![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Norwegian ligger ikke på latsiden om dagen....
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,364
|
![]()
Norwegian kan vel i dag markere 7 år hvor de aldri har ligget på latsiden - våkn opp MartinL!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Spennende! Barcelona er en sikker destinasjon hele året, mens Tenerife og Salzburg kan bli viktige ruter for å få opp inntjeningen om vinteren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2008
Posts: 890
|
![]()
Jeg vet da om flere som har dratt til Salzburg på skiturer vinterstid, så det tror jeg ikke er så vanskelig...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Hvem har sagt at det er vanskelig?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
Posts: 2,369
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,304
|
![]()
Synes det hadde vært på tide at DY åpnet KRS-London igjen!!
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2006
Posts: 441
|
![]()
http://www.dn.no/forsiden/borsMarked/article1733716.ece
Det meldes om minst 40% andel på de rutene DY opererer innenriks i Sverige. Imponerende, men hva f.. har SAS gjort her? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,107
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Barcelona blir garantert en innertier. Hvordan er det med Spanair? Har de kuttet ruter til ARN?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
|
![]()
Det skal bli spennende å se hvordan Norwegian opptrer når de får flere fly inn i flåten. For tiden er operasjonen forholdsvis marginal; vil den forbli slik eller vil det vokse frem noe i størrelsesorden av den vi ser i Norge, gjerne da med flere baser og direkteruter fra andre byer enn Stockholm.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
proud user of ARN
Join Date: Sep 2009
Location: Stockholm
Posts: 9
|
![]()
Ursäkta men tillåt mig att le en smula. Norwegian har allt sedan övertagandet av Fly Nordic inte direkt varit särskilt intresserade av den svenska marknaden. Man la nyligen ner alla Polen-linjer från Arlanda, så dessa "nya" linjer kan väl snarare ses som en ersättning, snarare än nysatsning.
Jag tycker att det är synd att man också lagt ner Paris Orly liksom Tallin (som på sin tid beflögs av Fly Nordic). Men tydligen så finns ju inte passagerarunderlaget från Stockholm, så det är bara att acceptera faktum, även om det kan verka en smula märkligt. En sak som verkligen gläder mig med DY är deras goda initiativ att beflyga ARN-Dubai och ARN-Istanbul. Det är inte en dag försent att man nu ÄNTLIGEN öppnar upp på Barcelona från även Arlanda, efter att man lämnat sperummet fritt för Spanair och SAS efter Sterlings konkurs (är väl ingen hemlighet att Spanair och SAS sätter priser som kunde vara önskvärt lägre många gånger!). Nu vill jag drömma vidare om linjer som ARN-Venedig, ARN-Marrkech och framförallt ARN-LGW. Varför har man visat totalt nollintresse från DYs sida att satsa på London/Storbritannien??? Mig veterligen så var Sterling rätt så framgångsrika på ARN-LGW. Det pratas om att DY inte har tillräckligt med kapacitet eller flygplan, men det handlar väl mycket om vart man faktiskt vill satsa. Kolla bara på hur snabba man var att öppna upp en stor bas på CPH efter NBs konkurs, och villka fick ta den kostnaden, jo vi som vill flyga från Arlanda (och även GOT, MMX där man verkligen har visat sig totalt frånvarande) Ursäkta, jag retar säkert upp många nu, men jag saknar verkligen Sterling! Norwegians framgång är fantastisk, men jag önskar ett bolag som inte vore fullt lika nationalistiskt, och det verkar för min del ingen god idé att sätta Svenska eller Danska "Hjältar" på Norwegians fenor/haler, isåfall borde bolaget heta Fly Nordic, om det ska vara rättvist vill säga! ha de! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ljungsbro, Sweden
Posts: 644
|
![]()
SAS priser på ARN-BCN har nog varit rejält låga de senaste tre-fyra åren. Jag åker privat med min familj flera gånger per år och har oftast åkt med Spanair bokat via sas.se till priser runt 1200 SEK tor per person inkl alla avgifter. Det har varit lägre pris än Ryanairs NYO-GRO under veckosluten.
Detta har gällt både under och efter Sterlings levnad... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,476
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
BA øker på LHR-ARN | Someone | Flyforum | 4 | 11-04-2012 12:20 |
Så fikk ARN også besøk av Emirates | Discus | Flyforum | 5 | 14-02-2011 19:04 |
DY starter til VCE fra ARN og CPH og øker på LGW | OEH | Flyforum | 15 | 11-02-2011 21:55 |
SAS øker på ARN-AMS fra 27MAR11 | MD90 | Flyforum | 12 | 19-10-2010 10:47 |
Swiss øker på ARN-ZRH | Someone | Flyforum | 2 | 07-10-2010 19:03 |