![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
|
![]()
Jamen dog
![]()
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry). |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Så altså , DY vil ha mer penger, Feel vil ha penger og Cimber Sterling vil ha penger , basicly i det samme markedet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,326
|
![]()
Men det er vel ikke tvil om at DY er det av de tre selskapene som er minst riskofylt å putte penger i...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Ja, det koster å ekspandere og det koster å kjøpe nye fly. Med tanke på alle flyene DY har bestilt, så er vel ikke 250 millioner som de nå henter veldig mye penger. Men de vil nok ikke ha store problemer med å finne pengene, i motsetning til Cimber....og kanskje Feel?
Er det DN som har skrevet feil, eller er det bare mulig å tegne seg fra kl 1730 i dag og frem til i morra kl 0830? Ikke lang tid akkurat. Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
|
![]() Quote:
i AP Møller som i et nystartet containerrederi !! Til gengælde vil gevinsten være størst ved de 2 newcomer, ligesom tabet Basics !
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,326
|
![]()
Sant nok, det er jo aksjemarkedets jernlov. Men første bud for å tjene penger er jo at man ikke taper dem.
Med tanke på Bransons utsagn om at den enkleste måten å bli millionær på er å være milliardær og starte flyselskap lar jeg pengene mine stå trygt andre steder ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Newcomer
Join Date: May 2009
Posts: 15
|
![]()
går ikke så godt me DY skuta som man skulle tro nei. Nok en grunn for IKKE å reise med DY.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Scanflyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 485
|
![]() Quote:
åpoiuy
__________________
Upcoming flights: Tja.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Newcomer
Join Date: Nov 2009
Posts: 39
|
![]()
Norwegian er avhengig av stadig å ekspandere. Tru når bobla sprekker ?
__________________
Gjør ikke noe i dag du kan få andre til å gjøre for deg i morgen |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2009
Location: Höllviken/ESMS
Posts: 306
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Og der var den rettede emisjonen i boks med 251 millioner: http://www.dn.no/forsiden/borsMarked/article1777259.ece
Så ikke så vanskelig å finne penger, spesielt ikke når man er et selskap i medvind. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 2,250
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,615
|
![]() Quote:
Du bør nok sette deg mer inn i hva en emisjon er og i særdeleshet denne som her er omtalt. Å sette dette i sammenheng med en anbefaling å ikke reise med DY virker ikke gjennomtenkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
Posts: 6,118
|
![]()
Bjørn Kjos er helt rå på å hente penger så snart muligheten og aksekursen er god. Det er vel ikke mye mer en fire uker siden aksjen kostet 100 kr?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Newcomer
Join Date: Apr 2009
Location: Boston, MA
Posts: 48
|
![]()
Noen som vet hvem emisjonen er rettet mot?
Syntes folk som ikke har noe fornuftig å komme med bør holde seg for god til å komme med så til de grader usakelige og dumme kommentarer som sjarken kommer med. Det viser bare total mangel på innsikt.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2008
Location: Oslo
Posts: 249
|
![]()
Jeg tror ikke Norwegian sliter i det heletatt, regnskapstallene for 2008 viser at selskapet hadde brukbar arbeidskapital og god cash-flow. Det er ingen grunn til å tro at disse tallene har forverret seg inn 2009, snarere tvert om. Jeg vet jeg er en ukuelig optimist, og jeg tipper at dette kan være første skritt i en materialisering av Long Haul utspillet til Kjos.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,622
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,727
|
![]()
Hvis man ikke skal reise med flyselskaper som sliter litt eller som ikke tjener bøttevis av penger så kommer man ikke langt her i verden i dagens marked...
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon | FamilyGuy | Flyforum | 2883 | 17-06-2021 10:08 |
Widerøe vil dele opp selskapet | Star Flyer | Flyforum | 1 | 19-10-2014 11:55 |
Vil gjøre Røros til testområde for EU | LN-GTA | Flyforum | 0 | 08-10-2009 22:23 |
Vil gjøre flyboardingen raskere | sirpjalle | Flyforum | 1 | 12-03-2008 18:30 |
Ny emisjon i Norwegian?? | CK | Flyforum | 20 | 21-11-2004 23:07 |