![]() |
|
![]() |
#1 |
Free Luigi
|
![]()
Litt høststemning fra Tromsø, hvor sola har begynt å ta kveld allerede 14.30....
LN-KKX har hatt relativt hyppige besøk i Tromsø de siste dagene, og satt i dag nesen tilbake mot Bodø og Rygge. ![]() ![]() Jeg innså etter Norwegian-avgangen at flyplassen var tom, dårlig planlagt foto-tur? Vel, ikke før jeg hadde pakket kameraet ned i sekken flyr først et jagerfly low-pass over flyplassen, og kun drønnet var igjen da jeg hadde fisket kameraet opp igjen. Samtidig ser jeg noen fly-lys komme rett i mot meg, og jeg tenkte "hva f....". Jeg skal ærlig innrømme jeg fikk LITT puls, da jeg aldri før har opplevd ett SAS fly komme fra en slik vinkel, fly over øya på den måten, og absolutt ikke så lavt. ![]() LN-TUJ rett over undertegnede. Regner med det er jagerflyet som førte til endret kurs. ![]() Svinger inn for landing fra nord. Og et lite fra forrige uke: ![]() LN-RCX med Store Blåmann og Hollendaren under seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Siste bilde var vakkert! Flott norsk natur, med det vi liker best..
![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Vakre bilder! Grunnen til at LN-KKX har kommet så ofte i det siste, er rett og slett fordi denne maskinen - sammen med LN-KKO - er stasjonert på Rygge for tiden. Dermed flyr disse to alle rutene ut fra Rygge.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
Men takk for kåmments, de er en liten variasjon til up-close-bildene her inne ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Veldig fine bilder med litt annet fokus enn bare metallet!
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Flotte bilder Polaris! Likte godt det siste med Prestvannet, fly og fjell!
![]()
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Flotte bilder
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Nydelige bilder!
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Kjempefine bilder. Var selv ved Prestvannet i sommer, men da var det bare ender og måker.... eh.. måse der.
MVH Stein Olsen |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Flotte bilder. SAS-flyet tok en "vanlig" shortcut; istedetfor full tur rundt Kvaløya er det raskere å komme inn mot nord, og så fly over sundet øst av Tromsøya, runde neset på nordsiden, og lande mot sør. Det sparer tid, penger, miljøet osv, og det gir både de i Tromsø noe fint å se på, og passasjerene en enda finere opplevelse.
Som kuriøsitet ligger det et blått lagerbygg/garasje ved veien på Kvaløya noen kilometer nord for broen, og mange flygere bruker dette som et referansepunkt på visuelle innflyginger som dette; passerer man det i 700 fot ligger man fint an på vei innover. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Hvor har man lært å bruke slike referansepunkter i "pattern", Jumper?
![]()
![]() |
#12 | |
Browncoat
|
![]() Quote:
![]() Om historien er sann vites ikke, men slike referanser bør en være forsiktige med å bruke. My ![]() BTW, bra bilder Polaris. En fin variasjon fra alle bildene med flyet midt i midten ![]()
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Very nais ! Flotte bilder
![]()
![]() |
#14 | |
Free Luigi
|
![]()
Takk for kommentarer
![]() Quote:
Men at det er en "vanlig" snarvei.... jaja. Jeg skal ikke motsi noen som jobber innen emnet ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Quote:
![]() ![]() Det blir sikkert snart slutt på slik flyvning med tanke siste tidens oppslag med klager fra noen av flyplassnaboene her i Tromsø.
Mad dog... Last edited by LN-MEH; 02-11-2009 at 17:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Pensjonist
|
![]()
Kjempeflotte bilder, Polaris
![]() Dag |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Siste sjanse til Nord-Korea ifht. spesielle flytyper | KnutW | Reiseforum | 0 | 28-06-2018 01:37 |
Grattis med dagen - sirpjalle med 34 års dagen | ATC-flyradar | Flyforum | 1 | 17-06-2008 22:04 |
Falcon med militær bemaling lavt over Tranby | Trety | Flyforum | 5 | 02-06-2008 23:59 |
Sol på Arlanda med ny linse | HansJ | Bilder & foto | 15 | 27-04-2008 19:30 |
Coast Air gjør grep med billigbilletter pga lavt belegg | litt-amatør | Flyforum | 8 | 28-03-2007 00:38 |