![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,185
|
![]()
Man må alltid ha med drivstoff til en alternativ flyplass, og det trenger ikke være den nærmeste (ikke landingsbar, dårlig varsel, trafikale eller andre forhold). Ekstra drivstoff (i tillegg til taxi-, trip-, alternative-, contigency- og reserve fuel) legges på om man ønsker å ha muligheten til holde over flyplassen en viss tid, eksempelvis for å ta høyde for brøyting etter snøfall eller en avbrutt innflyging e.l. Det er sjelden annen trafikk på LYR, og ihvertfall ikke slik som skaper forsinkelser, men til London eller Frankfurt anbefaler mange flyselskaper at man tar med (f eks) 30 minutter ekstra fuel til holding, siden flaskehalser i trafikken skjer relativt ofte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,185
|
![]()
En annen faktor ved LYR er forresten at man bør vurdere tilstrekkelig ekstra fuel til å kunne diverte til fastlandet med tapt kabintrykk. Da må man fly såpass mye lavere at det bør tas høyde for i fuelplanlegningen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Erfaring med Georgian Airways eller Ukraine Int.? | thoves | Reiseforum | 5 | 25-02-2015 08:30 |
Spekulasjon: Ny rute TRD-JFK eller feil? | Trdfly | Småprat | 3 | 21-11-2012 19:27 |
Noen som har erfaring eller hørt noe om Pelican flight training center? | flyer88 | General Aviation og sjøfly | 1 | 06-08-2009 22:12 |
"925, er det ei ny rute eller?" | Thomas | Flyforum | 8 | 17-08-2006 22:29 |
Feil i BUSK-reklame eller ny rute? | Utflyttet | Flyforum | 6 | 26-10-2004 12:29 |