Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 26-05-2009, 11:58   #21
tommyoslo
Newcomer

tommyoslo's Avatar

SAS Re: SAS - *A medlem, sånn stort sett i alle fall...

Det må da være lov for SAS å ta litt ekstra vare på sine kunder, og da spesielt de som betaler litt ekstra for økonomi ekstra og business, samt de som reiser så ofte at de har EBG kort.

For min egen del går jeg nå over fra TG til EBG på grunn av fast tracken. Heretter blir det TG955 og med EBG.
tommyoslo is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2009, 12:57   #22
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Default Re: SAS - *A medlem, sånn stort sett i alle fall...

Quote:
Originally Posted by tommyoslo View Post
Det må da være lov for SAS å ta litt ekstra vare på sine kunder, og da spesielt de som betaler litt ekstra for økonomi ekstra og business, samt de som reiser så ofte at de har EBG kort.

For min egen del går jeg nå over fra TG til EBG på grunn av fast tracken. Heretter blir det TG955 og med EBG.
Litt av poenget er vel at om du som SAS Gull kommer til Frankfurt så blir du tatt like godt vare på som LH sine egne gullkunder, og kanskje kan du til og med bruke ditt gullkort hos SAS til fast track i BKK eller andre steder. Litt av poenget med å være i en allianse er å bidra med fordeler til sine alliansepartneres kunder, og ikke bare tenke på sine egne kunder. Det virker bare litt smålig, spør du meg, men nå er ikke jeg gullkunde og bør kanskje ikke engasjere meg i dette.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2009, 13:11   #23
O_K_
ScanFlyer Silver

Jeg må si meg enig i at det virker litt smålig, jeg er ikke gullkunde noe sted, men om jeg hadde vært det hadde jeg forventet å kunne bruke fasttrack som *Gold uansett hvor i verden og hvilke sellskap i aliansen som stod for tjenesten. Av det jeg har sett, og slik jeg har forstått er det sånn de fleste andre steder, og da skulle det bare mangle at ikke SAS og så gir det tillbude til andre *Gold kunder, uavhengig av hva som står i *Aliance avtalen. Kunder fra andre alianser får ikke noe veldig godt inntrykk om det er slik de møter SAS i Oslo...

Hadde det vært slik at det var vanlig at man bare kunne bruke fast track på hjemmeflyplasser hadde jo saken vært annerledes, men om *Gold omtrent bare nektes fast track på OSL blir det fort negativt for SAS, og en gullkunde er ofte en bra kunde i mange deler av aliansen, ikke bare der han har bonuskort.
Old 26-05-2009, 13:44   #24
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator

jcnorway's Avatar

Tror f.eks. Fast Track på LHR T5 kun er for BA sine egne kunder (i Club Europe, Club World, First, i tillegg til BA Executive Gold og Silver). Prøvde å søke etter litt info, men er usikker på om OneWorld Emerald og Sapphire har tilgang til Fast Track på LHR T5. I så fall så er ikke SAS unike med sin policy på OSL.

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2009, 17:16   #25
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Har fløyet mye med Lufthansa fra Oslo den siste tiden, og da har det gått helt fint å gå gjennom FastTrack. Faktisk gikk det også bra da jeg reiste til Bergen for noen uker siden. Fikk opp melding i FastTrack om at jeg skulle reise innenlands, og at FastTrack bare var for utenlands, men kontrolløren sa at vi kunne late som jeg skulle til utlandet... hehe
Old 26-05-2009, 18:05   #26
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by jcnorway View Post
Tror f.eks. Fast Track på LHR T5 kun er for BA sine egne kunder (i Club Europe, Club World, First, i tillegg til BA Executive Gold og Silver). Prøvde å søke etter litt info, men er usikker på om OneWorld Emerald og Sapphire har tilgang til Fast Track på LHR T5. I så fall så er ikke SAS unike med sin policy på OSL.
I Star Alliance er SAS unike, snakket ikke om merkelige allianser som OW
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2009, 18:08   #27
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator

jcnorway's Avatar

Unnskyld, jeg glemte at jeg postet innlegget i Star Alliance-forumet

Tilbake til tema, nemlig SAS, Star Alliance og Fast Track på OSL

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2009, 15:19   #28
Extra230
ScanFlyer Blue

Quote:
Jeg ser på SAS sin info side at de tilbyr fast track på 23 flyplasser. Da foreslår jeg at man er konsekvent og nekter EBG kunder fast track på alle andre flyplasser rundt i verden hvor de i dag har tilgang som *A Gold. Dette hadde jo dessuten stått i forhold til restene av SAS sin tyngde på verdensbasis......
Extra230 is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2009, 22:32   #29
3cseat
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Extra230 View Post
Superhai og Someone, dere har utvilsomt rett. Opplevelsen som non SAS *A Gold kunde er imidlertid forskjellsbehandling og bryderi. Jeg har vært på nokså mange flyplasser rundt i verden, og har så vidt jeg kan huske aldri hatt problemer med å benytte fast track eller tilsvarende der hvor dette finnes, annet en på OSL og ARN. Jeg vet ikke hvordan kostnadene distribueres for denne tjenesten andre steder, men det bryr jeg meg egentlig ikke så mye om. De aller fleste goder går på tvers av alliansen, og denne praksisen på OSL oppleves som lite positiv fra SAS sin side.

Tror nok dette gjelder CPH også, om jeg da ikke har misfortstått, og husker feil. Det er noen mnd'er siden sist jeg var i CPH. Men om jeg hsuker rett. så sitter det både en fra SAS og en fra flyplassen/security og skjekker ved fast track.

Jeg tror dette er et "SAS problem", dsv at SAS av en eller annen grunn kun ønsker å ta kostnadene for egne reisende, og ikke andre *A. Dette er i så tilfelle litt i den stilen SAS kjører. Jeg oppfatter ofte at andre i *A behandler meg som EBG bedre enn hos SAS.
3cseat is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2009, 22:45   #30
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by Extra230 View Post
Jeg ser på SAS sin info side at de tilbyr fast track på 23 flyplasser. Da foreslår jeg at man er konsekvent og nekter EBG kunder fast track på alle andre flyplasser rundt i verden hvor de i dag har tilgang som *A Gold. Dette hadde jo dessuten stått i forhold til restene av SAS sin tyngde på verdensbasis......
Ja, det føles liksom ikke fair at SAS sine gullkunder samt alle Star Gold får bruke fast track i Frankfurt og på alle stedene LH har fast track, samt ellers over hele Star mens på hjemmebane er SAS for kjipe til å betale.

Tror SAS at det er gratis for de andre Star selskapene å tilby fast track for Star Gold ellers i systemet?
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2009, 23:32   #31
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

For et par dager siden hadde jeg en LH flight OSL-MUC. Det gikk ikke an å bestille flighten via sas.no. På den andre siden gikk ikke OLCI på lh.com, men derimot fungerte det på sas.no.
Når jeg leverte bagasjen på OSL ble jeg henvist på Fast Track pga EBG status.

Er ikke dette litt rart? Før gikk det da bare på SK metall med EBG? Jeg skjønner ingenting av disse reglene.
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2009, 07:13   #32
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Jeg tror LH har på seg kostnaden med å tilby *G tilgang til sine flighter på OSL nå. Mener jeg leste det et sted, og jeg har kommet gjennom Fast-Track to ganger nå på OSL på LH-matriell. Den ene gangen kom til og med en jeg reiste med gjennom der, ettersom billetten var bestillt av meg!
Hickok is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules