![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hei!
Norwegian dobler antall basefly på Moss Lufthavn Rygge. Samtidig gjør Bjørn Kjos det klart at det blir nye ruter til London og Amsterdam. De satser altså på London-Gatwick denne gangen. Antall basefly skal dobles fra to til fire. Dette blir spennende.. ![]() http://moss-avis.no/article/20090715...846305863/1044 Last edited by Glenn; 15-07-2009 at 09:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Norwegian skulle også starte morgenflight RYGGE-STAVANGER og omvendt. Stavanger skulle jo også få sitt 4. basefly, tror også det var snakk om fast 738.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Kjos skjelver før morgendagens avsløringer!
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Jan 2005
|
![]()
Det skal visstnok "avsløres" et nytt flyselskap som skal inn på Rygge i morgen. Easyjet eller Ryanair er østfoldingenes våte drøm.
![]() |
#6 |
Newcomer
|
![]()
Då blir det väl Ryanair (eller någon annan). Easyjet flyger väl bara på "huvudflygplatser"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Jeg personling tror ikke FR flytter over fjorden men men kan jo selvsagt ikke se bort fra muligheten. Såvidt meg bekjent er forholdet mellom FR og Sandefjord Lufthavn meget godt og etablert. Det som taler i mot Torp er den mye lengre avstanden til Oslo og nå har jo også Rygge fått løftet paxtaket.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Tror ikke Ryanair er redde for å bryte ut av et godt etablert forhold og hoppe til sengs med noen nye, om de tror de tjener på det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Ja, det er åpenbart at Kjos posisjonerer seg ift. nyhetene om Rygge. Amsterdam-ruten har gått bra fra Gardermoen, så en rute til Amsterdam to ganger i uken, i likhet med Berlin og Praha, er vel absolutt mulig fra Rygge. Rygge-Krakow ble for øvrig lagt ned, det ble også Rygge-London - men Rygge-London er en rute en annen aktør ville tatt før eller siden uansett...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Avdeling Sørøst skal forsøke å dekke begivenheten fra RYG. Hvis flere har tenkt seg innom, send gjerne en PM...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Jeg forstår ikke at noen kan tenke på en gang at FR skulle flytte fra Torp til Rygge. Det skjer i alle fall ikke. Det måtte så være om de ønsket å starte en enkelt rute opp fra Rygge for å teste markedet. Jeg tror ikke det er noe marked for FR på Rygge. Og at de dropper Torp som er innarbeidet over lang tid anser jeg for fullstendig utelukket. Hvis Kjos har tippet dette, anser jeg det som rent taktisk spill.
At det kanskje kommer et nytt selskap på Rygge er hyggelig.
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Ryanair har sagt før at de kommer ikke til Rygge så lenge at Norwegian er der. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Er vel kanskje de lenge annonserte City Airlines som kommer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
FlyKirurg
|
![]()
Er det plass til en "normal" aktør til i det norske markedet da? Jeg vil nå si at FR har størst sjangs på å komme seg inn på det norske markedet. Med sine utrolige priser.
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det er vel ingen umulighet at det er SAS som kommer....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
SAS og ekspansjon i samme settning ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Et flyselskap som kun er opptatt av kutt og nedbemanning for tiden, skal plutselig åpne ny base på en liten flyplass? Svært lite sannsynlig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Artig vinkling. Det hadde vært en ny retning for SAS og et tegn på at det bor litt mot i den gamle kjempen. Men - jeg er nok redd for at det er noe annet. Ser selv Transavia som en potensiell oddsbombe - ville passe inn i satsingen i Danmark, men hvis så er tilfelle mistenker jeg et kort eventyr ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ryanair med 2 nye ruter fra Rygge | Geiraage | Flyforum | 14 | 11-01-2012 13:28 |
Ryanair med seks nye ruter fra Rygge | sarpingen87 | Flyforum | 17 | 02-11-2011 20:04 |
Ryanair air med 16 nye ruter fra Rygge | 72rompe | Flyforum | 1 | 24-11-2009 13:56 |
Norwegian varsler flere nye ruter fra Rygge | BU595 | Flyforum | 6 | 19-01-2008 13:55 |
Norwegian med nye ruter fra BGO | CK | Flyforum | 22 | 05-01-2006 21:28 |