![]() |
|
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
|
![]()
Hei igjen AFG!
Quote:
![]() Poenget mitt her, og som jeg ogsaa nevner ovenfor, er at vi selskapene er ganske godt informerte om hva som foregaar og har planer aa falle tilbake paa... og jeg ser ikke poenget med en slik artikkel fra en "outsider". Vi foelger med fra maaned til maaned, ser paa markedsbehov og justerer flaateplanen deretter. Dag
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
|
![]()
Vel Dag, skal vi ikke bare være enig i å være uenig her?
Hvis Boeing klarer å få flyet sertifisert innen den fristen de nå har satt seg, så skal jeg heller spise i meg ordene mine. I tillegg skal jeg spante en runde med Arrogant Bastard Ale på deg, hvis du er på neste SEA julebord. Har planer om å komme neste gang ![]()
__________________
Upcoming Flights: |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
|
![]()
Hei igjen AFG!
Quote:
![]() Ingen grunn til aa spise ord og blir det SEA julebord har Rocke lovet oss en tur paa B787 flight line... og da blir det en runde med Arrogant Bastard paa min regning... ![]() Dag
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Sep 2008
Posts: 459
|
![]()
Hi,
Jeg var på Boeingfabrikken forrige uke. En venn av meg (ansatt i Boeing) fortalte meg at første flygning finner sted i midten av juni. Under omvisningen så vi hele seks maskiner under bygging. Her er et par bilder av besøket mitt. Under omvisningen var det ikke tillatt å fotografere. Tilfeldigvis kom Dreamlifter inn. Som dere ser var det mye vind.
__________________
med vennlig flyhilsen Rob For de siste bøkene sjekk: https://www.europeanairlines.no/prod...ory/new-books/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,425
|
![]()
Og Boeing har mistet en bestilling på 25 maskiner. Det er ikke offisielt, men det er antatt at det dreier seg om RBS Aviation (Royal Bank of Scotland), som sliter litt for tiden.
http://209.85.173.132/search?q=cache...ient=firefox-a |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Kanskje SAS skal benytte sjansen og overta denne ordren??
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,988
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,332
|
![]()
Stilig med 787 i/med en kundes design...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,259
|
![]()
Og ikke minst artig å se B787 ved siden av B767 og B777, for sammenlikning av størrelsene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,259
|
![]()
Og her har vi ordentlige bilder av ANAs B787-roll out.
PICTURES: Boeing rolls out 787 in ANA livery Legg merke til at dette ikke blir første maskin til ANA. Ergo er det vel en liten sjans for at vi kan se en ny ANA-dekor når første B787 leveres, som det har blitt spekulert i diverse steder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Disse to første (og et par til) skal vel strengt tatt kjøres til de omtrent faller fra hverandre før de leveres. De sa vel så greit hos Boeing, at de skulle "beat the living crap out of" testmaskinene før disse blir akuell for levering. Regner med de koster en del mindre enn en fabrikkny maskin...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]() Quote:
Jeg anser videre produksjon som den største usikkerheten, altså hvorvidt de er i stand til å levere 10 787 per måned i 2012. Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2009
Location: Momoen, Aurskog-Høland
Posts: 96
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,425
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,173
|
![]()
Noen som vet dato? Skulle egentlig hjem på mandag, men den ble utsatt, så dette er iallefall verdt prisen på leiebil fra Vancouver!!
__________________
Why fly? Simple. I'm not happy unless there's some room between me and the ground. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,566
|
![]() Quote:
Maskinene vil ha en pris som er nær opp til listepris. Det vil ikke bli gitt noen rabatt fordi maskinene brukes som en del av test- og kvalifikasjonsprogrammet. Rabatten som gies er for "launchcustomer" status til de selskapene somtar levering av de første 6 maskinene. Til sammmenligning kan jeg nevne at da Norway Airlines tok levering av LN-NOS MSN23830 i sin tid hadde maskinen deltatt i et ising testprogram for Boeing etter avtale med selskapet uten at det ble gitt 5cent i rabatt på prisen for maskinen. Den ble levert med et stort antall timer fløyet i Boeing regi , men med nullstillt i forhold til garantier og øvrige tekniske forhold. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Hvordan kan man nullstille en maskin etter å ha vært i testøyemed - det vil jo nødvendigvis være noe slitasje på den?
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Alternativet er vel sikkert å komme langt bak i køen. Slik sett kan det jo være verdi i det likevel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,566
|
![]() Quote:
Det er avgjørende og viktig for Boeing at de første par dusin maskiner opereres av flyselskaper. Boeing er i tillegg til test og kvalifikasjonsarbeidet avhengig av å få tilbakemeldinger hvordan driften av også denne flytypen initielt går. Til dette trenger de flest mulig timer for hver maskin slik at de kan ytterligere finne ut av barnesykdommer og få fikset eventuelle "findings" kjapt. Boeing utplasserer sine tek.rep'er sammen med motorfabrikanten sine rep'er for å nøye følge opp de første maskinene. En BBJ operatør vil ikke kunne fly så mange timer som et flyselskap i tidlig fase og Boeing kan ikke ha sine rep'er utplassert hos en BBJ operatør som flyr 50timer pr måned som et eksempel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,566
|
![]() Quote:
Selv om en maskin har et antall timer vil den nullstilles i forhold til garantier og vedlikeholds intervaller. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian bestiller ytterligere 2 stykk 787-9 | Cockpitview | Flyforum | 3 | 22-03-2016 15:28 |
Tornadoer gir forsinkelser for 737 og 787-linja | LN-MOW | Flyforum | 3 | 17-04-2012 08:26 |
Boeing 787 kan stå foran ytterligere forsinkelser | Trety | Flyforum | 110 | 30-06-2011 07:46 |
Boeing 787-822 eller 787-224 Dreamliner? | SE-SAM | Samlerhjørnet | 4 | 08-01-2011 14:57 |