![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,660
|
![]()
Hei.. ska snart fly med slik fly hos Lufthansa. får seteplass nr 58K, som vil si heeelt bakerst i flyet. så slo tanken min at eg kanskje klare å se landingshjulene.....
Noen som vet om det virkelig er mulig ??
__________________
01.7.12 OSL-SVG DY544 B737 29.8.12 SVG-FRA LH875 B737-500 29.8.12 FRA-VIE LH1242 A320 01.9.12 VIE-FRA LH1243 B737-300 01.9.12 FRA-SVG LH878 CRJ700 07.9.12 SVG-OSL DY B738 09.9.12 OSL-SVG DY B733(?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Scanflyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 485
|
![]()
Reiste selv med LH sine A346 her om dagen og hadde vindusete, kan avklare at det er umulig å se landingshjulene. Satt selv på 56A
__________________
Upcoming flights: Tja.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Tror ikke det B767, da måtte du hatt flat nese.
Litt mer saklig, flykroppen svinger så mye inn der bak at å se hjulene vil være umulig. Det du derimot kan se frem til er å se hvor mye en slik lang flykropp bølger avgårde i luften. ![]()
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,660
|
![]()
bølger avgårde i luften? hva mener du? eg skjønte ikke helt hva du mente..
__________________
01.7.12 OSL-SVG DY544 B737 29.8.12 SVG-FRA LH875 B737-500 29.8.12 FRA-VIE LH1242 A320 01.9.12 VIE-FRA LH1243 B737-300 01.9.12 FRA-SVG LH878 CRJ700 07.9.12 SVG-OSL DY B738 09.9.12 OSL-SVG DY B733(?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,713
|
![]()
Flykroppen er ikke stiv som et spett - det vil du se når du er på vei opp i lufta og kikker fremover.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,275
|
![]() Quote:
"Du setter deg alltid så langt fram som mulig (helst på fanget til kapteinen)" Flykroppen er som ei pil. Søk på "shooting arrow in slow motion" på youtube eller noe i den duren, så ser man fysikken rett i hvitøyet. Det kan være full storm på rad 58, mens det er betongsolid sol og sommer på rad 1. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,516
|
![]()
De av oss som er gamle nok til å ha sittet på bakerste rad i en DC-8-63 en ruskete vinterdag, kjenner dette fenomenet veeeldig godt ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,593
|
![]()
Enig i det -MOW , dog skal det sies at det samme kan du oppleve bakerst i en 735 en vinterdag på vestlandet ; BGO landing i 30 knuters sidevind.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Det som er litt fascinerende ved å sitte nesten helt bakerst på A346 er at du er ganske langt fra hovedhjulene og du føler at du nærmest går motsatt vei av flyet når det svinger under taksiing.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,660
|
![]()
vel.. men hvis flyet bøyer seg og lager små bølger.. så blir det bulkete på skrogen da..
__________________
01.7.12 OSL-SVG DY544 B737 29.8.12 SVG-FRA LH875 B737-500 29.8.12 FRA-VIE LH1242 A320 01.9.12 VIE-FRA LH1243 B737-300 01.9.12 FRA-SVG LH878 CRJ700 07.9.12 SVG-OSL DY B738 09.9.12 OSL-SVG DY B733(?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
Nei, materialet strekkes og trekker seg sammen igjen, akkurat som en strikk. Du har vel sett at vingene beveger seg opp og ned mens flyet flyr? Det er det samme der.
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,123
|
![]()
Alle materialer, også metalliske, har en viss elastisitet. Dette gjør at de kan bøyes en del før de får en varig deformasjon. Som allerede påpekt er det samme fenomenet som gjør at flyvinger flekser opp og ned.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,232
|
![]()
Er det ikke endel 757 og lengre utgaver av 737 som etter mange cycles begynner få noen bølgetendenser rett bak vingeroten? Mener å huske jeg har sett bilder av det?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
-A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Seter LH 340-600 | SudCaravelle | Reiseforum | 3 | 18-01-2012 17:50 |
Thai med 340-600 Lørdag 9/11 | Tertit54 | Flyforum | 8 | 13-09-2010 06:40 |
TG955-340-600 | C-klasse | Bilder & foto | 1 | 01-09-2009 02:43 |
TG med 340-600 lørdag 25.juli | 73H | Flyforum | 2 | 24-07-2009 22:27 |
Thai 340-600 ankomst HD-video.. | Thomas | Bilder & foto | 5 | 24-07-2009 15:08 |