![]() |
|
![]() |
#121 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,715
|
![]() Quote:
![]()
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2006
Posts: 441
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Newcomer
Join Date: Jul 2009
Location: Levanger
Posts: 4
|
![]()
Spennende!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2006
Posts: 992
|
![]() Quote:
![]() ![]() Men..jeg håper Feel overlever, de bør være rom for flere aktører. Når de som står bak selskapet har klart å skaffe egenkapitalen i den størrelsen det er snakk om, så har de nok en plan for reserver også. Synes det virker spennende og krysser fingrer for de. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2009
Posts: 1,523
|
![]() Quote:
Thomas Cook's A330-200 går som nevnt med 323 respektive 360 seter, hvorav 49 seter er "business". Disse flyr Oslo-Phuket / Oslo-Krabi direkte uten mellomlanding øst / vest. A330-300 har setekonfigurasjon 405 (407, men to stoler selges ikke), men på de to ovennevnte turene vil de i vinter gå med ca 370 pax fra OSL, slik at de kan gå direkte østover, men med fuelstopp i SHJ (Emiratene) hjemover. En A330-200 med setekonfigurasjon 307 er ikke i nærheten av fuelproblemer på turen vestover (hjem fra BKK, med 10,5 timers flytid.) Det er så man undrer på hvorfor ikke FEEL vil ha flere seter inn, når de har mulighet til det, vektmessig, volummessig og fuelmessig? Thomas Cook Scandinavia låner ved behov A330-backup fra Thomas Cook UK. Dersom FEEL ikke har en backup på disse to individene, er det en vel dristig satsing, og uhyre sårbart ved snag. Når det er sagt, er A330 en "moneymaker" og særdeles lite utsatt for nettop snag. New York innebærer ETOPS (operasjonelle krav til tomotorige fly over bl.a. lange havområder), og et nytt selskap må opparbeide seg den nødvendige autorisasjon over tid. D.v.s. at de ikke kan regne med å hoppe rett inn på 180 eller 208 min. ETOPS, men starte med redusert ETOPS. Dette vil enkelt oversatt bety at de i en startfase ikke nødvedigvis kan få fly direkte rute, men i starten fly en nordligere rute, som igjen betyr ekstra omkostninger/flytid. Det er en grunn til at det er lettere å starte LCC for å fly Bergen-Oslo, enn det å fly longhaul. Sterling hadde planene for dette, Norwegian har nok skjønt at dette er en annen utfordring. Blir svært overrasket om dette blir en realitet. Tally-Ho Last edited by Tally-Ho; 02-10-2009 at 23:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Qwerty
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
|
![]()
Man kan ju inte vara något annat än skeptisk till ett sånt här projekt. Men lycka till säger jag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
|
![]()
Først og fremst, lykke til Feel Air! Liker godt å se at noen er villige til å satse i Norge og det Skaninaviske markedet.
Er forsiktig optimist utifra det jeg hører. Dyktige og drevne folk som er med, to meget store desitnasjoner fra både Stockholm og Oslo. Regner med det er en god del flere destinasjoner som vurderes her. Kan godt tenke meg Dubai, Bombay, Rio de Janeiro, Chicago, Miami, Hong Kong m.fl. er under vurdering. Flott livery, teit navn. På A.net spurte noen Engelske/Amerikanske medlemmer om "Feel" betyr noe annet på Norsk, for ellers var det teit. Der er jeg enig. Vi får trøste oss med at det ihvertfall ikke er nok en "Blue" klone, det være seg med Jet, Fly, Air, Airways før eller etter navnet. Rimelig oppbrukt. Ved problemer med de to fabrikknye A330, kan jeg nevne en ACMI spesialist som kanskje kan hjelpe, nemlig Titan Airways. De har nå en B763ER, dog bare med 265 seter. http://www.titan-airways.co.uk/passe...ng-767---300er
__________________
Upcoming Flights: |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
ScanFlyer Dornier
Join Date: Feb 2007
Location: Lista
Posts: 451
|
![]()
Ønsker Feel Air lykke og håper at de vil klare å få til det de ønsker. Men må si som andre her, er litt skeptisk.
