![]() |
|
![]() |
#41 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,594
|
![]()
Han skal nok til CPH, ja ...
![]() CNN melder at han skal reise ved syvtiden, så det skulle vel antyde en ankomst rundt ni .. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Røyneberg/Sola
Posts: 6,308
|
![]()
Nå er Air Force 1 innenfor min radars rekkevidde Hexkode ADFDF9
Men viser ingen posisjon |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2004
Location: Somewhere near(-ish) OSL
Posts: 661
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Røyneberg/Sola
Posts: 6,308
|
![]()
Veldig usynlig ja , dessverre
Eg tror den gikk uti havet. Var ikke så lenge innom "siden" min |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2004
Location: Somewhere near(-ish) OSL
Posts: 661
|
![]()
Så et tv-program her for litt siden om da GW Bush fløy til Bagdad. Da "lekte" de at de var en Learjet eller noe sånt hele veien fram for å unngå oppmerksomhet rundt turen. Antar de tar seg rimelig store friheter i forhold til hvordan og når de tilkjennegjør at det faktisk er Air Force 1 som er på tur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]()
Så på Flygradar.nu at BA814 fra LHR fik besked på at afbryde landingen, da AF1 startede med at taxie, selvom de var på final og i kun i få hundrede fod.
Fair nok der skal være margin og sikkerhedsforanstaltninger, men jeg må indrømme at det på mig virker top arrogant at man ikke kunne lade BA lande først. Den ville have været væk fra banen på 20 sekunder. Længe inden AF1 nåede til RWY... ![]() Nu ved jeg godt at der som udgangspunkt ikke er noget sikkerhedsmæssigt forkert i dette, men alligevel, så er der vel potentielt altid en statistisk ekstra risiko ved at lave en go-around, som disse pax er blevet udsat for "uden grund" |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Newcomer
Join Date: Aug 2006
Location: Sheldon, Vermont, USA
Posts: 27
|
![]() Quote:
Question for CPH spotters: How many support aircraft were involved? Usually there is a C-5A. And, sometimes a press charter for the media people don't get to ride AF1. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,135
|
![]()
Og alt var antageligvis til ingen nytte, ifølge VG:
http://www.vg.no/sport/artikkel.php?artid=574516 |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,594
|
![]()
Yep .. uventet at det skulle skje så fort. Da blir det nok Rio. Siden London har 2012, anser jeg det som lite sannsynlig at MAD får 2016 ,,,
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]()
...og vi siger tillykke til Rio...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2005
Posts: 526
|
![]()
Hvorfor ble tråden min stengt ? Det jeg ville frem til er den totale sløsingen med ressurser at Obama måtte bruke 2 stk B747 + 2 stk B757 + et transportfly for å komme seg til Copenhagen for et opphold på 5 timer ? Han kjørte i egen medbrakt pansret bil i København. Stemmer det at han fløy inn Oslofjorden og relativt lavt over Geiranger på vei en hjem ? Kan noen bekrefte ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Lillestrøm
Posts: 4,403
|
![]()
Han kom med kun 1 stk 747, ikke 2 som "vanlig".....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Langt ut på landet
Posts: 1,434
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,931
|
![]() Quote:
Det hoeres rart ut at de floey lavt inn Oslofjorden og over Geiranger fjorden...men skal aldri si aldri...
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
Last edited by Tommy777; 03-10-2009 at 02:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
-A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Han snakket om ressursbruk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,173
|
![]()
Så en dokumentar om Marine One idag, og det er ikke småtteri det heller....
![]()
__________________
Why fly? Simple. I'm not happy unless there's some room between me and the ground. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
Sikkerhet for VIPs er det helt normalt at gjesteland organiserer. Majoriteten av sikkerheten er dog haandtert av Secret Service. Presidenten vi har naa boer oenskes velkommen av Danmark, Norge og andre land som kan kalles allierte. En hver person med litt mellom oera skjoenner hvorfor det dessverre er slik at mye ekstra sikkerhet maa til. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Om Kastrup og transfer på Kastrup (CPH) | Norge Rundt På 14 Dager | Reiseforum | 159 | 28-03-2025 09:44 |
Italian airforce C27 med typhooneskorte til Prestwick | RJon | Småprat | 2 | 03-04-2015 07:22 |
Comeback: OSL - Fredag 7. oktober | Tændis | Bilder & foto | 8 | 09-10-2011 14:10 |
Reisetips (rask t/r ut av FRA en fredag i oktober) | Twin Otter | Reiseforum | 11 | 11-09-2011 09:12 |
Spotter Warning BGO : Netherlands AirForce DC10 fredag 16.feb | BU595 | Flyforum | 22 | 16-02-2007 15:16 |