![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
...dagene blir kortere, kveldene lengre. Dagslyset kan ikke lengre gi en utstrakt hånd til lange spotter-kvelder. Jeg er priviligert, har hjemmekontor, snill sjef og ingen som ser meg når jeg sniker meg ut midt om dagen. De korte dagene er gode når været har vært som de siste dager i Rogaland, mye høst-sol, litt vind - og intet vått ovenifra. Det er god plass på plattformen midt om dagen, og det er greit for en som ikke kan stå på beina og trenger en hel lengde rekkverk for seg selv, så man finner ikke meg på "noen som blir med å spotter på søndag..." greiene, men selvsagt blir jeg glad når noen kommer innom og holder meg med selskap... Nok vas, her er noen bilder fra disse flotte sol-midt-om-dagen dagene...
del1 Jeg trekker til meg alt rundt en MD, lyden, designet, lukten - det hele. Fremdeles ikke kommet over sjokket av at Long Beach ble til Seattle en gang for mange år siden. Når ikke flere MD finnes i SAS, så forsvinner også litt av meg - jeg er vokst opp med DC9, bodde i hele min oppvekst rett under innflyging nordfra til Sola, kun få km fra flyplassen... ![]() ![]() Jeg har blitt kontaktet av 2 piloter, en i Norwegian og en i Thomas Cook den siste tiden, da de har likt mine bilder, noe jeg setter stor pris på. Ekstra stor pris setter jeg på at det også har blitt en veldig fin kontakt videre, både via mail og sms. Det setter en rolig og sindig (?!?) Rogalending stor pris på. Så det er bare SÅ kjekt, når man ser så mange hyggelige piloter - og ombord i en MD er de så hyggelig at en t.o.m åpner vinduet for å hilse, har sagt det før - men, dette setter jeg veldig pris på... ![]() ![]() Denne front er etter min mening noe av det fineste som er på et ord. trafikk-fly, og det er SÅ flott at de kan levere så bra produkter fra Sør-Amerika... ![]() 4xKLM på ett bilde... ![]() ![]() Sør-Amerika hadde 2 representanter på Sola denne dag, hva denne gjorde her vet jeg ikke - har i alle fall ikke sett den før jeg... ![]() ![]() Laget SAAB et så bra fly, at det rett og slett kostet hele produksjonen av pax-fly...? Jeg var mektig imponert da jeg leste om denne SAAB`en første gang, og i tillegg fikk fly den og fikk snakket med en ombord som hadde vært med på å utvikle den, og fortalte hvor avansert den faktisk var da den "kom til verden"... ![]() Kveldssol og undereksponering kan også skape stemning... ![]() Nei, jeg skal ikke glemme B737`ene... for all del... ![]() ![]() Denne tok av fra et sted jeg ikke har sett før, rett ut på bane 36, startet opp da det sto igjen ikke mye mer enn 1/3 av banen, noe som gav et utmerket motiv fra plattformen ![]() Hadde det bare vært "lyd-film/brikke"... ![]() Har virkelig sansen for denne størrelse fly... Det står "J Z" i fronten, kan det være et av flyene til JAY-Z...? ![]() ![]() forsettes...
Eg har ingen signature... Last edited by Harald Oanes; 19-10-2009 at 10:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
del 2
Jeg synes det er trist at "baby-elefanten" ikke lengre kommer til Sola, vi har jo nok 737 fra før! Det er tross alt den eneste 4-motors maskinen vi har i trafikk her i provinsen. ![]() Kort og tjukk... ![]() ![]() Høsten er en fargerik tid... Velkommen ![]() ![]() Personlig så synes jeg det er trist med all "hetsingen" man kan lese om SAS, enten i presse - eller tidvis også rundt på forskjellige forum. Oh yes, jeg reiste alltid med Braathens hvis jeg kunne velge å unngå den "store stygge ulven SAS"... Men tidene er kraftig forandret, nå står SAS for fall, og jeg skulle ønske vi var flinkere til å verne om dem, da det ikke bringer med seg noe som helst positivt at en så viktig lokal aktør forsvinner, heller ikke for Norwegian. Vi kommer jo til å bli invadert av Easy Jet`s, Ryanair`s og andre i samme fotspor, og de gidder garantert ikke opprettholde et så omfattende nettverk av ruter... ![]() ![]() ![]() En sjelden fugl på Sola... desverre... ![]() Shit, the sign says; "only B737-parking"...! ![]() Når regnet nærmer seg faretruende, og en bitte liten stripe av sol fremdeles finnes og lander midt på en flyvemaskin, ja de små ting i livet kan gjøre meg glad... :-) ![]() Pokker, vi skulle tatt med NAF Veibok...! ![]() Takk for oppmerksomheten... H
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Fine bilder og stemniger igjen !! Takk skal du ha
![]()
![]() |
#4 |
Flyklapper
|
![]()
Fine bilder og gode kommentarer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Det er ikke så ofte jeg kommenterer lenger (synes jeg gjentar meg selv ofte) men dette var virkelig verdt å kommentere; veldig fine bilder!
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]()
Mad dog... Last edited by LN-MOW; 19-10-2009 at 12:56. Reason: Klamme |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Nydelige bilder, som alltid, Harald! Fine farger og flott skarphet.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
God morgen, og tusen takk til alle for hyggelige kommentarer - det tar jeg med meg hver gang jeg fotograferer... :-)
H.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
SVG Spotter
|
![]()
Flotte bilder og til tider "GENIALE" kommentarer! (NAF veibok) :-)
![]() |
#11 |
www.lch78.net
|
![]()
Pene bilder dettan ja
![]() ![]()
![]() |
#12 |
Browncoat
|
![]()
Meget bra!!!
Likte godt NAF kommentaren ![]() Du kan snu litt på det med at LH bytter ut BAe med Boeing. Det kan øke frekvensen av Airbus 32x...
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() JZ foran på flyet, er de 2 siste bokstavene i reg'en i flyet. G-MAJZ. Norwegian og LH har også samme mønster på sine fly med de 2 siste bokstavene i reg'en foran ved Cockpiten.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Knall bra... rett og slett
![]() MVH Stein Olsen |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
H.
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() Veldig bra levert som vanlig Harald! Er det mulig og abbonere på disse "feed"ene? Sånn at jeg får det på mail eller mobil el. lignende så jeg kan bare sprinte til nærmeste internett og se på bildene ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
H.
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Eh, dette bildet hørte til serien fra de 2 Sør-Amerikanske... En 145 tilslører en 190...
Bedre sent enn alltid... ![]() H
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Flotte bilder! Bilde to falt jeg for, måtte ha det til bakgrunnsbilde
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norge i overgangen mellom høst og vinter | Dag Viking | Bilder & foto | 13 | 13-10-2011 20:53 |
Høst 09 del 2 | Norwegian15 | Bilder & foto | 9 | 04-11-2009 21:14 |
Høst og vinter på OSL og noen værbyger | SE-DYD | Bilder & foto | 25 | 08-12-2008 23:30 |
Høst | EB | Flyforum | 3 | 23-09-2007 20:31 |