![]() |
|
![]() |
#41 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,326
|
![]()
Skal ikke se bort fra at Kjos ønsker et samarbeid når han får tenkt seg om
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
BA Concorde Sep 1998
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
|
![]()
Det er i tillegg mange som er skeptiske til CO og deres 757. Har hørt om mange som er redd for at denne maskinen ikke klarer å fly direkte Oslo-New York. Selv pilotene nevner dette som ett grunnlag for å sette inn en større maskin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,390
|
![]()
Kanskje Kjos er forbannet for at de kom han i forkjøpet...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]()
I forhold til mulige destinasjoner så er jeg enig med Seatsniffer at etniske ruter fort kan dukke opp. I tillegg er sikkert Miami på lista.
For DY så kan dette bety et par ting. Enten er dette en kjepp i hjulet til Kjos pga en IC satsning som jeg mener før eller siden kommer til å komme om det er om 1 eller 5 år. På den annnen side så kan Kjos velge å avvente hele situasjonen for å enten å inngå avtale om feed, fullstendig uten risiko for DY, evt at Feel Air blir en del av DY på et eller annet tidspunkt. Stakkars SAS, dette er bare en ny påminnelse om at de har rota det skikkelig til. Vil heller ikke forundre meg om Feel Air bare kan plukke ex-SAS ansatte med masse erfaring og med er sterkt ønske om å lykkes der SAS mente det ikke var mulig å lykkes. Men dette blir interessant å følge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]() Quote:
Flott at noen tør satse i disse tider. At Kjos ikke har noe tro på det er han vel mer eller mindre forpliktet å si. Det høres lite ut å starte flyselskap med kun to fly. Men Richard Branson startet Virgin Atlantic med kun ett, så det er jo mulig. Lykke til.
__________________
Life is Brutale |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,627
|
![]()
Skjer det ofte at de må lande for å ettefylle på veien over?
__________________
Upcoming flights: JUL BRU-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
![]()
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,599
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2006
Posts: 187
|
![]()
Om man har råd och får in de pengar man behöver så är det väl helt rätt tillfälle. Billigare leasa flyg och SAS har inte råd att satsa. New York och Bangkok är väl de största destinationerna longhaul och naturligvis ska man börja där det finns en redan upparbetad marknad. Lyckas man utan för stora problem med inställda flyg o.s.v. så man kan få mkt bra reklam, då kan man lyckas. Nya destinationer utom dessa kanske är svårare utan matning av något slag , men kanske kan man mellanlanda i Stockholm respektive Oslo när man ska österut eller västerut ,för att fylla upp kärran. Är priset det rätta så köper folk säkert det.
Last edited by ATC; 02-10-2009 at 11:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
BA Concorde Sep 1998
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
En ting ingen har nevnt til nå. Det har hele tiden vært nevnt at en IC flåte må inneholde minste en 9-10 maskiner, og helst flere, for å kunne tåle en normal rotasjon med litt snags og annen morro, og i så fall fra en hub. Med flere huber bør tallet økes. Her skal Feel Air starte opp med 2 maskiner, en fra hver hub? Er ikke dette å gamble i overkant på driftsikkerheten. Jeg ser allerede overskriftene i avisene når det står 300 stk i BKK og like mange på JFK, og venter på et fly som har snag i noen dager i OSL. Slikt kan drepe et selskap allerede i fødselen. Noen synspunkter om dette?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]() Quote:
Jeg har faktisk hakket mer tro på dette enn Krabi - har vanskelig for å tro at disse guttene med fartstid tørr sette navnet sitt bak noe de ikke tro på... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,609
|
![]()
Dette burde vel kanskje i fremtiden være en aktuell aktør på Bergen-Japan/Nord-Norge-Japan? Ettersom at SAS sliter litt for tiden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2005
Location: Bergen
Posts: 711
|
![]()
Spennende. Det finnes vel per idag ingen lavpris-selskaper som flyr longhaul - og kun det. Både Air Asia og JetStar hadde jo et veletablert rutenettverk med sine A320 før de smalt til med større busser.
Bangkok og New York høres rimelig ut, er vel av de mest "sikre" destinasjonene om man først skal starte opp, det er alltid noen som reiser dit. Tør man håpe på Miami? Dubai? Tokyo? Beijing? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2007
Posts: 918
|
![]()
jeg har faktisk vært inne på idèen selv! men for all del! Skandinavia bortsett fra Danmark er særdeles udnerutviklet på long haul
__________________
Upcoming flights; mange! |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2005
Location: Bergen
Posts: 711
|
![]() Quote:
Blir vel å sende en heller gammel LuzAir L1011 oppover for å hente de regner jeg med... Charterselskaper som også kun har 2-3 longhaul-maskiner gjør jo dette. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,883
|
![]()
Vil disse A330ene være skuter som klarer Oslo - Bangjok uten fuel stop?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2007
Posts: 918
|
![]()
A330-200 klarer det.... men må si det er en spenstig konfigurasjon; 307 seter!?!?!??!
__________________
Upcoming flights; mange! |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2008
Location: Ved en fjord i Norge
Posts: 97
|
![]()
re.307 seter
My Travel(Thomas Cook) sine maskiner har 360 seter i 2 class config. Pleide å blokke ca. 30 seter for å klare Oslo-Cancun nonstop. mvh trimmet opel ascona |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,306
|
![]()
Som økonom tillater jeg meg å være skeptisk.
De reklamerer med 2000 kr t/r. Så for en full maskin Osl-Nyc får de inn 307 000 kroner. Så skal man trekke fra kostnader til fuel, landingsavgifter, flyplassavgifter, lønn til crewet, handlingkostnader, salg- og markedsføringskostnader, administrasjon osv. Da lurer jeg litt på hvor mye som er igjen? Kan dette virkelig gjøres lønnsomt med de prisene??????? BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nytt flyselskap: Nigeria Air | LN-MOW | Flyforum | 18 | 01-06-2024 01:03 |
Nytt norsk flyselskap: «Flyr» (Erik G. Braathen) | Discus | Flyforum | 1487 | 31-01-2023 19:20 |
Skal Noreg få eit nytt Feel-Air? | wf145 | Flyforum | 19 | 21-06-2011 17:12 |
Flydirect.no er navnet et nytt norsk flyselskap med base på Rygge | Herlov | Flyforum | 3 | 25-01-2008 13:56 |