Flyprat

Go Back   Flyprat > Bilder & foto
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 07-09-2009, 08:03   #21
Motard
ScanFlyer Silver

Motard's Avatar

Default Re: Små fly på BGO

Even92LN
ScanFlyer Blue

--------------------------------------------------------------------------------

Jammen artig at du fikk tatt noen bilder på nært hold også! Det er ikke hver dag vi får se Og steike så stor denne er, men kommer An-225 er denne bare småtteri i forhold x)

Det er jo ikke såå stor forskjell da... Den største forskjellen er jo at 225 har 6 motorer, ellers er den jo bygget ut fra 124.
Motard is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2009, 09:14   #22
Lennart
ScanFlyer Rusty

Lennart's Avatar

Kan noen bekrefte eller avkrefte at det virkelig kommer en A225 til Bergen ?
Old 07-09-2009, 12:43   #23
N-3PB
ScanFlyer Gold

N-3PB's Avatar

Kjempebra bilder, kjekt for oss som står på utsiden av gjerdene å se den på innsiden!!

En artig detalj i cocpit er jo bilde av Jesus.

Yngve
Old 11-09-2009, 23:23   #24
sarky
Push-back operator

sarky's Avatar

Takk for alle kommentarer på bildene,

ellers så kan jeg bekrefte at AN225 ikke kommer nå, der skal komme 2xAn124 også er har det vært snakk om en 474 cargo, men det finnes ikke utstyr for og losse den ved BGO så ryktemøllen snakker om en Hercules... men har ikke noe data på når de neste flyene vil komme.
Old 13-09-2009, 07:47   #25
STARSHIP 2
ScanFlyer Gold

STARSHIP 2's Avatar

Quote:
Originally Posted by sarky View Post
Takk for alle kommentarer på bildene,

ellers så kan jeg bekrefte at AN225 ikke kommer nå, der skal komme 2xAn124 også er har det vært snakk om en 474 cargo, men det finnes ikke utstyr for og losse den ved BGO så ryktemøllen snakker om en Hercules... men har ikke noe data på når de neste flyene vil komme.
Med andre ord; du har ikke peiling. Fin bildeserie, men du har null troverdighet når det gjelder din fantasering om hva som skal komme.

Med småfly/*mikro
2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG
2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN
2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV
2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS
STARSHIP 2 is offline   Reply With Quote
Old 13-09-2009, 13:11   #26
Scandinavian
ScanFlyer Gold

Herregud da Johnny, har ikke folk lov å gjøre feil? Sark meddelte bare det hun har fått høre på jobb, at det var feil får nå så være. Er nok lite fantasering inn i bildet, men er ikke alltid ordet mellom folket som ikke har hundre prosent oversikt stemmer helt. Hadde vært verre å ikke meddele om noe sånt hadde kommet vil nå jeg si.
Scandinavian is offline   Reply With Quote
Old 13-09-2009, 17:59   #27
Motard
ScanFlyer Silver

Motard's Avatar

474 hva er det?? ;-)
Motard is offline   Reply With Quote
Old 13-09-2009, 18:36   #28
Scanorama
Flying Norwegian(s)

Scanorama's Avatar

Heisann

Nei men se her. Her er jo det tydelighvis noen som tror de scorer noen extrapoeng ved å rakke ned på en person som har fått tak i annen "hånds" info og som ønsker å dele dem med oss.

At opplysninger ikke alltid stemmer med det som er blitt opplyst, er vel en dagligdags opplevelse for oss alle - ihvertfall for meg, som er mye ute i "felten" med mine gode følgesvenner, Canon & Nikon.

Å komme med slik barnslig kritikk for at ikke alt stemmer med det som kommer av info, sier jo litt om personene det gjelder. Dette igjen bidrar til at slik info ikke kommer oss til gode.

Og en 474, tja - det er sikert en skrivefeil som skal være 747 Jumbo. Æh jumbojet, skal vel det være.
Scanorama is offline   Reply With Quote
Old 13-09-2009, 18:42   #29
Scanorama
Flying Norwegian(s)

Scanorama's Avatar

Heisann

Nei men se her. Her er jo det tydelighvis noen som tror de scorer noen extrapoeng ved å rakke ned på en person som har fått tak i annen "hånds" info og som ønsker å dele dem med oss.

At opplysninger ikke alltid stemmer med det som er blitt opplyst, er vel en dagligdags opplevelse for oss alle - ihvertfall for meg, som er mye ute i "felten" med mine gode følgesvenner, Canon & Nikon.

Å komme med slik barnslig kritikk for at ikke alt stemmer med det som kommer av info, sier jo litt om personene det gjelder. Dette igjen bidrar til at slik info ikke kommer oss til gode.

