![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,048
|
![]()
Nope, 1991: http://www.kvernberget.net/1990.php
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2009
Location: Son
Posts: 358
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
BA Concorde Sep 1998
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,652
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,220
|
![]()
Ikke sååå mye større da, annet enn i lengden. Vingespennet er større på A340 med sine 60,3 mot 747-100's 59,64, men i lengden tar 747'en kaka med 70,6 meter mot luftbussen sine 63,7
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Handelsreisende
![]() Join Date: Apr 2008
Location: Haugesund
Posts: 498
|
![]()
HAU har vel hatt en 757-200 fra Alitalia som den største maskinen, fritt etter egen hukommelse
__________________
" At 270 km/h , what you see in front of you is already history " |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,707
|
![]()
På Sola må det bli:
Passasjerfly: Boeing 747-400 Wing span 64.44m Length 70.67m Height 19.41m Maximum Takeoff Weight: 180,985kg Fraktefly: Antonov AN-124 Wingspan: 73.3 meters Length: 68.96 meters Height: 20.78 meters Maximum Takeoff Weight: 405,000 kg
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net! |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2006
Location: Bodø
Posts: 898
|
![]()
Svalbard har hatt B777 innom hvertfall en gang.
777 og Molde: Hvor lang var banen i Molde før de forlenget den? Vet ikke om AIP kartet her er oppdatert nemlig, men det sier at banen i Molde er 2500m. Svaldbard sin bane er 2350meter, og 777 har vært innom der. På vinteren tilogmed... http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=171147&nseq=1
__________________
Mvh Per-Kristian Jensen |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
FlyKirurg
Join Date: Dec 2007
Location: Rygge
Posts: 1,300
|
![]()
Banen i Molde var vel knappe 1800 meter totalt. Så hadde du vel TORA på 1600?
HAU hadde besøk av 757-200 fra Air Italy, ikke Alitalia. ![]()
__________________
Med forbehold om trykkfeil |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,532
|
![]() Quote:
![]() Tror det var samme maskin som ogsaa var innom BOO, men uten aa klare aa lande pga ruskevaer. Den divertet til Dubai ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 977
|
![]() Quote:
Nok en av mange feltrykter om store fly på Bardfoss den gangen det var kaldt, mørkt, nesten krig og flere fly en på JFK. (De blir bare mer og mer fly hver gang historiene blir fortalt, noen som har merket det? ![]() Ingen har nektet å fly noe sted, men et C-141 crew ble så redd at de kom for å klage i tårnet etter landing. Snøbygene passerte å de så fjella. C-5 måtte flyttes kun når den ble parkert på TWY-Y lengere enn planlagt. (Asfalt) Ble den parkert på P1 gikk det greit, for det var det betong. (Dette var før C-5 platformene P3 og P4 ble bygget i 88/89 eller deromkring) Grunnen til at C-5 ble satt på TWY-Y øst av brannstasjonen var at under store øvelser ble P1 brukt til C-130, C-160 og C-141 som kom i en konstant strøm under hele inn/uttransporten. Disse hadde "slot" på P1, fikk lov til å stå i max 1 time. C-5 hadde 4 timer på seg, men ble stående på TWY-Y. Flyene skulle etter air tasking order passere Evenes tacan ca hver 15 min i snitt, da det var alt flyparkeringen kunne svelge unna i peak periodene. (Dette var flow control lenge før eurocontrol ble født. Begynte på slutten av 60 tallet.) Første C-5 landing på Bardufoss tror jeg var i 68, står i alle fall det på et bilde som henger i sikringsbygget på Bardfuoss. Ellers så har seff An-124 vøri der mange ganger også.
__________________
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2006
Location: ENVA
Posts: 119
|
![]()
TRD
Passasjerfly: Boeing 747-400 Wing span 64.44m Length 70.67m Height 19.41m Maximum Takeoff Weight: 396.890kg Fraktefly: Antonov AN-124 Wingspan: 73.3 meters Length: 68.96 meters Height: 20.78 meters Maximum Takeoff Weight: 405,000 kg Last edited by iceman; 15-10-2009 at 16:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]() Quote:
Et seismikkskip utenfor Angola hadde slitt ut flere flottører som var nødvendig for å holde aktiviteten i gang. Et uvirksomt skip med mannskap i flere uker/måneder i påvente av sjøtransport av "Gun floates" ville være dyrere enn å hyre flyet. Det ble sendt 3-4 flottører, som er ca 16,5 meter lange. Det franske selskapet som eide båten var ikke begeistret for den dyre transporten, men ifølge leverandøren så hadde de seg selv å takke fordi de ikke hadde somlet seg til å bestille nytt utstyr før det gamle ble utslitt. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Infrequent traveller ;-)
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,384
|
![]()
Hamar - C-130 Hercules
Landet fra sør, måtte flyttes regelmessig under bakkoppholdet siden bakken ikke beregnet for slike fly der oppe, landet tom, tok av med JATO. 80-tallet en gang. De eldre herrer fra Hamar kan vel utfylle mer? ![]()
__________________
Airpics screener from 2005 until new owner didn't ask the old staff to continue for some reason ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Air Traffic Controller
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,282
|
![]()
9.mars i år, hadde vi besøk av flere sværinger samtidig på Evenes. An-124, MD-11, VC-10 og en liten B707. 4 stk C130 og et par C160 dukket også opp
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2009
Posts: 615
|
![]() Quote:
LDA: 1980 (Landingsdistanse) TORA/ASDA: 2120 (litt forenklet er dette tilgjengelig startdistanse - dvs alt foran motstående terskel, frem til motsatt baneende, som jo ligger 'oppå' motstående terskel) TODA: 2420 (Total distance available, inkluderer TORA+clearway (CWY) -CWY er ikke 'asfalt', men er et hinderfritt stigeområde etter enden av TORA/ASDA) RWY 25: LDA: 1980 TORA/ASDA: 2080 TODA: 2380 http://www.molde-airport.com/nyhetsa...72009&newsid=5 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Mar 2008
Posts: 554
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Newcomer
Join Date: Sep 2008
Location: Evenes
Posts: 36
|
![]()
Var også en fransk Airbus342, og an124 på Evenes i mars. Og B744 i juni å juli.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Air Traffic Controller
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,282
|
![]()
Ja det dukker opp heavy med jevne mellomrom her oppe. Det er i alle fall bekreftet 4 store SAS-busser i jan/feb.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvilke er verdens største flyplasser? | Enur | Småprat | 8 | 16-07-2013 13:59 |
Norske flyplasser | Sveinmk | General Aviation og sjøfly | 10 | 03-04-2013 13:05 |
Banemerking på norske flyplasser | Vede | Flyforum | 2 | 31-05-2010 10:44 |
Sikkerhet på norske flyplasser | anders320 | Flyforum | 3 | 15-06-2008 22:56 |
Webcam på norske flyplasser | Green1 | Flyforum | 3 | 21-12-2005 12:39 |