![]() |
|
![]() |
#81 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Maa vaere noe slikt. Dette er definitivt ikke interioeret paa de 767en jeg floey til USA med en masse ganger fra skal vi si 98-2003?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]()
Grønland var ikke mellomlanding i jetalderen så vidt jeg husker.
SAS fløy 767 i hovedstadstrianglet og på LHR i alle fall. Jeg har i alle fall ikke flydd 767 til CDG, kun FBU-CPH og FBU-LHR. Det var så sent som i 1998.
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,708
|
![]() Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,476
|
![]()
SAS hadde en periode to Euro-767'er. De gikk hovedsaklig CPH-LHR-CPH-LHR-CPH og ARN-LHR-FBU-LHR-ARN. De ble byttet litt rundt ved behov ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,123
|
![]()
Ja, og på FBU hadde vi den kun fra EWR om morgenen ca 08:30 og retur ca kl 11 (de første årene hadde SK 907 avgang kl 13)
og fra LHR som SK 512 kl 14 og tilbake kl 15 som SK 509. Noen få ganger kom den nok inn fra CPH, og kanskje chartret inn for forsvaret, men det var SJELDEN. Hvios SAS har brukt 763 CPH-CDG, har det heller ikke vært mange sesonger, kanskje bare ad hoc, ved behov, slik som de av og til satte inn både 747 og DC-10 ad hoc mellom CPH og LHR. Men ruta til Strømfljord har levet sitt eget liv hele tiden, og der var 767 fast arbeidshest.
__________________
________________________________________ Flyhilsen fra Ole Johan Beck Gled en som gruer seg til jul Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,898
|
![]()
Ikke helt enig gamle oern...selv om jeg ikke har floeyet VC-10 (grmmpph) saa har jeg floeyet DC-8 CPH - SFJ - LAX - SFJ - CPH som var routingen inntil DC-8-5x kom (Fan Jet)...foerst da fikk en rekkevidde til aa fly CPH - Vestkysten av USA nonstop....og Seattle (our Fair City) ble det stoppet som erstattet SFJ paa vei til LAX...dette skjedde i 1966...
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
Så vid jeg husker blev de de to B767-200 indkøbt for hovedsagelig at flyve
CPH-SIN nonstop og CPH-RIO nonstop Begge to RCC og DKP blev vist nok solgt til TransBrasil i Brasilien. Den ene LNRCC er hos Avianca og SEDKP er hos Aeromexico Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,476
|
![]()
Nesten - det var CPH-SIN og CPH-SAO som var tenkt. Man droppet Rio for å satse på en mer 'business'-destinasjon .. Istedet mistet de turistvolumet og forretningstrafikken uteble ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,898
|
![]() Quote:
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2009
Location: Vettre, Norway
Posts: 78
|
![]()
Dagen før min far hadde siste tur til Peking sep. 1993, der 5 stk. familiemedlemmer var med, fløy han 767 CPH-LIN retur. I tilegg hadde han av destinasjoner som ikke er nevnt her to turer til HKT fra CPH (charter).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,476
|
![]() Quote:
![]() 762 sub'et overalt - den gikk også 907/908 innimellom .. aldri moro å måtte sette igjen 50 pax .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
Posts: 3,055
|
![]()
Fløy den på CPH-LHR i -92 tror jeg det var, min eneste tur i 762 så langt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,123
|
![]() Quote:
Husker jeg var overrasket første gang jeg så en av de komme inn som SK512 den våren, det var første gang jeg så de.
__________________
________________________________________ Flyhilsen fra Ole Johan Beck Gled en som gruer seg til jul Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Takk Rolf !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2010
Posts: 935
|
![]()
Eneste gangen jeg har fløyet en SAS 767 var i 2000. På ruten BKK - CPH. En av de få gangene jeg har flydd SAS lang distanse.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2010
Location: Hjemme
Posts: 608
|
![]()
har ikke SAS en gang i tiden hatt rute til Rio De janeiro med teknisk stopp i Monrovia? Hvilke fly var dette snakk om, var vel kanskje DV-8 tiden? Lurer også på når destinasjoner som Manila, Kuala Lumpur og Jakarta (Samtlige av disse fungerte vel som en forlengelse fra BKK?) forsvant fra SAS's destinasjonskart? Var ikke klar over at SAS fløy nonstop til Singapore, trodde dette alltid hadde vært en forlengelse av CPH-BKK ruten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2010
Location: Hjemme
Posts: 608
|
![]()
SAS vet jeg fløy 767 til Kai Tak i Hong Kong men eksisterte denne ruta ennå når Chep Lap Kok åpnet i 1998?
En del flotte bilder av SAS 767 på Kai Tak på Airliners... |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,898
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS 767-300 | FlyHi | Samlerhjørnet | 5 | 05-11-2010 20:47 |
OSL 20.04 - SAS 330/340 (med bilder inni), Continental 767 og TUI 767 | tafpl | Bilder & foto | 30 | 25-04-2010 13:13 |
SAS og 767-200... | Harald Oanes | Flyforum | 1 | 25-10-2009 08:28 |
SAS 767 | Olebno | Samlerhjørnet | 3 | 03-04-2005 13:06 |
SAS leasar en 767:a? | Alf | Flyforum | 0 | 23-10-2004 00:52 |