Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 29-05-2009, 08:47   #61
imm
ScanFlyer Crusty

Default Re: Skal passere Lufthansa i 2009

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Og aa paastaa at Ryanair har 1 kansellering pr. 500K avganger er SVADA!

Jeg tror du bør lese mitt svar en gang til før du hogger til. Her er noe av det jeg skrev:
Ryanair er ikke så gale som noen her gir intrykk av.
Man blir booket om til neste mulige avgang med eget selskap. Ja, det finnes eksempler på at folk har ventet i flere dager, men jeg vil tro at sjansen for at det skal skje, er omtrent en til 500.000.

Jeg sier altså ikke at Ryanair kansellerer en av 500.000 avganger. Jeg sier at det ekstremt sjeldent at folk blir stående i flere dager (alle husker sikkert familien som sto igjen i Spania en gang). Siden Ryanar gjerne sender passasjerene sine via en tredje desitnasjon, eller booker over til neste mulige avgang, så ordner det seg faktisk i praksis for de aller aller fleste. Og min bakgrunn for å si det, er å ha jobbet daglig med Ryanair i over 10 år. Det skremselsbilde du gir av selskapet stemmer ikke.

Jeg har aldri påstått at Ryanair er et selskap for alle typer reisende. Skal jeg til Barbados fra London reiser selv ikke jeg med Ryanair. Men det skremselsbilde du gir av Ryanair stemmer ikke med virkeligheten.

Trety: Mange kjøpte Baleno, men de gjorde det bare en gang. Man kan godt la seg lure av ivrige selgere og god markedsføring, men blir man rundlurt, så kjøper man ikke samme produktet igjen og igjen.

IMM
Old 02-06-2009, 12:14   #62
Isbamse
ScanFlyer Molded

Jeg har mange ganger spådd at FR ville gå i dass, pga at kundene blir lei av dårlig service, teite gebyrer, de ansatte blir lei av dårlige vilkår, verden blir lei av sleivkjeften til MO'L og ikke minst at FR blir offer for sin egen suksess, ved at ekspanderer samtidig som de får i fleisen konkurrenter som har kopiert LCCC forretningsmodellen (DY, lettJet, Air Berlin...), og ved at dinosaurene effektiviserer og senker prisene (det jeg har kalt Ryanairbakrusen).

Så har ikke skjedd. Derfor tør jeg ikke spå mer om FR. Jeg liker ikke selskapet, men der mener tydeligvis markedet at jeg tar feil. Kundene har ikke alltid rett, men de er fortsatt kunder...
Isbamse is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2009, 14:37   #63
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

imm: For å bruke dine egne ord: Jeg har fløyet Ryanair men gjorde det bare en gang. Man kan godt la seg lure av ivrige selgere og god markedsføring, men blir man rundlurt, så kjøper man ikke samme produktet igjen og igjen.
EB is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2009, 14:57   #64
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally Posted by EB View Post
imm: For å bruke dine egne ord: Jeg har fløyet Ryanair men gjorde det bare en gang. Man kan godt la seg lure av ivrige selgere og god markedsføring, men blir man rundlurt, så kjøper man ikke samme produktet igjen og igjen.
Jeg vil tro at av de mange passasjerene som FR frakter så er det nok en hel del repeat kjøpere; dvs. som har reist med FR tidligere, og som har vært fornøyde nok til å bestille nye billetter. At det også finnes en del som deg vil jeg vel tro. Det kommer vel an på forventningene man har til reisen. Noen ser på dette som en litt utvidet busstur, hvor de ikke forventer annet enn et sete, mens andre har andre forventninger. Jeg dømmer ingen, og vil vel ikke hevde på generell basis at FRs passasjerer blir rundlurte (et visst ansvar påhviler også de som kjøper produktet). Jeg har reist en gang t/r med FR - kanskje mest fordi jeg bor slik til at FR sjelden er et alternativ - og syntes vel den turen gikk helt greit. Som passasjer var det kanskje som om man reiser på en litt dårlig dag for SAS eller DY, men ikke så mye dårligere. Jeg følte meg definitivt ikke rundlurt.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2009, 14:59   #65
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Sikkert noen fornøyde Baleno eiere også...
EB is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2009, 15:05   #66
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally Posted by EB View Post
Sikkert noen fornøyde Baleno eiere også...
Sikkert. Hva som er bra er et subjektivt begrep.
TOS is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules