![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2004
Posts: 640
|
![]()
Men hva er vitsen med å fly "direkte" LCY-JFK om man allikevel må mellomlande? Jeg skjønner jo at det er greit å slippe å bytte fly og særlig hvis man også kan ta immigrasjonskontroll på mellomlandingsflyplassen.
Men alikevel, liksom? Så fryktelig tidsbesparende kan det vel neppe bli.
__________________
. Jeg har hørt om tennisalbue altså, men tennisballer har jeg ADRI hørt om...-o-O-o-
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,532
|
![]()
Location location location ...
![]() Og man mellomlander kun vestover. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Har foretatt en beregning med ytterpunkt i London med Bank Station (London Stock Exchange) og i New York med Wall Street (NYSE). Forutsetningene er følgende - beste klasse med public transport i London (taxi og tilsvarende er dødlig upålitelig å beregne i London) og i New York limousinservice mellom flyplassen og Wall Street.
Følgende konklusjoner kom jeg frem til: På turen vestover er det ingen besparing i tid, bare mindre stress. På turen østover kan det bli godt over en time i innspart tid og mye av dette er knyttet til LCY ypperlige hurtige service på flyplassen (immigrasjon og bagasjehåndtering) og ikke minst tiden det tar fra LHR til the City. Spørsmålet er så om T5 kan korte ned på avstanden mellom de to, men det får vi først se ut i mars.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,715
|
![]()
Da har det kommet litt info, og det blir Shannon på vei vestover med US-immigration der, så man får "fast-track" i New York. Non-stop tilbake.
Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,715
|
![]() Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Synes det er utrolig rart at BA setter prestisjetunge BA1/2/3/4 flightnummer på noe så tullete som dette produktet her.
Flytiden LCY-JFK er TO timer lengre enn LHR-JFK eller mye bedre, EWR. Andre veien er 318 kun litt tregere (ca. halvtimen) enn diverse widebodies, så det kan jo svinge. Nei, BA dette blir en swing & miss |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,652
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,483
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,715
|
![]() Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
Flyr man til EWR med widebody istedetfor JFK, sparer man den tiden immigrasjon tar på JFK fordi det kun tar 15 minutter å komme seg til wall street området mot minst det dobbelte fra JFK. Det å komme seg igjennom London fra City til LHR på de tidene BA1 og 3 går er slett ikke noe utfordring. Så man sparer overhodet ikke noe tid med både beliggenhet av LCY og immigrasjon. Tipper at folk vil bruke denne ruten fra USA, men til vil de velge skikkelig business class og produkt fra LHR og spare tid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Det var en suksess for Lufthansa. De sluttet ikke med biz only, de oppgraderte til 343 fordi etterspørselen var mye større enn det Privatair kunne levere
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,652
|
![]()
En ting som man dog har på minibussen fra LCY:
Quote:
Last edited by Martin; 28-09-2009 at 19:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,652
|
![]() Quote:
Det ser dog ut til å være nytt, at de tar customs der også. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,532
|
![]()
Du kommer rett på innenlandsankomst. Det er ingen måte å gjøre tollkontroll uten å ta paxen gjennom immigration i tillegg. Det er samme systemet som man har fra Canada,
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Og det koster bare den nette sum av kr 51 100 for å ta en rundtur mellom LCY og JFK - også blir det tid for å nyte den originale Irish Coffee (med Powers Gold Label Irish Whiskey) på Shannon-stoppet på tur vestover.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,715
|
![]()
Litt mer om første flighten som gikk i går (inkl. bilder):
Quote:
BBC-versjonen: http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/8281156.stm?ls A318 flight-guide bl.a. med beskrivelse av prosessen i Shannon, som inkluderer en sikkerhetskontroll. http://www.businesstraveller.com/fil...ondon-City.jpg
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,326
|
![]() Quote:
De mellomlander vel ikke bare for å gjøre papirarbeid? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,652
|
![]()
Grunnen til et fuelstop vestover, er visst bl.a. fordi de ikke kan ta av fra LCY med fulle tanker
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,287
|
![]() Quote:
Grunnen til at de også må ha et fuelstop vestover er også at det ikke kan ta av med fulle tanker fra LCY |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2008
Posts: 646
|
![]()
Visste ikke at 318 kom med winglets... Er det en spesialutgave for longhaul som BA opererer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
OSL-HEL-LHR-JFK-LAX-HNL-LAX-JFK-LCY/LHR-HEL-OSL i J/F | JonV | TripReports | 2 | 19-04-2014 15:48 |
JFK-KEF-OSL // VDB-KEF-JFK med Icelandair og DOT LT | jb1 | TripReports | 6 | 23-04-2011 13:11 |
LCY-JFK med A318? | Magnus | Flyforum | 16 | 07-12-2010 02:02 |
BABY: LCY till JFK med BA all biz A318 | Petrus | TripReports | 10 | 18-12-2009 18:48 |
BA utsetter LCY-JFK | LN-MOW | Flyforum | 11 | 18-06-2009 21:21 |