![]() |
|
![]() |
#41 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Er så hjertens enig med -MOW, MAKKVERK!
![]() |
#42 | |||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
DN påpeker at over 80 mennesker har omkommet i flyulykker med Cameroon Airlines (uten å si noe om det er lite eller mye ifht. selskapets størrelse). Så utover i artikkelen dysses Nigerie litt ned og man trekker frem Afrika som det store stygge kontinentet der: Quote:
Quote:
![]() Så både Cameroon Airways og Virgin Nigeria har IKKE vært bannlyst av EU, og bare Cameroon Airways har vært bannlyst av Frankrike og UK, særlig pga. manglende navigasjonsdokumentasjon og vedlikehold av hjul. Så da koker det ned til at man kanskje kunne ha et problem med hjulene på de/det flyet som ble operert av Cameroon Airways...hadde det ikke vært for at de har gjennomgått en C/D-sjekk før DY tok over og komponentene antagelig er skiftet ut. (Sitatene er fra papirutgaven av DN) Blir spennende å se hvor lenge DN skal rote rundt i sommer.
![]() |
![]() |
#43 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() Nei, jeg forsøker ikke å ufarliggjøre det som hendte på Linate, men er helt enig i at antall døde etter ulykker ikke alltid er den beste målestokken for sikkerheten i et selskap. Fra det jeg klarer å hente på Wikipedia, så kommer jeg frem til at 203 personer har omkommet i flyulykker med SAS. Så dersom antall døde er det vi skal gå etter, så er SAS langt mindre trygg enn Cameroon Airlines... Ærlig talt tror jeg faktisk ikke jeg ville hatt noe som helst problem med å gå ombord i en av Norwegian sine (jfr. DN) "likkister". Derimot ville jeg nok bli skeptisk dersom en (eller begge) av pilotene nektet, eller en av selskapets egne teknikere nektet...
Mvh Gunnar Last edited by Gunnar; 18-06-2009 at 20:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
Nå kommer pinadø Teknisk Ukeblad på banen med samme revolverjournalestikk.
De refererer ukritisk til DN. http://www.tu.no/motor/article214346.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Superflyer
|
![]()
Her er svar jeg fikk fra TU etter mail :
" Takk for tilbakemelding, Frode. Saken er ikke en redaksjonelt utviklet sak her fra huset, men rett og slett en SITATSAK fra DN. Derfor blir det naturlig nok feil hos oss når de har tatt feil. Artikkelen er slettet fra våre nettsider og vårt arkiv. Jeg var ikke på kontoret i går, derfor fikk jeg dessverre ikke gjort det øyeblikkelig. Ha en fortsatt fin dag! Mvh. Mona " Om dere ikke finner den fra OJB's link mener jeg...... |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
TU skal i det minste ha ros for at de kan innrømme feil!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Dagens papirutgave av DN har to debattartikler om hva som har vært skrevet. Luftfartsdirektøren går hardt ut mot DN og sier at mange rapporter er bedre enn få rapporter, og at journalistikk som dette kan medføre at SAS innrapporterer færre hendelser i redsel for dårlig omtale. Færre innrapporteringer kan gjøre at viktige ting og trender innen sikkerhet ikke fanges opp. Flott!
![]() |
#48 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#49 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Blir spennende å se om det kommer en beklagelse fra redaksjonen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Tror nok dessuten at den jevne leser av DN er såpass oppegående at de gjennomskuer mesteparten av dette som rør. Ingen av løssalgsavisene har heller vist interesse for dette, noe jeg også tar som et tegn på Jan Ovind og andre som dekker luftfart bare sitter og flirer .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Selvfølgelig er det det. Men tror jeg det vil skje? Nei.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Browncoat
|
![]()
God presseskikk hadde vært å ikke publisert en slik artikkel...!
![]() |
#54 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg har bilder jeg av Norwegian fly som er tapet både her og der. Men ikke sikkert det er nok for å true flysikkerheten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Superflyer
|
![]() Quote:
![]() Herre min skaper.......... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Idioti uansett at de i det hele tatt skriver om dette...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Airbus utvikler flygende "bil" | Blubird | Flyforum | 12 | 30-10-2019 13:13 |
Det kunne ha gått riktig så gale - Cateringtralle kom "flygende" bak i kabinen! | LN-REF | Småprat | 33 | 11-05-2013 17:19 |
Flygende "Snoopy" | Desk pilot | Flyforum | 0 | 13-06-2010 16:57 |
"Operasjon V for Vanvidd" - noen som kjenner til denne norske "flyfilmen"? | Falcon | Flyhistorisk forum | 6 | 27-12-2009 20:28 |