![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2009
Location: RSY
Posts: 973
|
![]()
Er det noen som kan fortelle meg når den siste off. pax-flight for SAS med en DC-7 var, og hvor den gikk fra og til...?
Caravelle`en var vel første SAS-jet, når kom den og hvor fra og til gikk første flight...? SAS hadde jo også et par britiske jets, når kom disse...? På forhånd takk for svar... hei å hå H.
__________________
Eg har ingen signature... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,550
|
![]()
SAS leide noen Viscounts fra Fred Olsen på begynnelsen på 60-tallet, og noen BAC 1-11 fra British Eagle i 1967 - 68.
Siste DC-7 flight var i 1967. Mye info å hente her: http://www.plane-spotter.com/Airlines/SAS/The_fleet.pdf |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2009
Location: RSY
Posts: 973
|
![]() Quote:
Den oversikten over SAS var veldig nyttig, takk for tips... hei å hå H
__________________
Eg har ingen signature... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,123
|
![]()
Boka til Åke Hall er nok pålitelig mht DC-7C. Ekstra morsomt å registrere nå at "de fleste" av de DC-7C som var igjen i 1967 + en -7F, ble tatt ut av bruk 1.oktober 1967, da SAS hadde tatt i bruk 5 innleide DC-9-32 fra SR mens de ventet på sine egne DC-9-41. Etter det var det bare 3 fly igjen, SE-CCA, LN-MOD og LN-MOE. Og det må ha vært LN-MOE som fløy for Scanair på slutten.
Vil gjette på at de to andre gikk innenriks ut oktober til sommerrutene var slutt. Mht til de andre, så var det slik at SAS leide inn til sammen 3 stk Viscount fra FOF i ca et år fra vinterrutene begynte 1.nov 1960 til ut året 1961. Vi har diskutert dette før, jeg tror vi nå kan være sikre på at det var de to som var lengst i SAS trafikk, LN-FOI og LN-FOM som hadde fulle SAS farger. LN-FOK hadde nok bare FOF skjema. Og så var det One Eleven G-ATPL som var i SAS et halvt år fra aug 67 til feb 68, mens de ventet på sine egne DC-9-41. hele 3 ganger var den "hjemme" for teknisk ettersyn, og da kom de 3 andre British Eagle maksinene som vikarer etter tur.
__________________
________________________________________ Flyhilsen fra Ole Johan Beck Gled en som gruer seg til jul Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly Last edited by Fellowship; 03-11-2009 at 17:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Siste flight på Rygge | ENTO | Småprat | 3 | 29-08-2016 19:42 |
Siste MD-80 flight [video] | winrace12 | Bilder & foto | 4 | 03-11-2013 11:25 |
SAS DC-8-62 sin siste flight i dag, 17.mai 2013 | Eirik | Flyhistorisk forum | 4 | 23-05-2013 17:43 |
Siste flight med Fokker 50 | kimbo | Flyforum | 15 | 01-11-2010 13:16 |
Siste BU flight (BU-prefix)- 31/12/04 | BU595 | Flyforum | 12 | 27-10-2004 11:45 |