Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 23-09-2009, 10:35   #1
Joker7913
ScanFlyer Blue

Norwegian DY med AAL-ORY

http://nordjyske.dk/aalborg/forside....376031%2c5%2c3

endnu en LCC/no service rute - er det markedssegment umætteligt, eller kommer folk snart på bedre tanker?
Old 23-09-2009, 10:39   #2
storg
ScanFlyer Molded

storg's Avatar

Default Re: DYmed AAL-ORY

Quote:
Originally Posted by Joker7913 View Post

endnu en LCC/no service rute - er det markedssegment umætteligt, eller kommer folk snart på bedre tanker?
Det har vel mer å gjøre med at folk vil ut å reise enn at det er LCC. Man velger jo ikke å ikke reise fordi en rute er LCC.
storg is offline   Reply With Quote
Old 23-09-2009, 13:17   #3
Bll spotter
ScanFlyer Gold

Bll spotter's Avatar

Quote:

Jeg tror ikke et lowcost produkt skrammer den almindelige forbruger, en direkte rute er at foretrække fremfor et flyskifte i en eller anden stor og uoverskuelig lufthavn, selv folk der er godt ved muffen kan se nogle fordele ved at benytte disse direkte ruter, måske ikke lige så meget på denne, hvor der kun er tale om 2 ugentlige. Men tillykke til Aalborg, gid de kunne starte noget udenrigs fra Min lufthavn også.
Bll spotter is online now   Reply With Quote
Old 23-09-2009, 13:21   #4
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Veldig lavt volum, da. To ukentlige avganger - fredager og mandager. Prisene er jo vanvittig lave på Norwegians danske ruter. Det skal godt gjøres å tjene penger på dette.
Old 23-09-2009, 13:34   #5
jb1
ScanFlyer Rusty

DY burde komme tilbake med to daglige på OSL-ORY, det gjorde ruten langt mer attraktiv. ORY er en bra sammenlignet med CDG.
Old 23-09-2009, 13:36   #6
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Folk er tydeligvis ikke blevet mætte med low/no-service ruter og selskaber endnu, men min teori er at når de tilpas mange gange har fløjet med de værste af selskaberne, så må markedet vende til noget mere positivt. Ikke nødvendigvis til samme niveau som vi kendte for 10 år siden, men i det mindste vil kvaliteten af flyrejsen på et tidspunkt blive påvirket i en positiv retning.

Alle markedet bølger op og ned og jeg er sikker at passagererne på sigt bliver trætte af at alt koster ekstra og alt er skrabet så meget som muligt eller at lande i lufthavne langt fra centrum eller sidde i halvbeskidte fly der kun bliver rengjort en gang om dagen og derfor på et tidspunkt vil begynde at efterspørge en bedre basis-service og også være villig til at betale en smule ekstra for det.

No-service/høj-gebyrs-selskaber har helt sikker bidraget med meget positivt i konkurrencens navn og har været med til at vi alle idag har betydeligt billigere flybilletter end tidligere. Men de har også gjort det mere besværligt, kedeligt og uigennemsigtigt at rejse med fly.

Nu har vi tidligere været igennem en periode, hvor det at flyve var en luksus for de rige - og er nu igennem en periode hvor alt skal skrabes væk og det skal være næsten gratis. Min ikke den næste periode blive, at man finder et fornuftigt leje midt i mellem, hvor pax igen kræver at blive taget seriøst og få en rimelig service, men stadig til en god pris. Det håber jeg...
Old 23-09-2009, 13:50   #7
MartinL
ScanFlyer Dusty

MartinL's Avatar

Dette er jo også med på å bidra til at flere danske flyplasser forsterker seg i forhold til Kastrup. Det må jo være fantastisk for de reisende i disse flyplassenes nedslagsfelt at tilbudet økes lokalt.
Old 23-09-2009, 14:06   #8
VC-10
ScanFlyer Crusty

VC-10's Avatar

Quote:

Hva mener du med at folk snart kommer på bedre tanker. Dette er jo et kjempetilbud.
For min del er det ingen forskjell å reise med SK eller DY som turist. Der er det prisen som gjelder. Komfort under reisen er jo forøvrig identisk.

Reiste med DY i sommer AAL-LGW og retur, siden vi skulle til England og allikevel var i Danmark. Dette ble mye billigere for oss enn om hvis vi skulle reist ut fra Trondheim der vi bor eller OSL.
Så kjære dansker - vær glad for at tilbudet har kommet og benytt dere av det, hvis ikke blir det borte. Det er vel ingenting som tyder på at nettverkselskapene står i kø for evt. å ta over
VC-10 is offline   Reply With Quote
Old 23-09-2009, 14:28   #9
Joker7913
ScanFlyer Blue

I længden kan ingen være tjent med disse LCC/HFC (High Fee Carriers) der kommer og går med deres ruter, fordi de prissætter dem for lavt, og ikke har noget alternativ når det smutter.

Personligt foretrækker jeg at flyve med "rigtige" selskaber der også er der når noget går galt, følger reglerne og ikke opfører sig om kunderne egentlig er til besvær. Men hver sin smag.

Har man rejsebehov udover A>B er HFC ikke noget reelt valg fordi du ikke kan interline billetter/bagage, så de kan - forhåbentligt - ikke tage hele markedet, for det skaber urimelige vilkår for rejsende der skal connecte.
Old 23-09-2009, 14:32   #10
Brandal
ScanFlyer Blue

Brandal's Avatar

Eh... DY er et point to point selskap.
Skal man connecte reiser man vel med et nettverksselskap.
Brandal is offline   Reply With Quote
Old 23-09-2009, 14:37   #11
VC-10
ScanFlyer Crusty

VC-10's Avatar

Nå er det jo heldigvis de reisende som bestemmer hvem de skal reise med, og for fritidsreisende spesielt, er selvfølgelig pris en avgjørende faktor.
Vil du reise dyrere og med mellomlandinger med en High Cost / High Price Carrier (HPC), så gjør gjerne det.
Jeg ville ikke reist med SK fra Trondheim eller Ålborg til London med mellomlanding på OSL eller CPH dersom jeg kunne reise billigere og direkte med DY!
Jeg er selvfølgelig klar over at dersom du er heldig, kan SAS en gang ibland være billigst, og da velger jeg selvfølgelig dem!
VC-10 is offline   Reply With Quote
Old 23-09-2009, 14:46   #12
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Quote:
I længden kan ingen være tjent med disse LCC/HFC (High Fee Carriers) der kommer og går med deres ruter, fordi de prissætter dem for lavt, og ikke har noget alternativ når det smutter.

Personligt foretrækker jeg at flyve med "rigtige" selskaber der også er der når noget går galt, følger reglerne og ikke opfører sig om kunderne egentlig er til besvær. Men hver sin smag.

Har man rejsebehov udover A>B er HFC ikke noget reelt valg fordi du ikke kan interline billetter/bagage, så de kan - forhåbentligt - ikke tage hele markedet, for det skaber urimelige vilkår for rejsende der skal connecte.
Kan kun være enig....

Posting Rules