![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ja jeg visste ikke helt hva jeg skulle tro når jeg hørte om dette (MartinL) og fikk KrabiA flashback umiddelbart. Men dette er et virkelig seriøst prosjekt ser jeg. Håper de spiller kortene riktig for jeg tror absolutt det er et marked for dette.
Flott initiativ og støtter alle som tenker nytt og satser! Jeg bestiller billett any day. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Flott bilde der MartinL...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Jeg har allerede skaffet meg VIP sete på fanklubbens tribune!
Nå blir det jo 3 selskaper til Bangkok og New York skal vi tro Ola Strand. For ikke å glemme Boston ![]()
![]() |
#24 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Er det all economy konfig, eller vil det også være en form for Economy extra?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Spennede prosjekt. Jeg tipper TG kan leve med denne konkurransen om de kommer i luften, da jeg tror endel charterselskaper vil kjøpe seter ombord i disse maskinene. New York er jeg litt skeptisk til, der er det allerede beinhard konkurranse og prisene er lave. Jeg lurer på om ikke Krabi og Boston hadde vært bedre destinasjoner, men jeg håper de lykkes, og at vi får beholde nettverkselskapene som er på rutene de skal betjene. Service ombord er jo en annen sak, en ting er at man må betale for å se film o.l. Det er også sympatisk at man får med en koffert gratis på lavpris, men jeg håper de skal dele ut i det minste drikke gratis ombord, det er viktig å drikke på lange flyvninger. Når det gjelder mat, blir det sikkert en mulighet til å forhåndsbestille måltider.
For scanairs forumister er jo en slik nyhet som julaften, vi får god tid til å spekulere og synse i lang tid fremover.
Upcoming flights: JUL BRU-ARN SK 32N Last edited by jb1; 02-10-2009 at 09:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
Men that be said, håper jeg de får suksess slik at de kan utvide rutetilbudet ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jag har lite mer tro på detta än Krabi men det skall i ärlighetens namn inte allt för mycket till.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
evig optimist
|
![]()
får håpe at den f`n de har på halen ikke kommer i konflikt med en liten gjeng som lager strengeinstrumenter i scottsdale, arizona da ;-) Veldig gøy dette, krysser fingra jeg for dem :-)
![]() |
#29 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Spenstig! Ikke hvert år det lanseres planer om et nytt norsk-svensk intercont-selskap.
For all del, hvor artig vil det ikke være om disse gutta får til det de har planer om? Har meget stor sans for de som tør satse, lykke til! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Om dette går bra, kan vi kanskje se for oss at Feel blir Norwegians langdistanseavdeling.
![]() |
#31 |
avsluttet
|
![]()
Med så mange erfarne folk, bør vel dette gå greit, skulle jeg anta.
Spør du meg, så er jo idèen med en A330 til JFK ganske grei. Noen som har tenkt på at de plutselig kommer med en billig 767? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Oioi, kjempespennende! Dette gleder jeg meg til å se fortsettelsen på. Men skepsisen er der. Er det i det hele tatt noen selskap som har klart low-cost IC-reiser med base i Europa?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Legg merke til at de skriver "destinasjoner som blandt annet New York og Bangkok". Med andre ord, skal de nok sette inn støtet på flere destinasjoner. Tipper de også ser på noe etninsk trafikk samtidig som navnet på selskapet helt klart indikerer at horisonten er større enn skandinavia.
![]() |
#34 | ||
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Her er pressemeldingen:
Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Skal si jeg liker den grafiske layouten veldig godt! Håper dette blir en ny norsk lavprissuksess! Fint å se at de ikke legger opp til en norsk/skandinavisk profil.
Er spent på å se hva som blir esset i ermet; kanskje greit å ha noe som gjør at de skiller seg ut litt ekstra i konkurransen mot nettverksselskapene. Skulle gjerne likt å sett noe ala Virgin Amerika, og jeg ser allerede en del likheter. Fortsatt mange ubesvarte spørsmål her, men jeg regner med slikt komme på løpende bånd fremover. En rute til Pakistan ligger kanskje høyt opp på lista? |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg har trua på Feel Air. Det er svært dyktige, entusiastiske og profesjonelle folk som står bak. Jeg har sjelden eller aldri sett et mer gjennomarbeidet business case. Til tross for at vi har direkteruter fra OSL til Bangkok og New York/Philadelphia, er det fortsatt svært mange passasjerer som velger å fly via andre lufthavner til Thailand og New York. Hovedårsaken er selvsagt at de finner billigere billetter ved å fly indirekte. Feel Air vil ha svært konkurransedyktige priser, og kombinasjonen av lav pris, direkterute og et trivelig brand vil gjøre at de fyller flyene. Kjos' innvending om at de ikke har nødvendig feed, må tas på alvor. Jeg tror imidlertid at passasjerer fra Bergen, Stavanger, Bodø, Tromsø osv. vil kunne ordne seg med relativt billige tilknytningsbilletter med Norwegian selv, slik at totalprisen for reisen fortsatt vil være konkurransedyktig. I tillegg ser vi at passasjerer er villige til å kjøre ganske langt på bakken for å spare noen tusenlapper på en langdistanseflyging. Jeg tror at mange passasjerer vil kjøre helt fra Trøndelag og Møre og Romsdal for å fly med Feel Air.
Det store spørsmålet er: Er lavkostkonseptet levedyktig på langruter? Jeg mener Feel Air har funnet en forretningsmodell som gjør at de får store kostnadsfordeler, først og fremst gjennom høy utnyttelse av flyene. I tillegg starter de med blanke ark og en slank organisasjon. Det blir spennende å følge Feel Air framover. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Men nå er jeg heller ingen ekspert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg tenkte derimot, oi kanskje vi kan ta en langhelg til NY når minstemann ikke er avhengig av mor.. spennende satsing, håper de lykkes. Å satse på de store destinasjonene tror jeg er lurt, så får de evt bli litt mere eksotisk etter hvert. Boston vil jeg ikke til..
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Spennende!
Er det Bangkok og NY som gjelder fra BÅDE Oslo og Stockholm? Det kan jo virke slik på pressemeldingen... Det er vel kanskje naturlig å satse på de störste IC-rutene, men samtidig håper man jo på noen nye destinasjoner... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nytt flyselskap: Nigeria Air | LN-MOW | Flyforum | 18 | 01-06-2024 01:03 |
Nytt norsk flyselskap: «Flyr» (Erik G. Braathen) | Discus | Flyforum | 1487 | 31-01-2023 19:20 |
Skal Noreg få eit nytt Feel-Air? | wf145 | Flyforum | 19 | 21-06-2011 17:12 |
Flydirect.no er navnet et nytt norsk flyselskap med base på Rygge | Herlov | Flyforum | 3 | 25-01-2008 13:56 |