![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hei. Her kommer trip reporten så jeg hadde tidligere i høst!
![]() Turen gikk fra Stavanger til Oslo ENZV-ENGM SAS B737-600 LN-RPX Vi kom oss ut til sola lørdags morgen, og sjekket inn noe som tok ganske lang tid PGA.. En SAS charter flight som gikk til LAS Palmas. Vi fant gaten vår som Var gate 18. Der stod allerede LN-RPX og ventet. LN-RPX er en Boeing 737-600 og er en av euro grisene til SAS. Boardingen startet og vi kom oss om bord. Lenge siden jeg har fløyet en sånnen gris, så jeg synes det var en utrolig liten kabin! Setene var harde og tynne og ikke akkuratt behagelige! Vi tok av fra 18 litt forsinket og climbet raskt!!! Take off varte ikke mer en ca 10 sekunder! :0 Men der er jo 736! ![]() http://www.youtube.com/watch?v=NcS4tffmduw
det var veldig tåkete så det var ikke mye å se på turen selv ikke landingen Video Landing: [url] OSLO-NICE SAS B737-700 LN-RPK Vi kom oss ombord og fant setene våre. Flotte seter og myke å herlige. Vi startet motorene og kom oss av gårde ! HEr er take off: http://www.youtube.com/watch?v=MNSVfa023S0
Vi hadde mye motvind så turen var lang! Kjøpte et modellfly A321 til Norwegian 15 på forumet. Flyet ble kjøpt ombord for 140 KR. Etter en fint tur med nydelig utsikt over fjell osv , startet vi nedstigningen mot nice. Vi fikk en fin landing og taxet mot gate. Ferien i Nice: Det var utrolig flott i Nice med landskapet og byen osv: God mat var det også så det ble resurang hver kveld! ![]() Ellers hvar det en enormt fin strand men ikke med sand! ![]() ![]() Vannet var herlig og det var enormt store bølger der. Jeg ble skyldt ned i vannet mange ganger! Holdt på å drukne også! ![]() Heldigvis hadde vi hotellet rett med stranden så det ble bading nesten hver dag! ![]() Smakte også de såkalte typiske franske pannekakene. De var tynne men det var godt ettersom vi ble servert sjokolade på toppen! Etter et herlig målltid gikk vi ned til stranden for å bade. Det var mange fine jenter i Nice så jeg sa til mamma i mens vi gikk: Du mamma!? jeg har vel ikke noe Sjokolade rundt munnen? ![]() NICE-OSLO SAS B737-400 LN-BUF: Vi kom oss til flyplassen og sjekket inn. Fant fine TAXfree butikker så det ble et par modellfly i handlekurven! ![]() HEr kommer video av noe av utvalget de hadde. Det var veldig dyrt! ![]() http://www.youtube.com/watch?v=zK2GOyEODN8
Vi kom oss ombord i LN-BUF og tok av nesten på rute tid. Hyggelig crew med fantastisk benplass! ![]() ![]() Vi fikk en fin landing å parkerte nesten like ved LN-DYA som endelig hadde Erik BYE på halen igjen! ![]() Vi hadde dårlig tid, så vi skaffet oss bagasjen og for avgårde! Jeg fikk så vidt besøkt DY skranken om modellfy, men alle var utsolgt! ![]() ![]() Det som stod der utstilt var: NAX B737-800 LN-NOL og LN-NOB 1/100 og LN-KKF 1/100 og LN-NOB 1/200. Vi mistet flighten vår og måtte booke en ny bilett. Etter en times tid fant vi gaten vår der LN-RRB stod: OSLO-STavanger ENGM-ENZV SAS B737-700w Vi kom oss ombord i de trange vonde setene og tok av! Video av take off: http://www.youtube.com/watch?v=3b6NR6z5Flw
Etter en fin tur over fjellene med snø og det hele startet vi nedstigningen mot SVG. Vi landet på 36 og parkerte på gate 17. Har hatt en fint tur, trossalt med SAS og de vonde setene og dyre priser! ![]() Landing: http://www.youtube.com/watch?v=UwbydSsmfuk
Takk for titten! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Flott rapport
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Flott rapport og kuult med filmer!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Flott, tusen takk..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer King
|
![]()
Takk for rapporten og for filmene!
Du inspirerer meg til å bruke film i min Tripreport til USA i februar ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Takk for tilbake meldinger!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Flott
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
"Hyggelig crew med fantastisk benplass!" Hahaha
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Tipper du skjønner det når du blir eldre
![]()
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
[QUOTE=Discus;450608]Tipper du skjønner det når du blir eldre
![]() Skjønte det nå! ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Free Luigi
|
![]()
Minner litt om når jeg skulle skrive på et engelsk forum, og jeg kom med uttalelsen "When the FO landed the captain"
![]() (sammenhengen skulle være "When the FO landed, the captain explained this and that, we talked (even the FO from time to time) during the entire landing") |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Flott og artig rapport - takk for turen!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Flott rapport dette!
![]()
![]() |
#15 |
På Norske Vinger
|
![]()
Ja, de filmene setter sin preg på rapporten, Hel-Max!
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
hehe hobbyfilmer
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
... hmm .. eller som det ble spurt på TV for en del år siden (tror det var Sir Douglas Quintet som hadde fått keyboardet feilsendt med fly) da da bandet måtte spille med lånt orgel og fikk spørsmålet: - Do you miss playing with your organ?
Intervjueren fikk noen rare blikk da, ja .... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Da går turen til Thailand | gardkarlsen | Reiseforum | 19 | 10-11-2009 20:14 |
Turen til Amerika. | rogaland10 | TripReports | 4 | 18-10-2009 19:12 |
Turen er kommet til CO | MD11 | Flyforum | 1 | 06-06-2008 11:03 |