som har diplomat køen. Her var det ingen kø overhodet, så det var rett i sikkerhetskontrollen og rett til ledig luke i passkontrollen. Deretter videre til TGs lounge ved E gatene da vår gate for kvelden var E2. ![]() ![]() Matutvalget i TGs lounger er ok, men ikke one å bli mett av. Det er mer som snacks. Drikkeutvalget er bra bortsett fra at de verken serverer rød eller hvitvin, noe jeg finner meget underlig! ![]() ![]() Ved midnatt bega vi oss til gaten. Her var de fleste gått ombord. Så det var ingen kø. SAS hadde egen kø for biz og eco pax. Men begge var åpen da vi var klare for boarding. Det hele startet med velkomst av en sloppy påkledt steward. Dvs skjorte med slipset veldig løst i halsen. Ikke at det bryr meg. Spesielt ettersom det skulle vise seg at denne norske karen skulle vise seg å være den allerbeste flyverten på denne flighten. På vei til setet møtte vi på en dansk, skjev, ikledd høyhalset genser og dressjakke (i den varmen - puhhhhh) flyvert og jeg spurte ham om de hadde noen norske aviser ombord. Fikk et bryskt svar med at det skulle jeg tatt med meg før jeg gikk ombord. Deretter snudde han på hælen og forsvant. Jeg så ingen avisstativ da vi gikk ombord! Dog kom han tilbake med danske BT etter vi var kommet i luften. Heldigvis serverte ikke denne personen i biz på denne turen. Champagne ble servert før avgang. ![]() Dessverre så vi denne gangen at alle champagne glass var fyllt mindre opp enn juiceglassene. Og refill var overhodet ikke på tale. Selv ikke da vi så at de gikk bakover med en nesten full flaske. Personen i raden foran meg holdt ut sitt glass som et hint om refill, men flyvertinna bare strenet forbi uten å ense ham. Jeg lurer på om SAS sitt personell får bonus ut fra hvor lite champagne de serverer??? Opp i lufta var det den vanlige ordenen. Dvs først ut med amenity kit og høretelefoner, før de kom med matvogna. Drikkevarene var akkurat de samme som på utreisen, men menyen var anderledes. Og den så slik ut ![]() Matbrettet så slik ut: ![]() Forretten var ikke spesielt appetittelig. Den grønne salaten hadde blader som var mer brune enn grønne, så jeg stod over den også. ![]() Hovedretten med oksefilet var helt ok. Men ingen højdare! Potetmos er forsåvidt greit, men å servere 2 cherrytomater og noen skiver inntørket squash til er jo totalt intetsigende. ![]() Deretter ble det petit fours igjen som var meget lekre. Måtte også prøve Sauternen. Som var deiiiiilig!! ![]() Cognac fikk vi også av vår ypperlige norske flyvert. Han lurte sågar på om vi skulle ha cognac til ett eller 2 ben! Han var som sagt den beste av crewet på denne flighten. På ingen av flightene var cabinsjefen innom biz cabinen bortsett fra i raskt tempo på vei mellom cabinene. Det var spesielt en eldre dansk matrone som var rundt. Hun burde vært pensjonert for lenge siden. For det var som å ha sin gamle strenge tante ombord. Før jeg la meg tok jeg en tur på toalettet ![]() Da det var opptatt måtte jeg vente litt og gikk bak og kikket inn i Eco Extra kabinen. Etter et par sekunder stod hun der og prikket meg på skulderen, og med brillene nede på nesetippen pekte hun bestemt mot biz kabinen, og budskapet var ikke til å ta feil av. Herregud! ![]() Var innom og kikket på buffeten i biz som er bra! ![]() Fikk meg så en Gin/tonic før det var sovetid ![]() Så ble fotoapparatet pakket bort, og jeg var vel for trøtt til å ta det frem til frokost. Foroksten var iallefall av samme stylen som på utreisen. Landet på Kastrup på rutetid, kanskje noen minutter før. De 4 timerne å vente før SAS tok oss videre til KRS ble tilbragt i gullstuen. Fikk nok en frokost der, før jeg fikk meg en deilig dusj og deretter en time på en sofa i loungen før det var avgang hjem. Fikk heldigvis ledig sete ved siden av meg, og serveringen på hjemreisen var akkurat lik den på utreisen. Jeg byttet god ut Nicolas med cola. Konklusjonen må være at SAS er blitt veldig mye bedre på det siste året, men at det fortsatt avhenger av humøret til crewet ombord. Utreisen var veldig mange ganger bedre enn hjemreisen, som ble reddet av den tidligere omtalte norske flyverten som var av det meget joviale slaget. Jeg flyr gjerne SAS igjen på denne ruten!! Spesielt ettersom SAS har så mange kampanjer på gang for tiden, slik at jeg fikk 60 000 grunnpoeng for denne turen, og totalt 61 000 poeng til bruk. Det kaller jeg tidenes beste uttelling!! Gullkort for et ekstra år sikret på baren en reise!! Toppers!! Håper dere likte rapporten! BF ![]() Last edited by Bizflyer; 29-11-2009 at 04:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Takk for spennende rapport sålangt. Vi gleder oss til fortsettelsen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Dagens gladeste passasjer? Nr 10.000.000 på MOL | Wiggo Hovde | Småprat | 0 | 13-02-2015 19:54 |
Vil KRS og AES runde 1 000 000? | rosinbolle | Flyforum | 17 | 13-10-2012 01:29 |
TRD rekord idag! Pax nr 3 000 000 passert!!! | LTH | Flyforum | 25 | 09-12-2006 11:36 |
På søndag runder CPH passager nummer 500.000.000 | PP | Flyforum | 0 | 05-04-2006 15:35 |