![]() |
|
![]() |
#101 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]()
Uansett om dette er en god eller dårlig ide. Så tror jeg de kommer i lufta. Det er de riktige folkene og det virker som de klarer å reise 240 millioner. Så får tiden vise hvem som får rett.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
En -200 klarer det fint.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nå har jeg ikke akkuart finlest fra side 1 og bakover i denne tråden. Delvis off-topic fra det flytekniske. Men men....
Men hvis jeg bruker det som står tb.no så skal de få billetter ned i 2000,- Quote:
Er det da så forbanna billig? Jeg tolker dette sånn som ala 1800-1995,-skiktet. Han sier selv at Nordmenn er flinke å saumfare nettet å finne billige priser. Til sammenligning betalte jeg 4374,- t/r SVG-FRA-IAD med Lufthansen, og da er det ikke mange kronene som skiller sammenlignet med en Lecay-Carrier og et Lavprisbolag. Og de få kronene er verdt en del hvis det blir forsinkelse f.eks. pga av teknisk. Jeg bare spør, og jeg vil sikkert få litt verbalt bank her.....? ![]()
![]() |
![]() |
#104 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er ikke bare det å ha de laveste prisene, men mer å sementere en oppfatning i markedet om at man er billigst. Da slutter mange av kundene å saumfare de andre konkurrentene, siden de går ut fra at selskap x uansett er billigst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#106 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#107 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Sirpjalle: Jeg tror det er snakk om tur/returpriser, men det gjenstår jo og se. Hvis ikke tilbyr de jo strengt tatt ikke noe særlig nytt heller.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Thomas Cook har da vitterlig 405 seter i sine A330 ? men de mellomlander da også i Dubai(?)på veg til/fra Thailand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det er vel ikke første gang det er nødvendig å konkretisere at det er A 330-200 vi snakker om og ikke A 330-300?!?!?!?!?!?!!?!??!
![]() |
#112 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() ![]() Naa er Frankfurt - Portland en god del lengre enn Oslo - New York, A340 koster muligens noe mere aa operere, og LH har sikkert noe hoeyere utgifter (Crew Deler og Service ombord).....men det burde vaere et utgangs punkt for et regnestykke.....
![]() |
![]() |
#113 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
...og de som garanterte oss Krabi Air har blitt veldig stille!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Under vintersäsongen 2009/2010 flyger Thomas Cook Airlines Scandinavia med två olika versioner av Airbus 330-200 med 323 respektive 360 platser. På A330-200 med 323 platser erbjuder vi RoyalClass i den främre kabinen (se information ovan) och SunClass med benplats på 84 cm i resterande del av flyget. Denna flygtyp flyger nonstop både ut och hem till de flesta långdistansresmålen. På A330-200 med 360 platser erbjuder vi SunClass i den främre kabinen med benplats på 90 cm. Resterande del i flyget är ekonomiklass.Denna flygtyp flyger nonstop på utresan till alla långdistansresmål. På våra A330-300 flyg erbjuder vi SunClass i den främre kabinen med benplats på 84 cm. resterande del i flyget är ekonomiklass.
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
At de starter med New York og Bangkok tyder paa at de har forberedt seg bra....New York markedet er 10x Chicago, 30x Boston og mere enn nok til aa fylle et par avgnager i uken....de behoever ikke aa daglige avganger....de kommer til aa hente kunder som i dag flyr knoter seg via AMS, FRA, LHR og gud forby CDG....fordi det er billigere....naar disse kommer paa banen med nonstop til samme total pris....ja da har de et marked stort nok til aa fylle en gjeng med glade 330 maskiner.... Det er vel ogsaa et par A330-200 tilgjengelig som egentlig skulle til Excel, saa Groupe Marsans...noen av disse ender vel opp hos Aerolineas Argentinas...men jeg tror det er 2-3 stykker som ikke har et hjem hos Marsans....(noen er vel ogsaa bestillt av Marsans direkte)....
![]() |
![]() |
#116 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dette var veldig overraskende...Håper de lykkes, sånne nyheter er det bare å ta en fredags pils for...
![]()
![]() |
#117 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Veldig spennende !
Noen SK A3 Styrmenn som er klare for denne tro ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Dette er gode nyheter!!
![]() Endelig er det et norskt flyselskap som virkelig tør å satse på longhaul fra OSL. Og så til low cost til og med! Vi vil nok se flere ruter etterhvert, de vil bare satse på rutene som går skikkelig bra i starten. De vil fly til JFK, ikke EWR som CO gjør. Jeg foretrekker JFK, så dette blir bra! Feel Air-navet liker jeg. Dette kan bli en suksess. Dette kan ikke bli bedre. Ønsker de lykke til, håper virkelig dette blir stort. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
Bortsett fra 11% markedsandel på fire strekninger med meget sterk konkurranse, så er det veldig lite håndfast å forholde seg til for å vurdere om dette ser lønnsomt ut eller ikke. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Veldig spennende dette med Feel Air... og jeg tror nok de kommer på vingene, men for hvor lenge er et annet spørsmål.
Last edited by LN-MOW; 02-10-2009 at 20:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nytt flyselskap: Nigeria Air | LN-MOW | Flyforum | 18 | 01-06-2024 01:03 |
Nytt norsk flyselskap: «Flyr» (Erik G. Braathen) | Discus | Flyforum | 1487 | 31-01-2023 19:20 |
Skal Noreg få eit nytt Feel-Air? | wf145 | Flyforum | 19 | 21-06-2011 17:12 |
Flydirect.no er navnet et nytt norsk flyselskap med base på Rygge | Herlov | Flyforum | 3 | 25-01-2008 13:56 |