![]() |
|
![]() |
#61 |
Newcomer
|
![]()
Hadde vært artig å fått AF1 i samlingen... Så det spørs vel om jeg ikke må ta en prat med min overordnede å ta en tur østover jeg også i Desember
![]()
![]() |
#62 |
Ung flyspotter
|
![]()
Jeg blør av skuffelse!
Bare en dagsvisit? han bør ta seg tid til å oppleve Norge. Ta hurtigruten med Navy Force One xD Fred i verden er oppnådd når Obama kan dra til Norge, og man allikevel ikke kan se en eneste væpna politimann i gatene Jeg skaaal til Gardermoen... fa......n.... det er en skoledag Vurderer å ta fri ass |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Har egentlig ikke noen formening om prisen, men glad jeg er langt borte fra kaoset i Oslo 10. desember.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Dette er vel den tåpeligste fredsprisvinneren noen sine?? Men det er vel fordi T. Jagland elsker å sole seg i glansen av å ha verdens mektigste mann på besøk, en mer pompøs politiker enn Tobben skal man lete lenge etter! Men moro med AF 1 da...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Når Clinton var på besøk kom de med flere Galaxy (C-5) i dagene opp mot utdelingen. Hadde vel med seg limousiner, diverse utstyr og så vidt jeg vet et eget helikopter til Secret Service. Pilotene trodde nok at hele Norge ville gjøre alt for dem så de sjekket alltid inn på approach-frekvensen med denne strofen:
"REACHxxF, in support of US president Bill Clintons visit to Norway, requesting priority." Jeg satt selv på opplæring midt i morgenrushet når jeg fikk denne servert og min instruktør reiv til seg mikrofonen og sa: "Dream on REACH, you're flying cargo. Reduce to clean speed, you're number 14." Han var vel egentlig nummer 7 eller 8, men fikk en litt lengre sightseeing på denne turen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
I galaxy`ene (mener det var 2) kom det både biler og helikopter. :-) Har film av alt sammen. :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ville det ikke vært mer fornuftig å ha tatt med et helikopter eller 3 til Obama, og fløyet ham rett inn dit han skulle. Samfunnsøkonomisk måtte vel dette ha vært mye billigere enn å stenge av halve byen i timevis ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Det er vel et par problemer med det, slik som mangel på landingsplasser sentralt i Oslo og at prisvinneren skal innom steder i hele Oslo sentrum. Å stenge av E6 burde imidlertid være mulig å unngå.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Newcomer
|
![]()
Har lest litt i forumet og så langt fått med meg at spotterplattformen på OSL er åpen for alle, stemmer dette?
Isåfall må jeg nesten vurdere en tur dit 10. desember, men jeg frykter at det meste er avsperret. I så tilfelle får jeg campe på Rygge flystasjon, bor tross alt få minutter derfra :P Hei, forresten ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Spotterplattformen er åpen for alle, ja.. I hvertfall så lenge Secret Service evt. ikke sier noe annet
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Ute på tur
|
![]()
Kan ikke Norsk Spotterforening slå et stor slag for hele samfunnet her?
Leie ut platformen sin til nobel-komiteen, flytt sermonien dit, legg en lunch på Vollen med Jens og Harald, trill han ned og obord i AF1'en sin igjen og bort med han? Tenk hvor mye penger man hadde spart? -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Obama er ofte i Chicago og kortesjen kommer alltid rett forbi kontoret mitt som er i 13 etasje rett ved motorveien. Bygningene gjennomsoekes ikke, ingenting gjoeres paa denne fronten naar Presidenten er i sin limokortesje
Det funker paa den maaten at politiet i Chicago blokkerer paakjoerselen til motorveien 5 minutter foer Presidenten kommer. Rett etter kommer det 3 politibiler i hver fil og presser folk fremover og soerger for at ingen staar igjen paa skuldere. Deretter komme de 30+ bilene som er med i kortesjen med to klin like limoer i full fart. Hele operasjonen tar omtrent 10 minutter fra motorveien er ren til bilene er paa veien igjen, saa jeg ville ikke begymret meg for det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
-A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Browncoat
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#76 |
ScanFlyer Dusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
Men da er det bare å glede seg da ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Krangle nei, men påpeke hvor de er kan man jo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Browncoat
|
![]()
Det skal ikke være nødvendig å begynne å krangle... Det er så pass enkelt. Han kan ikke tvinge deg til å stikke...
![]() |
#80 |
Flyklapper
|
![]()
Vil ikke anbefale å krangle med Secret Service - uansett hvor man er i verden. De har 'venner' ...
![]() Seriously - man er på vennlig jord. For kortesjen vil det bli som Tommy beskriver. Dette ble gjort fra FBU til Oslo ved flere anledninger da det kom statsbesøk, og fungerer greit. Såvidt jeg husker fungerte det slik da Clinton kom også. Rundt Rådhuset blir det selvfølgelig tightere, men sunn sans tilsier at man holder seg unna hvis man ikke har noe der å gjøre ... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
UK - Air Force på OSL, ikke hvilken som helst. | ENGM 911 | Bilder & foto | 10 | 25-03-2012 20:58 |
Spotter alert for OSL - German Air Force | Bronzee | Flyforum | 11 | 30-03-2010 13:43 |
U.S. Air Force C-32A (Boeing 757-2G4) Air Force Two | SE-SAM | Samlerhjørnet | 0 | 16-01-2010 20:00 |
Air Force 1 avreist fra OSL | LN-RPL | Flyforum | 25 | 11-12-2009 14:24 |
ATC-lyd Air Force One OSL | Airbus 330 | Register- og ATC-Forum | 0 | 10-12-2009 16:17 |