![]() |
|
![]() |
#21 |
Newcomer
|
![]()
Det må da være lov for SAS å ta litt ekstra vare på sine kunder, og da spesielt de som betaler litt ekstra for økonomi ekstra og business, samt de som reiser så ofte at de har EBG kort.
For min egen del går jeg nå over fra TG til EBG på grunn av fast tracken. Heretter blir det TG955 og med EBG. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg må si meg enig i at det virker litt smålig, jeg er ikke gullkunde noe sted, men om jeg hadde vært det hadde jeg forventet å kunne bruke fasttrack som *Gold uansett hvor i verden og hvilke sellskap i aliansen som stod for tjenesten. Av det jeg har sett, og slik jeg har forstått er det sånn de fleste andre steder, og da skulle det bare mangle at ikke SAS og så gir det tillbude til andre *Gold kunder, uavhengig av hva som står i *Aliance avtalen. Kunder fra andre alianser får ikke noe veldig godt inntrykk om det er slik de møter SAS i Oslo...
Hadde det vært slik at det var vanlig at man bare kunne bruke fast track på hjemmeflyplasser hadde jo saken vært annerledes, men om *Gold omtrent bare nektes fast track på OSL blir det fort negativt for SAS, og en gullkunde er ofte en bra kunde i mange deler av aliansen, ikke bare der han har bonuskort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Tror f.eks. Fast Track på LHR T5 kun er for BA sine egne kunder (i Club Europe, Club World, First, i tillegg til BA Executive Gold og Silver). Prøvde å søke etter litt info, men er usikker på om OneWorld Emerald og Sapphire har tilgang til Fast Track på LHR T5. I så fall så er ikke SAS unike med sin policy på OSL.
![]() |
#25 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Har fløyet mye med Lufthansa fra Oslo den siste tiden, og da har det gått helt fint å gå gjennom FastTrack. Faktisk gikk det også bra da jeg reiste til Bergen for noen uker siden. Fikk opp melding i FastTrack om at jeg skulle reise innenlands, og at FastTrack bare var for utenlands, men kontrolløren sa at vi kunne late som jeg skulle til utlandet... hehe
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Unnskyld, jeg glemte at jeg postet innlegget i Star Alliance-forumet
![]() Tilbake til tema, nemlig SAS, Star Alliance og Fast Track på OSL ![]()
![]() |
#28 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Tror nok dette gjelder CPH også, om jeg da ikke har misfortstått, og husker feil. Det er noen mnd'er siden sist jeg var i CPH. Men om jeg hsuker rett. så sitter det både en fra SAS og en fra flyplassen/security og skjekker ved fast track. Jeg tror dette er et "SAS problem", dsv at SAS av en eller annen grunn kun ønsker å ta kostnadene for egne reisende, og ikke andre *A. Dette er i så tilfelle litt i den stilen SAS kjører. Jeg oppfatter ofte at andre i *A behandler meg som EBG bedre enn hos SAS. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Tror SAS at det er gratis for de andre Star selskapene å tilby fast track for Star Gold ellers i systemet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
For et par dager siden hadde jeg en LH flight OSL-MUC. Det gikk ikke an å bestille flighten via sas.no. På den andre siden gikk ikke OLCI på lh.com, men derimot fungerte det på sas.no.
Når jeg leverte bagasjen på OSL ble jeg henvist på Fast Track pga EBG status. Er ikke dette litt rart? Før gikk det da bare på SK metall med EBG? Jeg skjønner ingenting av disse reglene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Jeg tror LH har på seg kostnaden med å tilby *G tilgang til sine flighter på OSL nå. Mener jeg leste det et sted, og jeg har kommet gjennom Fast-Track to ganger nå på OSL på LH-matriell. Den ene gangen kom til og med en jeg reiste med gjennom der, ettersom billetten var bestillt av meg!
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Bli medlem i US Airways Club og få poeng + tilgang til alle Star Alliance lounges | nime | Reiseforum | 18 | 18-11-2011 16:44 |
OSL - Stort sett på insiden | Toby91 | Bilder & foto | 16 | 24-05-2011 17:06 |
Kraftig fall i passasjertrafikk for SAS | SAJblue | Flyforum | 54 | 08-03-2009 12:56 |
Sånn skal det gjøres (se her SAS ) | Lennart | Flyforum | 7 | 26-03-2008 22:58 |
Ny medlem i SAS gruppens ledning | Savipix | Flyforum | 1 | 10-06-2005 06:30 |