![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Vel, Flying Blue er også snart i haugen med ex-kort
![]() Deilig å bli fullstendig alliansefri som vi blir neste år og kunne fly det selskapet en har lyst på. Spesielt hvis en er flygærn.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er ikke hva jeg mente Tommy, og det vet du veldig, veldig godt.
![]() Jeg snakker om fortsatt i all framtid å fly Star , Skyteam og OneWorld, men lar ikke allianser få meg til å velge flyselskap for noen stakkars mikropoeng som kun kan veksles inn i trillekoffert og ryggsekker... Eller retten til å betale en formue i oljetillegg... Vil fortsatt reg mikropoeng på CO, FB og AY for disse allianser. Spesielt CO siden vi har en del fra før. Men gleder meg dersom f.eks AA dukker opp ( har ikke fløyet dem siden 70 åra med DC 10 og 727-100 og 747-100 ), planer om snarest Virgin til USA, Iberia til Sør-Amerika og til Asia CX, Etihad, Emirates etc ..... Selskap jeg har unngått grunnet tidlgere ekteskap med EuroBonus og FB. Skilsmisse er sunt av og til for eget beste... I Europa flyr jeg fortsatt LH, KL, AF og OK. Normalt er ikke betale-koffert-selskaper aktuelt, bortsett fra kanskje noen todagers ( ekstraturer som IKKE går på bekostning av andre selskap ) med FR ned i Europa fra Rygge, men kun med ryggsekk... PS: Men fortsatt er vi gull hos FB og da benytter man de fordeler det medfører fortsatt... Edit: India er snart aktuelt, og da er det Jet som vil prøves. Ikke LH,KL,AF etc.. Last edited by SQ 777; 18-09-2009 at 19:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Fullstendig enig i dette! Som hovedsaklig fritidsreisende er det egentlig like greit å ikke la seg forlede til å betale mer enn man behøver for å sanke poeng. Jeg har fått noen gratisturer, inkludert en tur til Beijing de siste årene, men ser egentlig at det er like greit at programmet forbeholdes de som flyr veldig mye på business.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Tydelig at vi trenger å sette oss ned med ett par flasker Henriques & Henriques fra 1898 slik at vi kan få deg up to speed på tingene i bonusverdenen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() Om jeg skal vaere Lojal mot "vaar" goodfornothingallianse(tm) betyr det at vi nettopp maa staa i Untieds Longest Ques(tm) for aa betale for bagasjen naar vi skal til vaar aarlige tur til Hawaii....i tillegg for vi lov til aa betaledyrtfordaarligmatombord (tm) med Untied og bytteflymistebagasjenisfo(tm)...plus redeye hjem etter ferien....Reidar og Finn Erik (tm) alternativet gir oss null koe hos Hawaiian - 4 bags gratis (er jo brettseiler saa jeg drar med meg vaatdrakt med mere) sete ved Noedutgang for null kroner esktra og et varmt maaltid.....ingen redeye flight...og komme frem paa tid...ja Hver sin lyst ![]() ![]() ding ding ding ding ding
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Yeah, neste tur til Hawaii, er allerede reisesjuk, 6 mnd siden sist, må bli beste tilbud med 2 PC til Vestkysten ( trenger å bringe hjem myeee,
![]() ding ding ding... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Tror også du må oppdatere deg litt på Hawaiian, kamerat: Quote:
Hver sin lyst?? Oh jess... ding ding ding ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
I loepet av hosten 2010 kommer Hawaiian til oestkysten...regner med oppstart i Septemebr/Oktober 2010 med A330-200...de 2 foerste A330 kommer i Mai/Juni 2010 og vil i crew trening bli satt inn paa HNL-LAX...men det forventes at minst en Oestkyst/Midvest (Tommyby) kommer i slutten av September....
