![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
UK CAA har lagt ut "Provisional International Air Passenger Traffic" for 2009 på sine sider (http://www.caa.co.uk/docs/80/airport...nal_Routes.pdf), og her er noen få utdrag fra norsk synvinkel vist som endringer fra juni i fjor:
AES -100% BGO -16,6 % HAU +25,2 % OSL -5,9 % RYG -100 % SVG -7,6 % TOS +12,6 % TRD +40,2 % TRF +11,04 % Hvis en tar en titt på hvilke flyplasser som går i pluss, så er det LCCene som er enerådende der. Da kan se på noen selskap: Ryanair +12,5 % Norwegian +5,2 % Sterling -100 % (helt naturlig - i 2008 var det 1919 passasjerer som fløy til/fra EMA) Andre -13,3 % Totalt -4,8 % Store økning fra Ryanair, og det selv om tallene fra LPL-TRF ikke er kommet inn i rapporten. Under andre ligger følgende selskap: Loganair/flybe, Eastern Airways, British Airways, Widerøe og SAS Av enkeltresultat kan vi se på direkte forretningsdestinasjon som mellom OSL og LHR/LCY og der var det en nedgang på 5,8 %. SAS og MAN ser ut til ikke være så bra i år -34,2 % og det med samme antall flighter som i fjor (DX36) - man kan ikke bare ta ville priser siden det er alternativer. Den enkeltdestinasjon som har øket mest er EDI fra OSL (DY med andre ord) og den øket med neste 46 %. Mellom oljehovedstadene ABZ og SVG var det en nedgang på 17,9 %. TRF-STN øket med 34,7 %. Med andre ord kan man konkludere turistene øker, mens forretningsreisende minsker sterkt eller flyr LCC.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,248
|
![]()
Takk for linken. Interesante tall. Ser forresten ut som om LHR har tatt over noen av bortfallet fra LCY og øker faktisk med 1%, men de har vel også den dessidert største andel transfer pax. Hadde vært interesant å se hvor mange som faktisk har LHR som destinasjon og hvor mange som reiser videre
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,462
|
![]()
Jeg ser at TRD har en økning på 40,2% Kan dette stemme da? Antall frekvenser er vel det samme i juni i år som i juni i fjor. DY har derimot satt inn 737-800 istedenfor 737-300. Men dette gjør jo ikke at tilbudet øker med 40 % Her har kabinfaktoren gått opp mye. Eller hva?
__________________
Mvh Lars Tore Haugan |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]() Quote:
![]()
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
Posts: 2,369
|
![]()
Dette var meget interessante tall og opplysninger.
Voldsom nedgang på OSL-MAN, ikke rart SAS endret rutetider, men ruten må vel nesten stå i fare med en slik nedgang. Bra at noe øker også, men man leser jo at turisttrafikken fra Storbritannia til Norge synker, men dette slår kanskje ut på statistikkene senere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Da er det bra at turisttrafikken av nordmenn til UK må øke. Nå er det bare 30 dager til mitt neste turistbesøk til øyriket og det er nummer to i året. To uker senere blir det også å øke tallet for forretningsreisende.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,683
|
![]()
En slik statistikk for norske lufthavner hadde vært drømmen...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Passasjertall mellom UK og Norge de ti første måneder av 2009 | LN-KGL | Flyforum | 8 | 17-11-2009 09:09 |
Juni og juli 2009 | MFM | Bilder & foto | 2 | 12-07-2009 07:25 |
Dusseldorf 21. juni 2009 | WF-380 | Bilder & foto | 7 | 23-06-2009 10:03 |
FlyNordics juni-tall | Blubird | Flyforum | 0 | 11-07-2006 09:03 |
Norwegian juni-tall | Tu-154 | Flyforum | 1 | 08-07-2005 11:27 |