![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Eeh, selv ikke jeg klarer å kjøre Oslo-OSL på 15 min....."en venn av en venn" har klart det på 25, men da gikk det visstnok "endel" over fartsgrensen.
Nå var uansett ikke Obama den værste som kunne få den når man ser på diverse løgnere og terrorister som har fått den tidligere. Last edited by Someone; 09-10-2009 at 12:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Man vil neppe bli jaget bort, unntatt kanskje fra visse områder. Som på BFI foretrekker politiet sannsynligvis å ha skuelystne mest mulig samlet. På den annen side vil muligens norske myndigheter være mer skvetne enn de er rundt amerikanske flyplasser ..
![]() Kanskje ikke dumt hvis spotterforeningen kommer med et par anbefalinger til OSL med tips om at de også kan være behjelpelige med å se etter uvanlig aktivitet .. Overraskende avgjørelse - historien vil vise om den er fortjent. CNN gratulerer - på Fox News har jeg kun sett spydige kommentarer til nå .. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banned
|
![]()
Siste nytt fra TV2 nyhetskanalen er at han ankommer den 10 desember
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Da jeg den gangen skulle ta meg fra OSL og hjem (til Lørenskog) etter å ha spottet, så måtte jeg kjøre via Nannestad/Gjerdrum hjem. Det tok meg over to timer, mener jeg å huske.. Den gangen kom jo Clinton midt i morgenrushet. Det kan vel hende man får lagt kortesjen til et litt mer gunstig tidspunkt denne gangen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Ute på tur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Siden denne tråden diskuterer tildelingen av fredsprisen til Obama, så vil jeg minne om at premissene for tildeling er like mye fokusert på "encourage" som for utført fredsarbeid.
Forøvrig har jeg ingen sterke synspunkter på tildelingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Husker godt Clintons besøk, det er vel noe av det verste kaoset vi noen gang har opplevd i Oslo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Greit å ha meninger om hvem som skulle ha hatt fredsprisen men la oss , på dette forumet, holde oss til saken.
Presidenten reiser alltid med to fly,av tekniske og sikkerthetsmessige grunner, slik at "AF2" også skal være med, men som regel ikke på samme flyplass. Så kan man jo spekulere på hvor det kan bli: Rygge,Torp eller kanskje Leirin ?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2007
|
![]()
Er vel billigere å sende et par delegater fra Fredspris komiteen til CPH og la han få prisen der, han skal jo likevel dit i Desember. Da slipper vi masse tull her i landet og slipper store ekstra utgifter, det er penger som vi kunne bruke på andre og viktigere ting.
Last edited by hurvert; 09-10-2009 at 13:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Superflyer
|
![]() Quote:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
Slettes ikke at alltid begge maskinene sendes - ble vel ikke gjort da han var i CPH heller tror jeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Hyggelig nyhet
Da Clinton kom ankom han i stummende mørke om morgenen. Sjansen er ikke mindre for at Obama gjør det samme. Hvis han ankommer samme dag som prisen utdles, så begynner vel den seremonien kl 10 (?) Jeg minner om at 10.desember er mindre enn 2 uker før sola snur, mao de mørkeste ukene hele året, og sjansen for å ta landingsbilder av denne er minimal. Begge jumboene sto parkert ved den militære flystasjonen i 1999, og de gjør vel noe liknende denne gangen. Avreise bilr kanskje ganske direkte fra konserten? Med andre ord mørkt igjen.
![]() |
#38 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]() Quote:
Han skal jo, slik kutymen sier, også møte Kongen på slottet ved slike anledninger. Stoltenberg skal garantert ha han med seg opp i toppen av regjeringsbygget og i tillegg legges det sikkert opp til et eller annet litt mer uformelt besøk også. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Får håpe det kommer et par Galaxy`er også i forbindelse med besøket... (som det gjorde i 99) Galaxy er jo som kjent verdens tøffeste fly. :-)
Kommer aldri til å glemme da den kom med bilene til Clinton i 99... stod en man opp i luka i taket da de takset mot mill hangaren. Ble liten der han stod... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
UK - Air Force på OSL, ikke hvilken som helst. | ENGM 911 | Bilder & foto | 10 | 25-03-2012 20:58 |
Spotter alert for OSL - German Air Force | Bronzee | Flyforum | 11 | 30-03-2010 13:43 |
U.S. Air Force C-32A (Boeing 757-2G4) Air Force Two | SE-SAM | Samlerhjørnet | 0 | 16-01-2010 20:00 |
Air Force 1 avreist fra OSL | LN-RPL | Flyforum | 25 | 11-12-2009 14:24 |
ATC-lyd Air Force One OSL | Airbus 330 | Register- og ATC-Forum | 0 | 10-12-2009 16:17 |