![]() |
|
![]() |
#161 | |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#162 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det er jo ofte bare konkurrentene som er skeptiske og kloke, mange av verdens mest suksessrike bedrifter ble skapt mot alle odds.
Det er sikkert bare en fordel og være litt "blank" i oppstarten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg er vel i likhet med mange andre litt skeptisk til om dette er liv laga, men synes selvsagt at det er kjempegøy at de tør å satse! Blir veldig spennende å følge med på dette.
Jeg må si at jeg verken liker navnet, logoen eller liveryet noe særlig. Jeg tror jeg ser hva de prøver å kommunisere; at de er nytenkende, dynamiske og skiller seg ut fra konkurrentene som frir til blaserte bissnisser og ser på budsjettreisende som annenrangs PAX, meeen jeg synes det blir litt vel mye. Jeg synes ikke navnet Feel Air (eller var det Feel Airline(s)?) er spesielt lett å uttale selv om det er kort og det er temmelig intetsigende. Kan se ut som om de vil prøve å bygge den speilvendte F'en som en merkevare ala V'en til Virgin, men den var skremmende lik Fenders logo som noen illustrerte her. Men for all del, lykke til, håper de kommer seg i luften.
![]() |
#164 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Browncoat
|
![]()
Kan oppsettet være f.eks OSL-JFK-ARN-BKK-OSL for den ene og ARN-JFK-OSL-BKK-ARN for den andre? Sånn røffly altså...
![]() |
#166 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
De får tilsynelatende med seg mye bra folk.
Men er som andre litt skeptisk til NY som destinasjon , men mulig de blir flinke til å ha sessongdestinasjoner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Bangkok Airways har forbindelse fra U-Tapao til Samui og Phuket, men ikke akkurat mange daglige nei.
![]() |
#168 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#169 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Og som dessuten gir rutetider for maksimal utnyttelse av ei langhelg i New York.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jeg er vel neppe i målgruppen uansett, men tidene til/fra BKK frister ikke meg.
![]() |
#171 |
Flyklapper
|
![]()
Dette er ikke selskapets rutetider - det var et forslag fra Excel-fantomet Kurt ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Regner med at gutta ikke akkurat har hatt en rolig helg. Jeg fikk høre at nyheten egentlig skulle lanseres i neste uke, men pressen fikk nok fart på sakene.
Kommer nok derfor mer konkret fra selskapet innen kort tid.
![]() |
#173 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Klar over det, men hans forslag til tider er fortsatt ikke hva jeg hadde ønsket meg.
Jeg foretrekker nattfly østover og ettermiddagsfly hjemover, men også selskap med full servicegrad.
![]() |
#174 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Vel, DN hadde visst fått "eksklusivitet" til å lansere nyheten, og å offentliggjøre denne uken var ihvertfall ikke noen hasteavgjørelse.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Det skjer mye bak forumets fremside ![]()
Lufta er for alle! Last edited by MartinL; 04-10-2009 at 23:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Så til tidstabellen jeg gav som eksempel. Jeg tror ikke jeg er så langt fra sannheten (± 90 minutter) - spesielt når en skal kombinere disse byene, ikke ha ankomster/avganger som ligger på lokal nattestid og i tillegg tar med at Feel Air sier at det er to timers turnaround på destinasjonene. Det kan også hende at dagene byttes mellom ARN og OSL.
![]() |
![]() |
#177 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Dersom spekulasjonene dine er korrekte, er NYC tiden slett ikke ulikt SK901/902. New York tidene er perfekt for forretningsreisende til NYC, man kan jobbe hele dagen i skandinavia og deretter fly til NYC. Paa returen, kan man lande i Oslo til lunch og faa en god halv dag etter en dusj. Til Bangkok blir tidene underordnet da feriefolk blir majoriteten av kundene. Men ankomsten dit er jo slett ikke verst. Dagflygning tilbake blir det som er litt toeffere aa svelge da man taper en hel arbeidsdag |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Er nok bare en uvanlig fritidsreisende, men avgangstidene til SK975/976 forrige vintersesong var gunstige for meg (og snaue 2 timers bakkestopp i BKK).
ARN 2020 - BKK 1235 +1 BKK 1425 - ARN 2000 Jeg tenker mest på døgnrytmen, å komme til Bangkok grytidlig om morgenen er pyton for meg - vanskelig å snu til Thaitid. Får legge til at jeg er utpreget B-menneske og vel så det... At dette blir vanskelig å kombinere med USA-flight er jo en helt annen sak. Full forståelse for det.
![]() |
#179 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg tar ofte et sent fly når jeg skal til NYC. Liker å komme på kvelden, være trøtt og få en god natts søvn. Da er man frisk som en fisk dagen etter og klar for det meste.
Perfekt for meg iallefall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Smaken er som baken - avhengig av hva man skal og hvor man vil, er det mange ønskelige preferanser for avgangs- og ankomsttider. Men hvis man ønsker direktefly fra Norge til USA eller Thailand, og i tillegg så rimelige billetter som mulig, er man nok prisgitt de tidene flyene går på. Alternativet er å reise via en annen lufthavn i Europa, med mindre Continental eller Thai går på et passende tidspunkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nytt flyselskap: Nigeria Air | LN-MOW | Flyforum | 18 | 01-06-2024 01:03 |
Nytt norsk flyselskap: «Flyr» (Erik G. Braathen) | Discus | Flyforum | 1487 | 31-01-2023 19:20 |
Skal Noreg få eit nytt Feel-Air? | wf145 | Flyforum | 19 | 21-06-2011 17:12 |
Flydirect.no er navnet et nytt norsk flyselskap med base på Rygge | Herlov | Flyforum | 3 | 25-01-2008 13:56 |