![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Forrige helg tilbragte jeg i Amsterdam, og det ble en del timer på utkikksterassen på terminalen. Her presenterer jeg fram en del av fly og selskap vi ikke ser så altfor ofte i Norge!
Lysforholdene der er ikke spesielt gunstige før det begynner å li litt utpå dagen, men bilder ble det da lell: ![]() Aller først et bilde fra OSL - siden TAP var så grie å være i streik, sendte de denne fra euroAtlantic i stedet. Et fint syn. ![]() En gammel traver som nå er i Pulkovofarger. ![]() Surinam Airways er ikke så sjelden å se dersom man holder til i Amsterdam, men for en nordboer, er den et majestetisk syn. ![]() Air Astana flyr B767 flere ganger i uka til Kazakhstan. ![]() Deltafargene er i ferd med å komme på ex-Northwestmaskiner. Selv om det er mye hvitt, synes jeg det ser bra ut. ![]() En av godbitene fra turen - Afriqiyah! ![]() Izair var et nytt tyrkisk bekjentaskap for meg - de driver i en eller annen form for samarbeid med Pegasus. ![]() Nok en godbit - LAN sin nye B777-200LRF. ![]() China Southern Cargo er daglig å se på AMS. ![]() På lørdag stilte Turkish med A340, mens de kom med A321 både fredag og søndag formiddag. ![]() Dette var en stor overraskelse: Sky Airlines kom med en B737-900 ER. På AMS sine ankomst- / avgangssider var den satt opp med en -400. Første gang jeg har sett denne modellen i Europa! ![]() Heldigvis kom KLM´s Skyteam B777 innom på lørdag mens jeg var der. Den er virkelig stilig. ![]() Enda en maskin jeg hadde håpet på å få se: Martinair i retrofarger. ![]() Jade Cargo er også et vanlig syn på AMS. Fine farger! ![]() B757 tar seg bra ut uansett farger - Arkelfy sin hvite versjon er ikke akkurat prangende, men fin er den. ![]() Nok en retro i aftenstolen. ![]() Rett før jeg skulle inn i flyet til TRD, kom denne russeren. Nesten så man begynner å savne det gamle sovjetiske stålet. Last edited by VC-10; 02-10-2009 at 18:20. Reason: LAN B777-200LRF |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Pene bilder;-)
Men det er 777-200lr/f fra LAN. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Former CCA F-16
|
![]()
retro maskinan e tøff
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Knall fin serie, mye fine maskiner her
![]() MVH Stein Olsen |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Fin serie!
![]()
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Flott bildeserie fra AMS... SkyTeam-kjerra til KLM er lekker...
![]()
![]() |
#7 |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
|
![]()
Flotte bilder - på samme bilde med Martinair i retrofarger, så ser man MD 11 og de er alltid mange av i AMS -
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
På fredagen så jeg MD-11 fra tre forskjellige selskaper: Martinair Cargo, Lufthansa Cargo og Saudia Cargo. Det er ikke så mange steder man kan se slik variasjon når det gjelder MD-11. Dessverre klarte Saudiamaskinen å lure seg til cargorampen uten å komme i mitt synsfelt, og den forsvant iløpet av kvelden. Den skulle jeg virkelig likt å hatt på brikken! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Veldig flott serie, fine fly du har fanga her, Knut !
![]()
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Flotte bilder
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Aj aj aj, lekker samling bilder dette - og spesielt
herlig å se denne B737-900ER; ikke akkurat dagligdags kost nei.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Spottertur til OSL | thefearlass | Flyspotting | 2 | 24-03-2012 11:20 |
Spottertur til Amsterdam med KLM | Halvorsn | TripReports | 7 | 28-04-2011 20:13 |
Spottertur til Barcelona | Glenn | Småprat | 10 | 03-03-2011 17:33 |
Amsterdam Schiphol - Min første spottertur | Cloudy | Bilder & foto | 5 | 24-10-2008 23:37 |
Spottertur til Berlin | VC-10 | Flyforum | 14 | 26-09-2006 17:17 |