Og en 474, tja - det er sikert en skrivefeil som skal være 747 Jumbo. Æh jumbojet, skal vel det være.
Scanorama is offline   Reply With Quote
Old 13-09-2009, 20:16   #30
Fly high
ScanFlyer Gold

Fly high's Avatar

Forsåvidt interessant å se hvordan dette flyet ser ut inni - men litt misvisende tittel på tråden kanskje?
Fly high is offline   Reply With Quote
Old 13-09-2009, 23:39   #31
sarky
Push-back operator

sarky's Avatar

Kjære JohnnyEagle,

Om det er så gale har bare et råd til deg, Ignorer postene mine iframtiden.
Jeg får andre hånds info fra en kilde i et firma jeg ikke jobber for, faktisk en konkurent til SGS. Kilden min står også hardbakret på det han sier. jeg kan ikke gå til og forlange skriflig dokumentasjon på deres handling. Så tolk ting som du vil, jeg ønsker bare og videreføre noe fra jungeltelegrafen/flysnakken på bgo.

mentyligvis så vet jo jeg ikke hva jeg snakker om så jeg skal ikke poste fremover om hva som kommer eller KAN hende kommer.

Kan si det er skrifeLeif med 474 mente 747. jeg så den faktisk ikke før motard sin post. som er 8-9 min siden.

Quote:
Originally Posted by Fly high View Post
Forsåvidt interessant å se hvordan dette flyet ser ut inni - men litt misvisende tittel på tråden kanskje?
Jeg satte tittlen småfly for og være litt ironisk

Ellers har en fin kveld på forumet.
Old 15-09-2009, 20:37   #32
Fly high
ScanFlyer Gold

Fly high's Avatar

Quote:
Originally Posted by sarky View Post
Jeg satte tittlen småfly for og være litt ironisk
Jeg nevnte det rett og slett fordi jeg nok er et hakk mer opptatt av små fugler enn av store - og det er så sjelden det er bilder av små fugler i dette forumet ...

Men det forringer selvsagt ikke bildene dine. Jeg kunne nok vært tydeligere på det!
Fly high is offline   Reply With Quote
Old 15-09-2009, 22:49   #33
N-3PB
ScanFlyer Gold

N-3PB's Avatar

Quote:
så jeg skal ikke poste fremover om hva som kommer eller KAN hende kommer.
Joda jeg synes du skal fortsette med det
For oss som "henger" rundt gjerdene på BGO er det kjekt å få slik info.

Yngve
Old 15-09-2009, 23:07   #34
Harald Oanes
ScanFlyer Silver

Huff og huff, jeg som hadde håpet at dette forum var forskånet for idioti, som finnes på så mange andre typer forum, og som jeg ikke gidder å være en del av...! Herregud, skal man legge seg oppi skrivefeil, opplysningsfeil og annet bla bla bla - kritisere dette og henge ut vedkommende! Hvem pokker gidder å tørre poste noe da??? Dette er da ikke noe akademisk forum for rettskrivning o.l., eller har jeg tatt feil.

Her er en person, som ønsker å glede oss andre ved å formidle noe vedkommende selv har fått tilgang til av opplysninger, og attpåtil beriker oss med bilder fra "innsiden" i alle fall aldri jeg hadde fått tilgang til - og så blir vedkommende angrepet usakelig og idiotisk, hvis da ikke henvisningen som ble skrevet var en spøk da, hvilket jo også hadde vært idiotisk. Jeg er jo ny her, og var kanskje naiv som trodde at gjensidig respekt for hverandre er et forums viktigste kriterie, men hvis jeg altså har tatt feil så får det bare bli med mine 3 innlegg, fordi det finnes andre ting å bruke tiden på enn å lese utskjellelser av mennesker, enten det er på sin plass eller ei.

Så Sarky, hev deg over slikt tåpelige bemerkninger - og takk for at du delte disse ytterst interessante bilder med oss...

H

Last edited by Harald Oanes; 15-09-2009 at 23:10.
Harald Oanes is offline   Reply With Quote
Old 17-09-2009, 12:35   #35
STARSHIP 2
ScanFlyer Gold

STARSHIP 2's Avatar

Hei folkens, ser jeg blir hudflettet

Det som irriterte meg var at det tok så lang tid før avkreftelsen kom. Det var også en tråd om denne "spotteralerten" i Flyforumet og det var flere som vurderte å ta turen til Vestlandet og Flesland. Når da gjentatte forespørsler i løpet av uka blir ignorert er det litt synd. Jeg syns det burde ringe en bjelle når så mange betviler det, at man sjekker sine kilder.

Jeg beklager den krasse formuleringen, den ble skrevet i en viss affekt. Men jeg vil naturlignok ikke stole så mye på Sarky-aliaset en annen gang. Nå er det bare et fåtall fly som kan få meg til å dra til Flesland for å titte, men An225 er definitivt en av dem. Kanskje plassen er stor nok til å ta imot 225 etter utbyggingen. Husk også at jeg skrev at bildeserien var fin.

Ellers så tolket jeg trådtittelen dithen at det var småfly ift det som kommer "neste uke".

Quote:
Originally Posted by Harald Oanes View Post
... Herregud, skal man legge seg oppi skrivefeil, opplysningsfeil og annet bla bla bla - ....
Hei og velkommen til forumet... Jeg er av den oppfatning av at man burde rette opplysningsfeil, dersom man ikke gjør det vil forumet være av en lavere kvalitet (da det er flere feil..). Men her er vi vel uenige da?

Med småfly/*mikro
2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG
2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN
2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV
2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS
STARSHIP 2 is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules