![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Bortsett fra mørkt og grisekaldt, hvordan er Svalbard i november?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Free Luigi
|
![]()
Kommer an på hvorfor du skal til Svalbard? Drar du for å "dra" til Svalbard, så er det ikke verdt det i November. Prøv å kom deg avårde litt tidligere, så du får litt dagslys.
Hvis du drar pga business/annen tvang så er det som du sier, mørkt og relativt kaldt (men kaldest er det på nyåret), lite å se... Ofte helt forjævlig vær på den tiden, mye snø. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Har du ikke vært på Svalbard før så ville jeg nok valgt et annet tidspunkt (sent i april er meget bra, da lyset er tilbake og det normalt sett fortsatt er scooterføre, i august er det lyst, men ikke mulig å få seg en scootertur). På den annen side så vil du nok i november sannsynligvis oppleve Svalbard (jeg tenker da på Longyearbyen) slik de "fastboende" opplever den til vanlig (dvs. ikke veldig mye turister). Funken er stengt på den tiden tror jeg, men restauranten på både Radisson-hotellet og aller helst Huset er jo over gjennomsnittlig gode. På Karls-Berger pub'en får nyte gode, brune drikkevarer uten for mye trengsel (ta deg f.eks. en gammel, god årgang Armagnac - jeg tror de har årgangsvarianter fra rundt 1920 og opp til i dag - test ut din egen årgang.... :-)). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
"Problemet" er at jeg kanskje får besøk av to venniner fra UK i November og de har visstnok et ønske om å komme seg dit. Dog har jeg inntrykk at det viktigste for dem er å få sett nordlyset
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Da ville jeg heller holdt meg på fastlandet - besøk Tromsø, Lofoten, Nordpolen eller noe annet spennende i Nord-Norge.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]()
Jeg ville faktisk reist opp i november, utrolig fasinerende årstid der oppe ! :-)
Og ja; legg selvfølgelig inn et stopp i Tromsø om mulig ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
Se også Storm sin nordlysmelding: http://full.storm.no/tv2ver/nordlys.aspx |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Free Luigi
|
![]()
Og husk at Nordlyset er på en "all time low" nå for tiden. Nordlysvarselet viser at aktiviteten så vidt vil begynne å gå opp f.o.m i år. Vi er helt i bunnen av en bølgedal for tiden.
Svalbard er dog en fin plass å lete etter nordlyset, siden Svalbard ligger pent under Nordlys"ringen" på jorda. Derfor det er store forskningsstasjoner der oppe, tilegnet akkurat nordlyset ![]() Men igjen, synd at November er sånn en ustabil værmåned. Kan være mye overskyet og lite nattehimmel. Last edited by Polaris; 01-08-2009 at 15:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Svalbard | doffer | Reiseforum | 21 | 25-06-2016 21:59 |
Hva gjør LN-TUI som SK6301 på Svalbard i dag 28. november? | TOS_EBG | Småprat | 1 | 28-11-2014 10:41 |
The Svalbard Expedition | Polaris | TripReports | 62 | 10-07-2013 21:42 |
Dreamliner på Svalbard 8/9 | AndersE | Flyforum | 20 | 09-09-2010 19:16 |