![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
SAS tilbyr ungdomsbilletter nå også på intraskandinaviske ruter. Ungdomsbilletter har tidligere bare vært tilgjengelig på innenriksruter. Billettene har fastpris og er tilgjengelig helt opp mot avgang. De kan endres mot et gebyr på 200/300 kr. Billettene gir full EuroBonus-opptjening (100 prosent).
http://www.sas.dk/Default.aspx?epsla...Forside_ungdom |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Og selvfølgelig gjelder det også Widerøe på de rutene vi flyr intrascand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg prøvde å se på en booking OSL-CPH, siden jeg er ung og dum og dermed burde kunne reise på Youth-fare - men det er fortsatt bare 25 % EB-opptjening i følge sas.dk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Free Luigi
|
![]()
770 kr for TOS-ARN.... Schweet
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Hadde den kommet 2 år tidligere så tror jeg jeg hadde byttet ut endel DY flighter OSL-CPH med SAS
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Men har de ikke hatt dette før, eller blander jeg med andre selskaper?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det står 25 prosent, men de bookes foreløpig i V - og dermed gir de 100 prosent opptjening.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Det var gledelige nyheter. Kommer nok garantert til å benytte meg av mer av ungdomsbillettene nå! Bra SAS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Oi, denne var super!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det har da vært slike billetter på intrascand tidligere. Jeg benyttet meg av dette i min ungdom. Betingelsene har variert, men jeg husker at det en periode ikke var mulig å kjøpe dem før tidligst én uke før avgang. Inntil midten av 90 tallet kunne ungdomsbilletter på innenriks kun kjøpes samme dag og var kun standby. Etterhvert kunne de kjøpes samme dag, men gav bekreftet plass på flyet med en gang. Gjelder disse "nye" ungdomsbillettene kun t.o.m. 25 år, eller kan studenter inntil 33 år også kjøpe dem?
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Det ser faktisk ut til at de nå har gjort en negativ endring: tidligere var billettene også for studenter t.o.m. 31 år, nå er det bare for "ungdom" mellom 2 og 25 år. Tidligere fikk man refundert 50 prosent av prisen dersom man ikke benyttet billetten, nå får man bare refundert skatter og avgifter. Dessuten har ombookingsgebyret økt fra 200 til 300 kr., men informasjonen er selvsagt ikke oppdatert på sas.no ennå. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() Jeg husker de gode gamle automatene på for kjøp av ungdomsbilletter. Da jeg var i militæret var også ungdomsbilletter populært, men ofte utsolgt fra BDU.
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Her feiret jeg jo alt for tidlig, jeg trodde grensen var 26 år og høyere om man var student. Som 25-åring er jeg nå revnende likegyldig til om SAS selger ungdomsbilletter.
@Someone: Tull! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Som 25-åring kan du fortsatt fly på ungdomsbilletter. Ser ut til at det gjelder tom. den dagen du fyller 26. Gjorde akkurat to dummybookinger, den ene med min virkelige fødselsdato (fyller 26 i september), som funket. Deretter med samme dato, bare et år tidligere, og da fikk jeg opp en "feilmelding" om at jeg var for gammel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian med ungdomsbilletter | Boeing_fan | Reiseforum | 11 | 19-11-2014 14:16 |
Færre ungdomsbilletter? | flytoget | Småprat | 37 | 18-03-2014 15:40 |
Slutt på last minute ungdomsbilletter | Dash | Reiseforum | 6 | 01-06-2013 18:12 |
Ungdomsbilletter / last minute? | Oluf Air | Reiseforum | 2 | 16-11-2012 22:00 |
Bookingklasse for intraskandinaviske ruter med SAS | FlightDeck | Reiseforum | 2 | 25-03-2009 12:03 |