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Guys, god avslutning på fredagskvelden her.. Tusen takk alle sammen,,
I Lillestrøm går alle ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ja nå erra halve øllev gitt, på tide for ol'timers å ta kveld. Drøm søtt om Hawaiians nye gebyrer!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Og til Argentina er det saapass fullt at vi kjoeper normale billetter...poenget mitt er at naar en reiser som oss (2-3 IC i aaret, lite innenlands) er alliansene absolutt verdt ingenting.....vi faar ingen fordeler overhodet ved aa vaere lojale til en allianse....sitter etter 5 aar med Smiles & Less igjen med 45.000 poeng (2x Argentina 5xNorge 2xItalia) gir ikke nok poeng til en trillekoffert engang...ja jeg kan faa lov til aa oppgradere meg til Business IC med LH om jeg kjoeper en dritdyr Y klassebillett....bingo..... Klart om en reiser veldig mye kan det vaere en fordel aa vaere lojal...men med 2-3 IC i aaret er det null niks og ingenting aa hente....(tm)
![]() |
![]() |
#16 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Tommy stiller med en meget enkel 1-2-3 fasit hvordan man får status sjitenkelt i USA i en allianse som har tre store selskaper ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Du snakker vel om Foerste klasse oel naa Tommy....her borte i vest gaar det i Heneiken som Mikro hos Untied....og E+ koster vel en del ut til Hawaii via SFO eller LAX...vuups jeg glemte visst nonstop og ikke Red eye hos Hawaiian....Star gir deg ihvertfall ingen status om du reiser 2-3 IC i aaret....fremdeles goodfornothing(tm)
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Huff, da får jeg vel skrive deg en lite oppskrift mens jeg gjør meg klar til å ta helg:
Litt om brand new Choice menyen til United: http://www.united.com/press/detail/0...0734-1,00.html http://www.united.com/page/article/1,,53056,00.html Så hvordan man oppnår og beholder status på United og i Star enkelt. 1. Anskaff dem ett Chase kredittkort: http://www.firstusa.com/cgi-bin/webc...cont&mkid=644X Dette kortet gir deg 10K EQM årlig av de 25K som skal til for å oppnå Premier status. For hver intercont tur du tar i Star (minus SAS selvsagt) opptjener du rundt 10K EQM, På LH, UA, US og snart CO får du 25% ekstra poenger på konto. Det skulle gi deg mer enn nok som belønnes med: - Economy Plus med gjennomsnittlig 35" legroom (bra å ha for en staka som deg) - 2 bags gratis - Priority Security hos alle Star partnere i USA og mesteparten av verden - Business Class innsjekk hos alle Star partnere i USA og mesteparten av verden - RCC engangspass til 39 daler |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Hmm jeg venter ennaa paa 40.000 OnePass miles fra nettopp Chase ...vi har oppfyllt alle kravene de satte - 2 aar senere og 40 telefoner har resultert i 0.00 miles....sorry no more Chase anything...holder oss til Amex...langt billigere - 1000% bedre....
Saavidet jeg ser er Coice Menyen til UA noe en faar lov til aa betale for - jippi.... jeg maa fremdeles fly til Hawaii via SFO eller LAX - jippi... Hjem saa faar jeg lov til aa fly midtpaanatten(tm) - jippi..... nei jeg er ennaa langt i fra solgt.....
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Talentløs boarding, eller helt vanlig...? | Rland | Småprat | 11 | 24-06-2018 10:42 |
Helt eller idiot? Fløy inn i haglstorm | LN-MOW | Flyforum | 11 | 10-08-2015 17:21 |
5 Minutes of fame, og 20 kroner til kaffe, eller ikke helt | sail4fun | Småprat | 6 | 14-12-2012 20:48 |
Smart eller dumt trekk fra SAS? | Skuggenheimer | Småprat | 1 | 11-10-2012 18:48 |
Helt totalt OT: Skal man kjøpe PS2 eller Xbox? | The Ticketor | Flyforum | 8 | 27-10-2004 21:18 |