Enig med LN-AFG at Feel Air ikke et bra navn, men at liveryet er bra. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,185
|
![]()
Navnet skjemmer ingen, og det fremgår av informasjonen at man skal ha en god følelse ombord. Det indikerer muligens at navnet kan ha mer enn symbolsk relevans til produktet. Dette blir det spennende å følge med på!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jun 2006
Location: Oslo (Lindern)
Posts: 716
|
![]()
Spennende!
Lurer på hva slags businessklasse de har tenkt seg. Noe ala Sun Class hos Thomas Cook, eller en "ordentlig" businessclass med lie flat seter etc? |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
Synes det var en overraskende bra livery
![]() Vi får håpe det vil gå bra med dem, og uten for store/lange snager (eller andre problemer). Quote:
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2006
Location: Os i Hordaland
Posts: 889
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Ja, ja.. Naa er det fortsatt ingen som har lyktes som LLC paa langruter og JFK til halv pris med prisene vi ser naa skulle bli rundt 1500 kroner t/r inkludert skatter og avgifter.
Oensker FEEL Air lykke til, men de har en voksen konkurranse til USA og det er begrenset hvor mange som vil fly pkt til pkt til NYC fra Skandinavia. Og saa var det de gutta fremst i flyet. De betaler ofte mesteparten av regninga pr. avgang saann at man kan selge billetter billig bak. Tviler paa at ett par tre avganger i uka vil svinge der, det samme med produkt. Men for all del.. Til oesten derimot, har Thai meget godt av konkurranse med deres reisebyraasatsing og tung overprising til OSL og jeg har god tro paa at de kan tjene penger paa BKK og andre destinasjoner i oesten. JFK = Glem det, ikke kast bort arbeidskapitalen. Oesten = Yes! Det kommer til aa bli en suksess dersom produkt og pris er riktig |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,652
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
|
![]()
Nå er det ikke bare kunskapen til de som starter opp om de lykkes, men heller hvordan dette blir tatt imot av kundene som skal gjøre dette levedyktig! Litt skeptisk, men supert om dette lykkes!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
Folk står visst i kø for å få jobb i det nye selskapet. Allerede i løpet av tre timer i går formiddag hadde de fått inn så mange søknader at det var nok til å bemanne hele selskapet.
__________________
Life is Brutale |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]() Quote:
![]() Etter å ha skummet igjennom den så forstår jeg det slik at de begynner på 75 min ETOPS, og må fly det i 6 måneder før de får lengre ETOPS.
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jul 2006
Location: Stavanger
Posts: 9,961
|
![]() Quote:
Quote:
Quote:
![]()
__________________
Mine bilder på Airliners |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2009
Posts: 256
|
![]()
Hmm... er vel litt mer skeptisk i dag enn jeg var i går angående dette selskapet. I gårsdagens artikkel på aftenposten.no/E24 stod det at de HADDE hentet inn 240 millioner kroner. I dagens artikkel står det at de "skal reise 240 millioner kroner igjennom DnB Markets". Har de penga eller har de ikke penga?
Dagens artikkel: http://e24.no/naeringsliv/article3301201.ece Gårsdagens artikkel: http://e24.no/boers-og-finans/article3299424.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,715
|
![]() Iflg. dem selv - faktaark: Quote:
Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nytt flyselskap: Nigeria Air | LN-MOW | Flyforum | 18 | 01-06-2024 01:03 |
Nytt norsk flyselskap: «Flyr» (Erik G. Braathen) | Discus | Flyforum | 1487 | 31-01-2023 19:20 |
Skal Noreg få eit nytt Feel-Air? | wf145 | Flyforum | 19 | 21-06-2011 17:12 |
Flydirect.no er navnet et nytt norsk flyselskap med base på Rygge | Herlov | Flyforum | 3 | 25-01-2008 13:56 |