![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Jeg å ei veninne tenkte oss en tur til london i november på julegaveshopping
![]() Får fly + hotell fra norwegian for under 3000 pr.pers noe som er ganske billig. Noen som har noen tips? Noe vi burde være obs på? Trenger også navn på noen hoteller som er sentralt - både til shopping og by liv ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Hvor mange netter skal dere være borte? Du kan sikkert finne billigere priser om du både sjekker Norwegian og SAS. Anbefaler holidayinn.com for hotell i London - veldig godt utvalg, lave priser og god kvalitet. Hva som er sentralt, som du spør om, er jo et definisjonsspørsmål i London...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Sjekk hotellpriser separat også, har selv funnet billigere alternativer på samme hoteller som flyselskapene bruker.
Hvis du ikke vil ha 5*-standard og reiser i helg så får man ofte Radisson, Grange Hotels, Best Western m.fl.for under 100 GBP/natt pr. rom. Områdene med mange hoteller er jo bl.a. Kensington, Bloomsbury og Bayswater.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Hvor fancy skal hotellet være? Du får en del gode dealer på www.hotwire.com for tiden. Da vet du standard, men ikke navn. Skal du ha noe billig, men helt greit, så kan www.travelodge.co.uk anbefales (skal du ha de billigste rommene, så må de bookes hver natt for seg).
Når det gjelder finere hoteller, så overlater jeg dette til andre med erfaring på det området. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Jeg ville også sjekket ut hotellene i City. Disse er for det meste business-hoteller av relativt høy standard som har gode priser i helgene, når business-trafikken er liten. Bayswater o.l områder med mye turisttrafikk har sjelden spesielt gode tilbud, og standarden er jevnt over ganske lav. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Nei, det var jo det jeg skrev...
Quote:
Quote:
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Newcomer
|
![]()
Foreløpig blir det fra 27 - 29 november
![]() Fredag - søndag og vi flyr fra gardermoen.. Skal sjekke ut noen av sidene der har linket til.. takk ;D |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
SAS er i alle fall billigst på de dagene dere skal være borte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Som Øivind sa så er ofte forretningshotellene billige i helgene:
Grange City, to personer i twin-rom, frokost og to netter. nesten 5* for en billig penge: £190 http://www.grangehotels.com/Hotels-L...ity-Hotel.aspx http://www.hilton.com Hilton London Tower Bridge eller Hilton London Olympia hotel ca. £90 + tax pr. rom pr. natt Best Western Burns Hotel Kensington har tidvis meget gode priser og er et helt greit hotell.
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ikke nødvendigvis helt sant. Med normale tidspunkter for returen, så er BA fullt ut konkurransedyktig på pris.
EDIT: Dette var svar til FlightDeck |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Forutsatt at det er fra OSL de skal reise. Det kan jo være at de skal reise fra et sted der SK og BA ikke flyr.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
JA, ser det nå.
Da ville jeg valgt BA. T5 er en fornøyelse, og BA flyr jo Airbus da... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg benytter meg nesten alltid av lastminute.com for hoteller i London. Der har de både identifiserte hoteller og top secret deals. Det er ikke uvanlig å finne 5* hoteller til rundt 125 pund/natt for dobbeltrom (inkl skatter, men uten frokost). Sist jeg benyttet meg av dette så fikk jeg Hyatt Regency The Churchill til 125 per natt for et dobbeltrom. Meget bra hotell, og kjekk lokalisering for shopping like ved Marble Arch. Nå er jo Oxford St hektisk nok til vanlig, så man kan jo bare forestille seg hvordan det er i juleshoppingen....
Når jeg søker på lastminute.com for de to datoene som er nevnt så er det rimeligste 5* hotellet til 188 pund for 2 netter (det står følgende om hotellet: This luxurious and elegant hotel is the place to stay for meetings and trips to London!). Basert på resten av beskrivelsen så tror jeg det er Swissotel The Howard, som er et meget bra hotell (rett ved undergrunnstasjonen Temple på District & Circle Line). Ikke langt unna Covent Garden, og ikke så langt unna shopping på Regent St eller Oxford St, eller St James. Tar man Circle Line counterclockwise så er man etter noen stopp i High St Kensington som er noe mer behagelig shoppingområde enn Oxford St, eller litt før det Sloane Sq. Hyatt Regency The Churchill ser det ut til at du får for 268 pund for 2 netter (beskrivelsen er : Thanks to its perfect location in the West End, this fine property is an ideal choice for those who.... osv.). Kan virkelig anbefales. Hvis du har lyst til å bruke noe mer så er det enda et Top Secret hotell som beskrives som: "This hotel has a central location. Situated in the West End, great for a weekend break. First class...". Dette koster 290 pund for 2 netter, og er mest sannsynlig The Athenaeum like ved Green Park tube. Meget trivelig hotell - mitt favoritthotell i London. Bedre lokalisering skal du lete lenge etter rett ved Green Park, og en kort spasertur til dronningen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
![]() Og så bør man være obs på at tuben ikke går så tidlig på søndagene så man blir avhengig av Heathrow Express + evt. taxi o.l.
![]() |
![]() |
#19 |
Newcomer
|
![]()
Takk for så mange svar
![]() ![]() Og å fly 07.30 på søndagen er nok helt uaktuellt. hehe |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
BA = British Airways
SK = SAS WIAS = Widerøe Internett AS Tube = T-banen i London T5 = Terminal 5 på Heathrow Da har jeg vel dekket de fleste forkortelsene i denne tråden. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Eurowings med virtual interlining med Norwegian og SunExpress | Someone | Flyforum | 4 | 03-05-2019 18:07 |
Rettigheter ved avbestilling av pakkereise | Hypern | Reiseforum | 6 | 19-06-2013 21:52 |
Nye regler ved kjøp av pakkereise | sirpjalle | Reiseforum | 0 | 12-02-2013 10:51 |
Endre flybooking til pakkereise? | trygve | Reiseforum | 3 | 18-11-2012 21:47 |
Pakkereise på sas.no | CFN_001 | Reiseforum | 6 | 23-07-2012 12:36 |