![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2006
Posts: 896
|
![]()
Skal få besøk av to venner fra Belgia i sommer som har denne reiseruten:
18. jul: Brussel-København-Stavanger 5. aug: Molde-Oslo-Brussel Alt i èn referanse. Problemet er at de vil reise til Oslo den 1. august og ikke møte opp til Molde-Oslo-flighten den 5. august, men gå rett på flyet Oslo-Brussel. Da jeg ringte SAS tidligere i dag, fikk jeg beskjed om at det var mulig å ikke møte opp på Molde-Oslo-flighten uten at resten av reisen ble kansellert dersom man ga beskjed tidligere. Etter at flybilletten Molde-Oslo den 1. august ble bestilt, ringte jeg tilbake til SAS, fikk ny kundebehandler og fikk totalavslag på at dette var mulig og at dersom man ikke møtte opp i Molde, ble reisen Oslo-Brussel kansellert. Er det noen som aner hva som kan gjøres her? Kan sende referansenr. på PM. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,916
|
![]()
Var en tråd her inne for en stund siden om noen nye EU regler som ikke gir flyselskapet lov til å kansellere billettene selv om en ikke møter opp på første strekning.
Rart om SAS følger en slik praksis. Ring på nytt og snakk med en annen saksbehandler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]()
Var bare DK som skulle innføre noe slags forbud mot slik kansellering(som vel i praksis vil bety en reprising til enveisbillett...) - ikke EU. Slik praksis er normalt. Du må eventuelt, hvis det er mulig, betale endringsgebyr og få billetten endret.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,078
|
![]() Quote:
Så slik det ser ut nå må de begynne i MOL hvis ikke de vil få OSL-BRU kansellert. Husk at de har kjøpt en billett Molde-Brussel, ikke Oslo-Brussel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
Hvis det er en slik "billigst mulig" billett så er kanskje det beste/billigste alternativet å ikke bruke MOL-OSL-BRU billetten og få igjen skatter og avgifter. Og så kjøpe ny OSL-BRU billett.
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]()
Jeg har flere gange gjort det samme med SAS-billetter og der har aldrig været et problem med ikke at bruge den resterende del af billetten. Det kræver dog at man ringer til dem og får lavet en note på billetten, så den ikke bliver slettet automatisk.
Hvordan reglerne præcist er ved jeg ikke helt, men i praksis er det ihvertfald altid lykkes for mig hos SAS. Både når det er et enkelt segment der ikke benyttes, men også når jeg f.eks. ikke har benyttet udrejsen, men stadig gerne vil benytte hjemrejsen. Billetterne slettes dog for det meste automatisk hvis man ikke giver besked. Mener at have læst for nyligt, at SAS har udtalt til pressen (ifm. omtale af de nye regler) at det altid er muligt hos dem blot man ringer og giver besked i forvejen. Men jeg kan selvfølgelig ikke finde det sted jeg har læst det nu. Hvis jeg var dig, så ville jeg ringe op til SAS igen - det lyder som om du 2. gang blev behandlet af en der havde en dårlig dag. Henvis til hvad du har fået besked på ved første opkald og noter så navn på den du har talt med og fået bekræftet at OSL-BRU ikke slettes. Mød herefter op i OSL i god tid for at være sikker på der ikke er problemer - og hvis der skulle være det, så er der tid til at få dem løst.
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2006
Posts: 896
|
![]()
Ja, jeg synes det er rart at hele reisen skal bli slettet bare pga. at man ikke møter opp til en flight når man har gitt beskjed på forhånd.
Det som skjedde var at jeg snakket med en behandler i forveien og hun mente at man måtte kansellere MOL-OSL-BRU og gjøre om - noe som ikke gikk an. Snakket med henne i 15 minutter før hun ringte meg opp igjen og sa det ikke gikk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,477
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2006
Posts: 896
|
![]()
Tusen hjertelig takk Savipix
![]() Har fått bekreftet av SAS at alt er i orden og at jeg faktisk får besøk fra mine belgiske venner siden dette ordnet seg så bra ![]() Nyt finværet (dere som har det ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Problemer med IPPC | ENBO | Register- og ATC-Forum | 1 | 13-04-2019 14:55 |
Problemer med EB | Egenes | Reiseforum | 2 | 12-04-2011 22:17 |
Problemer med bestilling av flybillett med Vietnam Airlines | gardkarlsen | Flyforum | 9 | 05-03-2009 18:26 |
Betalt flybillett med Visa | ENGM 911 | Reiseforum | 4 | 16-02-2009 13:47 |
Noen her med flybillett tilgang ? | Lennart | Flyforum | 1 | 11-02-2007 18:12 |